Mitä mieltä olette meidän tarjoiluista? Vinkkejä!
Pääsiäisenä meille tulee porukkaa syömään... Ajattelin laittaa seuraavat ruoat.
Pääruoka: lampaanpaistia, valkosipuliperunat (ei kermainen versio)/uunijuurekset, rosmariinikastike. Lisäksi minttuhyytelö.
Jälkiruoka: pashaa, mämmiä kermalla ja sokerilla, jäätelöä
Kahvin kanssa mahd joku kakku tai sitten vaan suklaakonvehteja.
Lisäksi salaattia jossa erilaisia salaatteja, tomaattia, kurkkua, paprikaa. Ajattelin laittaa myös fetaa, mozzarellaa ja hunajamelonia mutta eri kippoihin.
Yksi vieraista on kasvissyöjä. Mitä hänelle? Vai riitäiskö nuo uunijuurekset ja salaatti? Hän on vaatimaton eikä halua tehdä numeroa ruokavaliostaan, mutta aika köyhältä kuulostaa silti tuo.
Entä alkupalaksi? Jotain kevyttä?
Juomaksi alkupalan kanssa vettä, kivennäisvettä, (valkkaria). Pääruoan kanssa punaviiniä ja vettä. Lapsille mehua ja limua.
Pitäiskö jättää ne perunat tekemättä ja laittaa vaan niitä juureksia ja sinne perunaa? Vinkkejä. Mitä pois? Mitä tilalle?
Osa porukasta ei ole piiiiitkään aikaan käynyt meillä ja haluaisin laittaa nyt hyvää ruokaa josta jokainen nauttisi.
Kommentit (9)
Kuulostipa todella hyvältä. Itse kasvissyöjänä olisin hyvin otettu jos minua erikseen muistettaisiin, mutta salaatit ja perunat ja juurekset kuulostavat myös oikein herkulliselta! Toivottavasti teillä on kiva pääsiäinen!
Minä en lammasta söisi, joten toivoisin jotain muutakin lihaa (vaikka paahtopaistia) sen rinnalle.
Entas kasvisgratiini kasvissyojalle? Tai jos kasvissyoja pitaa esim. soijapihveista, niin sellaisia ehka ehdottaisin paneeroituna. (Mutta jos ei pida soijasta, niin sitten ei kannata.) Yksi vaihtoehto olisi myos esim. mozarella- tai camembert-juustopihvi paneeroituna. Nama voinee tehda hyvin etukateen ja lammittaa juhlapaivana.
Joo mäkään en syö lammasta/punaista lihaa ollenkaan, enkä kyllä kanaakaan joten mulle pitäisi laittaa kalaa. Ja en syö kyllä juureksiakaan joten mulle sitten vaikkapa riisiä (sitä missä on ohraakin mukana, syön vain sitä) ja minttuhyytelö...voi kun mulle tulee happamia röyhtäisyjä mintusta joten voisko mulle olla vaikkapa jotain kevyttä sitruunaista kastiketta kalan kanssa? Salaatteja voin kyllä syödä kjos laitat paprikankin eri kippoon, saan siitä näppyjä. Mämmiä ja pashaa en syö mutta onneksi sulla on jädeäkin. Mä syön sitten vaan mansikkajätskiä....:)
Tofua ei tuo kasvissyöjä syö, joten sen voi unohtaa. Joskus olen tehnyt hänelle linssipihvejä, mutta ne oli niin hankalia paistaa. Yritän päästä mahdollisimman helpolla, joten ruoan pitää olla sellainen joka pitkälle hoitaa itse itsenä. Ehkä sitten joku gratiini voisi olla hyvä.
Entä se alkupala? Vai tarviiko edes sellaista?
ap
Miten olisi kasvissyöjälle täytetty sieni, paprika, munakoiso, tomaatti tai kesäkurpitsa? Ne on helppoja tehdä ja aika juhlavan näköisiä. Tavallisiin herkkusieniin laittaisin vain ihan violan yritti-tuorejuustoa sisään tai muuta violaa (ei ole liivatetta). Muihin voisin laittaa täytteeksi vaikka sieniä, koskenlaskijaa, aurinkokuivattua tomaattia tms. Sienet esimerkiksi kypsyvät pannulla muutamassa minuutissa ja muutkin tulevat uunissa lähes itsestään..
Gratiini ei kauheasti tuo lisäarvoa, jos ruokana on jo perunaa ja uunijuureksia, vaikka onkin toki herkullista.
[quote author="Vierailija" time="27.03.2013 klo 19:45"]
Miten olisi kasvissyöjälle täytetty sieni, paprika, munakoiso, tomaatti tai kesäkurpitsa? Ne on helppoja tehdä ja aika juhlavan näköisiä. Tavallisiin herkkusieniin laittaisin vain ihan violan yritti-tuorejuustoa sisään tai muuta violaa (ei ole liivatetta). Muihin voisin laittaa täytteeksi vaikka sieniä, koskenlaskijaa, aurinkokuivattua tomaattia tms. Sienet esimerkiksi kypsyvät pannulla muutamassa minuutissa ja muutkin tulevat uunissa lähes itsestään..
Gratiini ei kauheasti tuo lisäarvoa, jos ruokana on jo perunaa ja uunijuureksia, vaikka onkin toki herkullista.
[/quote]
Kuulostaa ihanilta. Vaikka Ap:n menu onkin hieno ja juhlava menu pääsiäiseksi, niin.. Kaikki eivät siitä lampaasta pidä. Tällainen kasvisvaihtoehto kävisi sellaisillekin, luulenpa että ns. "menisi kuin kuumille kiville". Nam ;)
Tee kasvissyöjälle vaikkapa tofupihvi, jonka voit valmistaa etukäteen ja lämmittää nopeasti uunissa juuresten kanssa.
Laita sekä valkosipuliperunat että juurekset. Punajuuresta voi myös tehdä pihvin, netistä löytyy ohjeita.