Kuinka usein isovanhemmat vierailevat?
Mieheni ei siedä että vanhempani vierailevat meillä kolme kertaa vk. Hänestä se on liikaa ja olen kuulema riippuvainen vanhemmistani. kuulostaako tuo liialliselta tapaamiselta? Täytyisikö kohteliaasti alkaa puhumaan että vierailuita tulisi vähentää? Hankala tilanne.
Kommentit (11)
Kerran vuodessa tai harvemmin... Isovanhemmilla on muita, tärkeämpiä menoja.
Meillä tavataan vanhempia kerran viikossa-parissa. Joskus pari kertaa viikossa, mutta se tuntuu jo aika ahdistavalta = liian usein. Pientä pesäeroa pitää olla, muuten tuntuu, että taantuu taas lapseksi kun omat vanhemmat ovat koko ajan ympärillä hyysäämässä.
Jaa'a, mikähän olisi sopivasti. 10 km:n päässä asuva mummo ei käy koskaan ja 500 km:n päässä asuva mummo käy kylässä n. 1 x/vuosi ja muutaman kerran vuodessa lapsenlikkana. Kolme kertaa viikossa kuulostaa paljolta.
Mä jaksan omia vanhempia max kerran viikossa ja silloin ei mies ole aina mukana vaan käydään silloin lapsen kanssa. Yleensä nhdään 1-2krt kuussa. 3x viikossa on paljon. Onko anoppi myös yhtä usein teillä? Eipä teillä perheenkeskeistä aikaa sitten olekaan, kun joka ilta on mummut käymässä.
Eivät käy enää lainkaan.
Mun äiti asui tuossa kilsan päässä, ja silloin poikkesi pari kertaa viikossa koiran kanssa. Joskus joi kupillisen kaffetta joskus viipyi vähemmän aikaa. Oli siinä rajoilla, että mä jaksoin sitä nähdä niin usein, mutta miestä ei haitannut.
Nyt on niin huonossa kunnossa, ettei pääse liikkumaan.
Miehen vanhemmat on käyneet kerran tän 13v aikana, niillä matkaa 700km ja olis esim suora yhteys yöjunalla...mutta ei. Meillä on ilmeisesti lyhyempi matka sinne päin.
Miehen vanhempien kanssa asutaan eli päivittäin ollaan tekemisissä. Minun äitini käy meillä noin kerran kuukaudessa, asuu 150 km päässä.
Mun vanhemmat 1-3kertaa viikossa, miehen 3-5 kertaa vuodessa. Sama matka kummallakin. Miestä ei haittaa mun vanhemmat, kun remonttia tekevät yhdessä.
Jopa kysyy, jos eivät käyneet: )
Vanhempani ovat käyneet meillä viimeksi 2002.
Mietippä siltä pohjalta että kuinka usein teillä käy muita vieraita. Käykö joku muu kaksikertaa viikossa tai kerran viikossa?
Riippuu vierailutavoista.
Jos meillä kävisi mun anoppi kolmesti viikossa, niin en todellakaan jaksaisi patsastella kahvipöydässä tuntia kahta joka kerta. Olisi siis liikaa.
Jos meillä käy mun vanhemmat, ne vaan tulee sisään, sanoo moro, äiti katsoo keittiössä että tossahan on mun kattila, ottaa sille laatikosta pussin ja vie ovenpieleen odottamaan. Isä istuu keittiön pöydän ääreen ja selaa pöydällä levällään olevat lehdet. Mun mies makaa päiväunilla ja saattaa kommentoida jotain johonkin keskusteltavaan asiaan jos on tajuissaan. Äiti ei pysty istahtamaan vaan järkkää ohimennen kengät, pipot ja tumput eteisessä...Sit isä sanoo että "jaahas, lähetäänkö,kohtahan alkaa lapsenlapsen harrastus xxx, me viedään se sinne". Vierailu kesti vartin?
no onhan toi järkyttävän usein. En jaksaisi omia enkä miehen vanhempia viikottain tapailla. meillä nähdään ehkä kahden kk:n välein. Kutsutaan meille syömään tai käväistään jomman kumman vanhemmilla.Molemmat isovanhemmat asuvat alle 15 km:n päässä. Meidän vanhin poika tapaa vähän useammin kun käy auttamassa mun vanhempia usein pihahommissa tms.