Lue keskustelun säännöt.
  G: Elämänne mieleenpainuvimmat makumuistot (TOP 3)
18.03.2019 | 
                  Minulla:
1) vispipuuro, jota söin kaverillani, kun olin 6v (v1972). Kotona oli aina sellaista lohkeavaa, tämä oli ihanan kuohkeaa
2) Australiassa B&B paikassa jälkiruuaksi tarjoiltu kakku (v 1990) . Ihmettelin mitä oli ihanuus, joka oli vähän kuin jäätelöä, mutta ei kuitenkaan. Vuosia myöhemmin ymmärsin, että kyseessä oli uunissa paistettu juustokakku
3) Palman keskustassa olevassa ravintolassa syöty paistettu lohi kasviksilla (v 20012). Perusruokaa, mutta niin maistuvaa.
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
  Sisältö jatkuu mainoksen alla

1) Kun ostin ekan kerran lohifileen. Lämmitin sen uunissa ja päällä oli vain jotain perusmausteita, taisi olla suolaa ja sitruunapippuria. Otin sitä ensin ihan normaalisti lautaselle, jossa oli myös muuta syötävää, mutta kun se oli syöty ja menin hakemaan lisää, oli pakko vain ahmaista heti suuhun. En saanut sitä laitettua lautaselle, vaan söin sitä yhtä menoa suoraan pelliltä, melkein koko fileen kerrallaan, se oli kuin huumetta ja olin kuin jossain transsissa. (En tiedä olisiko mulla ollut jotain ravintoaineen puutetta, koska tuo ei todellakaan ollut normaali reaktio herkulliseen ruokaan.) Ei ole koskaan tuon jälkeen lohi maistanut yhtä hyvältä.
Muina kokemuksina tulee mieleen:
2) Äiti teki joskus ihanaa pizzaa. Siitä tuli tosi paksua, ehkä vahingossa, mutta se oli silti ihanaa. Pehmeää ja täytteiden kanssa juuri sopivan mehevää.
3) Ihan perus vaniljajäätelö, jota kaveri tarjosi hillon kera. Mutta spesiaalia siinä oli se, että se oli osittain sulanutta mutta silti kylmää. Keskellä oli pehmeä köntti ja sen ympärillä litkummaksi sulanutta jäätelöä.