Onko sukupuolestasi koskaan erehdytty?
Siis onko luultu toisen sukupuolen edustajaksi, ilman että olisit siihen pyrkinyt?
Minulla oli nuorena hyvin lyhyt tukka ja silloin minua luultiin pari kertaa mieheksi. Esim. naisten vessassa joku säikähti "miestä".
Kommentit (32)
Miestäni luullaan usein aluksi naiseksi pitkien hiusten takia, vaikka hänellä on ihan miehiset piirteet ja partakin. Varsinkin silloin, kun hänellä on vauva kantoliinassa.
Kerran istuttiin koko perhe, me ja kaksi lasta, puiston penkillä, kun joku feissari tuli ja puhutteli meitä neideiksi. Korjasi heti, että neiti ja herra. Tässä enemmän nauratti se, että hän ilmeisesti piti meitä vain lastenvahteina, kun ei edes olettanut, että olen naimisissa.
Lapsena muutamia kertoja luultiin pojaksi.
Ollessani n. 24-vuotias eräs päiväkotilapsi (ei pienistä pienin enää eli tiesi sukupuolien erot), kysyi minulta kumpaa sukupuolta olen.
:(
Ei.
T. 160 cm, pitkät hiukset, 75F
Ei tietääkseni. Mutta varmasti en voi tietää. :D
Töissä pari kertaa on mieheksi puhuteltu. Olen hoitaja, joten työvaatteet on toki vähän muodottomat ja hiukset yleensä ponnarilla, mikä varmaan voi näyttää siltä että hiukset on lyhyet. Ovat kyllä aina huomanneet hetken päästä erehdyksensä.
Pari kertaa. Viime kesänä joku pikkupoika (ehkä max ekaluokkalainen) kysyi spontaanisti pihalla olenko mies vai nainen. Hämmennyin vähän, olen pienikokoinen ja varsin rintava ja päälläni oli ihan perus kesävaatteet. Kysyin sitten että "miten niin, siksikö kun mulla on lyhyt tukka?", poika vastasi "niin". Totesin sitten vaan että naisillakin voi olla lyhyet hiukset ja marssin pois paikalta.
Ja mulla ei edes ole mikään rekkis-sänki...
Kerran luulivat hottentotiksi vaikka olen vaalea hiuksinen
Kyllä, muutama vuosi sitten minulla oli ilmeisesti aika unisex talvipukeutuminen, joten luultiin mieheksi. Tuli kyllä jonkunlainen herätys siihen, ettei tarvitse piiloutua tummiin ja tylsiin vaatteisiin jatkuvasti ja kätkeä naiseuttaan.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä, muutama vuosi sitten minulla oli ilmeisesti aika unisex talvipukeutuminen, joten luultiin mieheksi. Tuli kyllä jonkunlainen herätys siihen, ettei tarvitse piiloutua tummiin ja tylsiin vaatteisiin jatkuvasti ja kätkeä naiseuttaan.
Tähän liittyy myös se, että oli aika järkytys huomata, kuinka eri tavoin miehiinsuhtaudutaan, siis osaamisen jne kannalta
Pari kertaa on luultu, kun olin nuori aikuinen. Molemmilla kerroilla oli miesten takki päällä ja olen pitkä (180 cm).
Lapsena usein. Nykyäänkin jos päällä on vähän löysemmät vaatteet ja hiukset on piilossa, saatetaan kauempaa olettaa mun olevan poika. Mua ei kyllä yhtään haittaa vaikka joku erehtyykin.