Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaista lääkettä määrätään ahdistuneelle jännittäjälle? Toimiiko?

Vierailija
18.03.2019 |

Olen menossa huomenna lääkäriin ahdistusoireiden vuoksi. Kiinnostaisi kuulla, millaisia lääkkeitä muut ovat saaneet näihin oireisiin ja miten ne ovat toimineet.

Stressaavien tapahtumien ja elämäntilanteen vuoksi elimistöni on jonkinlaisessa jumissa. Siihen liittyy erittäin ahdistunut, pelokas ja jännittynyt olo ja korkea leposyke. Vaikka makaisin sängyssä, pulssi saattaa välillä lähennellä sataa, vaikka olen melko nuori ja hyväkuntoinen.

Ahdistus myös lamaannuttaa, enkä ole jaksanut tehdä mitään ylimääräistä näiden oireiden alettua (1-2 kk sitten). Tämän takia pelkään, että minulle määrätään jotain rauhoittavia, joita syötyäni en jaksa tehdä tämänkään vertaa. Opiskelen ja haluaisin, etten jäisi enää yhtään enempää jälkeen.

Jos täällä on muita samoista oireista kärsineitä, olisi mielenkiintoista kuulla, miten olette toipuneet. Millaisia lääkkeitä saitte ja paraniko toimintakyky niiden avulla? Millaisia lääkkeitä kannattaisi välttää (onko sellaisia)?

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ok, eli kyllä niitä bentsoja joskus määrätään. Hyvä niin. Esim. SSRI-lääkkeet vaativat pitkän ajan toimiakseen (eivätkä kaikilla silti toimi). 

Vierailija
22/24 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vuosikausia propral ja diapam satunnaisesti töissä käytettynä, hyvin toimi ja olin mm esimiestehtävissä jossa koko ajan framilla. En tullut riipuvaiseksi koska pystyin lopettamaan pamit kuin seinään kun loma alkoi ja 4-5 vk ilman. Nyt yritän pärjätä propral ja mäkikuismauute. Koin että kun Kannassa luki että syön bentsoja monen hoitoalan ihmisen asenne oli muhun epäluuloinen vaikka olin vastaanotolla ihan muusta syystä, kerran olin esim. hakemassa rokotusta ja hoitaja lässytti kuin vähä-älyiselle, hirvee maine on bentsoilla ja kyllähän niitä väärinkäytetään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle määrättiin Ataraxia.

Oho, mulle on määrätty ataraxia unettomuuteen. Sehän on vanha allergialääke eikä niin tehokas kun jotkut kunnon unilääkkeet, joiden jälkeen on koko päivän tokkurassa. Auttaako se siis myös ahdistukseen/jännitykseen?

Atarax on ahdistuneisuuteen kohtuu hyvä lääke, mutta jännitykseen se ei auta. 

Vierailija
24/24 |
19.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli vuosikausia propral ja diapam satunnaisesti töissä käytettynä, hyvin toimi ja olin mm esimiestehtävissä jossa koko ajan framilla. En tullut riipuvaiseksi koska pystyin lopettamaan pamit kuin seinään kun loma alkoi ja 4-5 vk ilman. Nyt yritän pärjätä propral ja mäkikuismauute. Koin että kun Kannassa luki että syön bentsoja monen hoitoalan ihmisen asenne oli muhun epäluuloinen vaikka olin vastaanotolla ihan muusta syystä, kerran olin esim. hakemassa rokotusta ja hoitaja lässytti kuin vähä-älyiselle, hirvee maine on bentsoilla ja kyllähän niitä väärinkäytetään.

Touhu on mennyt ihan naurettavaksi. Itelle kun psykiatrian polilla vakavaan ahdistukseen kirjoitettiin bentsoja aika isoillakin annoksilla niin hoidon siirryttyä terkkariin minua kohdeltiin kuin narkkia. Lääkäri ei suostunut uusimaan reseptiä (hoitovirhe) vaan vaati menemään a-klinikalle vieroitukseen. Noh lopulta oli pakko mennä kun lääkkeet loppu seinään, työpaikka meni siinä samalla. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kahdeksan