Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

nyt kyllä loppui tämä liika kiltteys

Vierailija
28.03.2013 |

minut on saanut raiskata, minua on saanut haukkua, minulla on saanut teettää työtä ilman palkkaa, minulta on saanut varastaa rahaa.

minä aina siivoan, olen ystävällinen, lainaan rahaa, kuskaan hyvää hyvyyttäni, minä lahjoitan rahaa.

nyt se on loppu ja ryhdyn kusipääksi.

aloitan ihan pienestä eli tänään lentää pahvit sekajätteeseen. enkä ole huomaavainen liikenteessä. fuck you kaikki täältä tulee pyörremyrsky

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

good for you! mutta eikös tohonkin jokin keskitie olis kiva?

Vierailija
2/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ihmeessä rupea kusipääksi. Siitä tulee sinulle vain paha mieli. Rupea vain jämäkäksi ihmiseksi joka tietää mitä tahtoo. That's it! Ei siitä kovin hyvä mieli tule jos ei kierrätä vaikkai tietää että se on oikein. Mutta älä ole kynnysmatto muille ihmisille. Ota se mikä sinulle kuuluu, mutta anna mudenkin elää omaa elämäänsä. Se että tuotat muille pahaa mieltä koskautuu sinulle itsellesi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No liikenteessä kannattaa olla askeleen muita edellä. Itse nautin siitä että olen kehittänyt hyvät refleksit ja risteyksessä varmistan ettei joku seniili tai huumepää aja päälle kolmion takaa.

Tee vaikka rajanveto siihen ettet motarilla tee tilaa liittymän kohdalla -eli noudattaisit lakia. :)

Mutta se että lajittelee on naurettavaa koska ne menee kuitenkin kaikki sekaisin kun roska-auto nostaa kaikki samaan läjään. Mikä pointti on lajitella? :D

Missään nimessä ei kannata antaa rahaa paitsi jos henkilö on luotettava ja siis maksanut ennenkin. Tai tee velkakirjoja. Odotan itse velkasaatavia parilla satasella sukulaiselle, en enää anna sille mitään ennenkö maksaa vanhat. Onneksi en lähtenyt takaamaan pankkilainaa! Nyt sillä ihmisellä on luottohäiriössä merkintää. Lahjoita rahaa vaikka Punaisen ristin kuukausilahjoittajana ja maailma pelastuu. ;)

Minä kanssa heittelen ihmisille kyytejä mutta kai sitä voisi joskus vaikka ehdottaa että mennäänkö teidän autolla välillä? Minusta se nyt on järkevää että pakkaudutaan yhteen autoon kuin jokainen ajaa omalla autollaan. Vaikkapa lapsen harrastuksen kisamatkat on tälläisiä.

Vierailija
4/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go girl!

Mitään et häviä. Kunhan et liikenteessä kenenkään päälle ajele tai roiskuta kuraa, niin mitäpä väliä muulla. ;) Lajittelu on yksi paskanhailea tässä maassa, vrt. Kiina ja Intia ja niiden päästöt! Ihan turha myöskään kantaa rahojaan hyväntekeväisyyteen, kun tässä maassa on sossu ja ulkomailla ne rahat menevät lähinnä kyläpäälliköille ja sotilaille. Ilmaisia lounaita ei ole, miksi siis autokyytejä olisi? Ja miksi joka vitun kerta juuri sinun pitäisi neuvoa jotain mummelia (joka ei edes kiitä, vaikka hänen neuvomisensa takia myöhästyisit jostain), siivota itse omat jälkesi kahvilassa (tarkistakaahan hintoja, yrittäjät!) tai elää esimerkillisesti kun naapurissasi bilettävä sossupummi ei välitä edes yörauhasta???

t. itsekin aikoinaan liian kiltti

Vierailija
5/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa tutulta. Olin ollut koko elämäni maailman kiltein ihminen ja tajusin vasta kaksi vuotta sitten, että tätä on käytetty estoitta hyväksi kaikkialla. Sukulaiset, tutut, työnantajat, puoliso, kaikki.

Rahat on pummittu, jätetty maksamatta, teetetty valtava määrä työtä kotona ja töissä naurettavaa korvausta vastaan ja narsistipuolisoon en edes mene.

Tarvittiin todella tiukkoja kommentteja ulkopuolisilta ennen kuin havahduin yhtään. Nyt en voi käsittää kuinka tyhmä olen ollut, kun näen asiat ulkopuolisen silmin.

Onko meille Auttajille olemassa joku diagnoosi? Miksi me teemme näin ja kärsimme?

Vierailija
6/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

PMS?

Vierailija
7/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama vaiva mulla, nyt olen tosin pikku hiljaa oppinut vetämään rajoja. Se on jo iso juttu, että tiedostaa asian, seuraava askel on toteutus käytännössä.

Vierailija
8/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tosiaan kannata olla kiltti, mutta en haluaisi ruveta myoskaan ikavaksi ihmiseksi. Olen yleensa ihan kiva, minka ymparisto on joskus vaarin tulkinnut kiltteydeksi. Aion jatkaa samanlaisena kivana ihmisena kuin olen ollut tahankin asti ja samalla yritan pysytella erossa niista ikavista ihmisista.

Vierailija
9/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ottakaa nyt happea! Tyypillistä suomalaista paskaa. Asun Espanjassa ja täällä ihmiset ovat KILTTEJÄ! Se on normaalia täällä antaa kyyti naapurille ja lainata rahaa, jos on suvulle.

Suomessa näen vain norsunperänaamaisia naisia ja miehiä, joten vaikea uskoa että kaikki olisitte liian kilttejä. Voisiko huono itsetunto olla enemmänkin syynä onnettomuuteenne?

Vierailija
10/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="28.03.2013 klo 12:49"]

Ottakaa nyt happea! Tyypillistä suomalaista paskaa. Asun Espanjassa ja täällä ihmiset ovat KILTTEJÄ! Se on normaalia täällä antaa kyyti naapurille ja lainata rahaa, jos on suvulle.

Suomessa näen vain norsunperänaamaisia naisia ja miehiä, joten vaikea uskoa että kaikki olisitte liian kilttejä. Voisiko huono itsetunto olla enemmänkin syynä onnettomuuteenne?

[/quote]

Espanjassa ei osata edes talousasioita hoitaa ja "oma pesä" (eli perhe, suku, naapurit jne.) pidetään kyllä puhtaana mutta siinäpä se. Helppo on hymyillä, kun Pohjolan akat ja ukot maksavat aurinkoisen elämäntyylin kera harmaan talouden, veronkierron jne.

Vierailija
11/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävällisyys ja avuliaisuus on eri asia kuin tuo liiallisuuksiin menevä sairaalloinen (?) muiden auttaminen.

Minuus ja minän rajat siinä on hukassa. Itselle on epäselvää, mitä kaikkea minulle saa tehdä ja mikä on hyväksyttävää.

Jos niitä rajoja ei osaa itse vetää, niin joku tekee sen puolestasi ennemmin tai myöhemmin. Jos puolisosi on henkisesti Espanja ja sinä Suomi, niin koet kohta suorastaan velvollisuudeksesi kuitata hänen reissunsa paikallisessa juottolassa ja ilotalossa. Auttaminen on tärkeää.

Vierailija
12/12 |
28.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liika kiltteys on opittu lapsuudessa. Olet saanut positiivista huomiota kun olet tehnyt "niin kuin pitää" eli siivonnut, auttanut ja tehnyt ilmaista työtä.

Itse olen samanlainen ja päättänyt, että mun ylitseni ei enää kävellä. Tosin sen oman puolensa pitäminen on vaikeaa; kuinka sen tekisi niin, ettei loukkaisi toista osapuolta.