Mistä lääkettä raskauspahoinvointiin?
Tämä on kolmas raskauteni, ja kaikissa raskauksissa pahoinvointi on kestänyt erittäin pitkään, viikolle 30-32. Pahoinvointi on siis KOKO AJAN, ympäri vuorokauden. Varsinainen oksennus tulee 1-3 krt vrk, mutta se pahin asia on 24/7 merisairas olo, en pysy pystyssä, heikottaa ja huimaa, jalat pettää alta.
Ekasta ja tokasta raskaudesta pystyin olemasn saikulla - sain huilata aina muutaman päivän silloin tällöin. Nyt se ei onnistu kun hoidan lasta kotona.
Nyt tää kolmas raskaus on niin hirveä että olen valmis hyppäämään junan alle. En jaksa. Olen kotona 1v taaperon kanssa, en siis voi pitää sairaslomaa. Isovanhemmat eivät todellakaan auta, eivät ole ikinä auttaneet joten ”pyydä hoitoapua” ei ole ratkaisu. . Mun on pärjättävä itse.
Eilen pyörryin ulkoiluttaessa taaperoa, tokenin onneksi nopeasti itse. En pääse kauppaan, kirjastoon, mihinkään, koska olen niin heikossa kunnossa. Nyt on vasta rv 12 joten tätä helvettiä kestää seuraavat 5kk.
En etukäteen voinut tietää miten raskasta tää on sillä pahoinvointi on vielä entistäkin pahempaa. Tarviin nyt lääkkeet joita voin ottaa edes välillä. Tulen hulluksi. Tiedän että lääkkeet ei ole suositeltavia mutta ei ole kyllä äidin hätä ja ahdistus.
Neuvola antaa vain typeriä ohjeita (ime jääpalaa), olen jo kokeillut kaiken! Eri ruoat, juomat, jääpalat, b6, akupunktio, hermoratahieronta, MIKÄÄN ei auta.
Edelisessä raskaudessa sain työterv.lääkäriltä lääkkeen työmatkoja varten (eli sain sillointällöin käyttää) olikohan se primperan?
Pitääkö mennä suoraan ysityiselle? Tk-lääkärille? Nyt kun en ole töissä vaan hoitovapaalla en saa käyttää työterveyttä. Neuvolan kautta ei apua tipu kun neuvolan th ei ymmärrä millainen tilanteeni on.
Ha pliis en jaksa lukea mitäs läksit vastauksia - tottakai läksin ja sisulla tästä selviän. Mutta tiedän että pienemmistäkin oireista on lääkkeitä annettu.
Kommentit (23)
Vierailija kirjoitti:
Olisi varmaan kannattanut miettiä tuota pahoinvointia ennen kuin laittoi lapsen alulle 🤔
Olisi varmaan kannattanut miettiä kommenttiasi ennenkuin sen kirjoittaa. Mitä apua kommentistasi on ap:lle? Lyötkö aina lyötyä, lyttäät lytätyn? Joskus voisi miettiä mitä suustaan päästelee.
Kyllä ne Primperania määräävät jos pyydät. Minulle sitä tarjottiin mutten ottanut koska ei se yleensä edes auta raskauspahoinvointiin. Joillakin kai voi auttaakin.
Itse tosin kävin yksityisellä, neuvolalääkäri ei sitä tarjonnut eikä sinne edes päässyt silloin kun pahoinvointi oli pahimmillaan 5-16 viikoilla. Ei se tosin minullakaan kokonaan ohi mennyt ennen kun vauva oli pihalla.
Olisi varmaan kannattanut miettiä tuota pahoinvointia ennen kuin laittoi lapsen alulle 🤔