Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummilapsen synttärit

Vierailija
18.03.2019 |

Olen useamman lapsen kummi ja kaikki kummilapset ovat useamman tunnin matkan päässä. Olen ottanut linjakseni kuitenkin ns. osallistuvan kummin roolin ja olen pyrkinyt kummilapsien kanssa tekemään joka vuosi jotain pari kertaa (leffa, teatteri, urheilu, reissu, leipominen, pelaaminen, tramppahyppely jne), joten vuodesta viikonloppuja kummilasten kanssa hengailuun menee jo nyt useita. Lähettelen heille myös kortteja, isompien kanssa soittelenkin.

Kummilasteni vanhemmat ovat ystäviäni mutta lasten synttäreillä on vain kamalaa. Tunnen porukkaa huonosti (ja olen useimmiten se juhlien ainoa sinkku), olen ulkopuolinen, lapsia ei kiinnosta lahjavuoren ja muiden, kiinnostavampien vieraidenm, vuoksi kummitädin yritykset jutella tai leikkiä jne ja yritän lähinnä näytellä reipasta (asiaa ei auta se, että itsekin haluaisin sen perheen, mutta elämä ei ole vain mennyt niin). Mieluummin viettäisin kummilapsen kanssa aikaa muuten.

Kuinka paljon loukkaantuisitte lastenne vanhempana, jos vain ilmoittaisin, etten tule (mulla menisi siis parin tunnin synttärien vuoksi matkaankin kolminkertainen määrä aikaa) vaan tulen käymään joskus toiste ja teen lapsen kanssa jotain?

Tunnen itseni nyt tosi huonoksi ja itsekkääksi kummitädiksi, kun en ihan oikeasti jaksaisi ja haluaisi "tuhlata" monen kuukauden ainoaa vapaata viikonloppua noihin itselle ahdistaviin synttäreihin, joissa en usko lapsenkaan läsnäolostani kovasti saavan mitään.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta olisi ihanaa, jos kummi tekisi lapsen kanssa jotakin erityistä ja omaa. Paljon mieluisampaa lapsellekin kuin "pönötysjuhliin" joukon jatkona osallistuminen. En siis loukkaantuisi virallisista juhlista pois jäämisestä, kun kerran aiot muulla tavalla viettää aikaa lapsen (ja ehkä myös perheen) kanssa.

Vierailija
2/6 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuollaisille synttäreille ole pakko mennä, ja kun joka tapauksessa olet muutenkin menossa toisen kerran.

Ilmoitat vain, että tulet sitten omia aikojasi, kun haluat samalla olla kummilapsen kanssa kahden.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän yksi kummilapsi asuu parin tunnin päässä meistä ja me ei osallistuta niille ns.virallisille synttärikutsuille. Vaan me mennään siinä synttäreiden lähiaikoina heille kylään jotta saamme olla rauhassa kummilapsen ja koko perheen kanssa. He myös käyvät meillä välillä kylässä ja näemmekin 2-3 kertaa vuodessa. Voisithan ehdottaa tällaista? Syyksi ihan se että olisi kiva nähdä kummilasta kunnolla.

Vierailija
4/6 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"En valitettavasti pääse tulemaan synttäreille. Sopisiko, jos parin viikon päästä vien synttärisankarin leffaan/syömään/mihin vaan?"

Vierailija
5/6 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En olettaisi kenenkään tulevan noin kaukaa juuri tiettynä päivänä. Ja kiva, jos muuten muistat.

Vierailija
6/6 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiaa!Minulla on kummilapsi 200km päässä. Matka synttäreille on rasittava julkisilla kun kumpikaan ei asu oman kaupunkinsa keskustassa. Siis oikeasti istun bussissa 5h

yhden päivän aikana.

Ja ne synttärit! Pieni kämppä haalittu täyteen väkeä. On kummilapsen tätejä, setiä, naapureita. Ketään en tunne joten juttelu on vähintääkin väkinäistä. Kummilapsi kieppuu sokerihumalassa muiden lapsivieraiden kanssa. Kummilapsen äiti singahtelee hermona tarjoilemassa ja ojentamassa lapsia ja hänen kanssaan vaihdan vain pari sanaa. Parin tunnin istumisen jälkeen lähden tarpomaan kohti paikallisjunapysäkkiä ja pitkä paluumatka voi alkaa.

Kenestä sellainen voi olla mukava juhla?!

Kummilapsen äiti kyllä suuttuu jos sinne ei mene. Alkuaikoina laskelmoin niin, että joka toisen kerran kehtaa olla poissa. Nyt olen alkanut ehdottaa jo hyvissä ajoin että menisin heidän kaupunkinsa keskustaan ja puuhattaisiin synttärin kunniaksi jotain kivaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kahdeksan