Miksi ateistit ovat niin ahdasmielisiä ja kapeakatseisia ihmisiä?
Miksi ateistit aina luulevat olevansa niitä älykkäimpiä yksilöitä vaikka yleensä ovat ahdasmielisiä, kapeakatseisia ja laatikon ulkopuoliseen ajatteluun kykemättömiä idiootteja?
Kommentit (51)
Minua ei ole ennen tätä keskustelua ateistien mielipiteet juurikaan kiinnostaneet. Vaan täällähän on ihan kiihkouskovaisten kaltaista vihahuutelua juuri ateistien leiristä. Mitä jos uskovainen sanoisi, että häntä oksettavat kaikki ateisti-pervot? Sanomattakin selvää, etteivät ateistit tästä ketjusta ainakaan lisäpisteitä ole saaneet.
Minua ei ole ennen tätä keskustelua ateistien mielipiteet juurikaan kiinnostaneet. Vaan täällähän on ihan kiihkouskovaisten kaltaista vihahuutelua juuri ateistien leiristä. Mitä jos uskovainen sanoisi, että häntä oksettavat kaikki ateisti-pervot? Sanomattakin selvää, etteivät ateistit tästä ketjusta ainakaan lisäpisteitä ole saaneet.
Just näin!!!
Olette katsoneet esim. Jesus Camp nimistä dokumenttia? Löytyy esim.Youtubesta. Yhdsyvalloissa kuvattu, mutta ihan samaa tapahtuu Suomessa. Päälle kaikki muut uutiset (kuinka pedofiilejä suojellaan ym. raiskattu lapsi ei saa tehdä aborttia ym.) ja jutut mitä uskovaisiin liittyy, saa monen ns. normaalin ihmisen karvat pystyyn.
Minä en pidä aivopesusta, ja sitä tapahtuu uskovaisten piireissä paljon. Jokainen varmaan tietää miten nuoria on saatu riparilla uskoon ja ovat ties missä kerhoissa alkaneet käymään, se heidän käytöksensä ei ole (kaikilla) ollut aivan normaalia. Nuoren mieleen on helppo vaikuttaa, on eri asia olla tavallisesti uskossa kun aivopestä toisia.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:31"]
Miksi ateistit aina luulevat olevansa niitä älykkäimpiä yksilöitä vaikka yleensä ovat ahdasmielisiä, kapeakatseisia ja laatikon ulkopuoliseen ajatteluun kykemättömiä idiootteja?
[/quote]
No, tossa oli sulta pari väitettä, ei muuta. Löytyykö sulta vaikkapa jotain esimerkkejä, faktaa tms aiheesta vai todistitko sä jo aloituksellasi ateistien väitteet sun typeryydestäsi todeksi?
Olin juuri psykologissa testeissä ja olen niiden mukaan älykäs niin matemaattisesti, kielellisesti kuin sosiaalisestikin. En välttämättä täytä ateistin määritelmää, olen lähinnä vain uskonto-kriittinen. En usko yliluonnolliseen, mutten kiellä ihmisen henkistä ulottuvuutta. Eksistentialismiksikin määriteltyä ominaisuutta ihmisyydessä ei mielestäni tarvitse selittää millään yliluonnollisella. Ihminen on osa luontoa ja kehityksen myötä meidän on kyky aistia asioita monella eri tasolla on jalostunut intuitiviisuudeksi. Jos jollekin henkisyys on uskoa jumalaan, niin minulle se on ok, mutta minun näkökulmasti uskonnot ovat ihmiskunnan vitsaus. Vihaan erityisesti niiden yhteyteen kuuluvaa vallankäyttöä, suvaitsemattomuutta ja kapeakatseisuutta. Mutta en minä ihmistä vihaa. Uskovaisten kohdalla enemmänkin säälin sitä, että useinkaan heillä ei ole ollut vaihtoehtoja. Hommahan on jotakuinkin mennyt niin, että heidät on aikanaan kodin/päiväkodin/koulun/uskonnollisen yhteisön taholta aivopesty ulkoiseen hallintamalliin ja pienetkin rippeet itsetuntemuksen kehittymiseen on näin evätty pois. Se on ihmiskunnan kehityksen kannalta todella harmittavaa.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 00:29"]
mua oksettaa kaikki noi kristityt pervot
[/quote]
"Kommunismin mustan kirjan" mukaan virallisesti itseään ateistisiksi valtioiksi kutsuvat maat, kuten Neuvostoliitto, Kiina, Kambutsea, Vietnam, jne. tappoivat 1900 -luvulla jonkin verran yli 100 000 000 ihmistä. Ensiksi aina tapetaan papit ja seurakuntien työntekijät, yms. vastaavat.Tappaminen jatkuu. YKn tilastojen mukaan noin 250 000 kristittyä tapetaan joka vuosi. Vastapainoksi tälle noitavainoissa tapettiin tilastojen mukaan noin kaksituhatta ihmistä. Inkvisitiossa 300 vuoden aikana noin 8000. Tarkkoja lukuja ei tiedetä, mutta siis noin yksi PROMILLE (tuhannesosa) siitä, mitä ateistit tappoivat pelkästään 1900 -luvulla.
Ei se mitään, jos itse tykönäsi oksentelet ja kiroilet kritittyjä. Omapahan on asiasi! Mutta älä ala seurata esimerkkiä.
.
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:21"]
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 00:29"]
[/quote]
"Kommunismin mustan kirjan" mukaan virallisesti itseään ateistisiksi valtioiksi kutsuvat maat, kuten Neuvostoliitto, Kiina, Kambutsea, Vietnam, jne. tappoivat 1900 -luvulla jonkin verran yli 100 000 000 ihmistä. Ensiksi aina tapetaan papit ja seurakuntien työntekijät, yms. vastaavat.Tappaminen jatkuu. YKn tilastojen mukaan noin 250 000 kristittyä tapetaan joka vuosi. Vastapainoksi tälle noitavainoissa tapettiin tilastojen mukaan noin kaksituhatta ihmistä. Inkvisitiossa 300 vuoden aikana noin 8000. Tarkkoja lukuja ei tiedetä, mutta siis noin yksi PROMILLE (tuhannesosa) siitä, mitä ateistit tappoivat pelkästään 1900 -luvulla.
Ei se mitään, jos itse tykönäsi oksentelet ja kiroilet kritittyjä. Omapahan on asiasi! Mutta älä ala seurata esimerkkiä.
.
[/quote]
Me voidaan ihan vertailun vuoksi katsoa myös jotain kristittyä massamurhaajamaata. Hyvä esimerkki tuosta on vaikkapa Natsi-Saksa. Siellä sitä katoliset natsit pisti hengiltä jumalattomia Jeesuksen-tappajia.
Aloitushan on kuin persun nettikäsikirjasta :D
Käännetään asia täysin toisinpäin periaatteella "Hyökkäys on paras puolustus". Kummallista on, että nämä hyökkäävät kirjoitukset ovat järjestään lähtöisin joidenkin muiden kuin "ateistien" näppiksiltä. Sen jälkeen onkin hyvä voivotella, kuinka uskiksia ymmärretään ja kohdellaan aivan väärin.
[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 21:31"]
[/quote]
Vastasit jo itse itsellesi. Hyvää elämää! t. Black and white
[quote author="Vierailija" time="29.03.2013 klo 16:42"]
Minä kunnioitan uskonnon vapautta! Olen nähnyt miten paljon hyvää uskonto voi tehdä; tuoda lohtua ja lempeyttä ihmisten elämään. Toisaalta koen, että minun uskonnonvapautta ei ole kunnioitettu. En lähde väittelemään uskovaisen kanssa, sillä aika harvoin sitä saa jonkun näkemään "totuuden", johon itse uskoo. Tämä ei suinkaan estä sitä etteikö minua saisi yrittää käännyttää.
[/quote]
Oletpa naiivi. Uskontoja käytetään manipulaation välineenä esim. tappamaan vääräsuskoisia. Nykyään Israelissa Israelin kommandot tappavat satapäin Palestiinalaisia. Sehän on sitten hyvä, että annetaan juutalaisten keksimälle saatanalle koko maailman valta? Natsismi kiellettiin, että ei voida käydä väittelyä Israelin kanssa.