Onko kiinalaisten rakentavaksi tehtävä tallina-helsinki tunneli jo lyöty pöytään?
Kommentit (13)
Katsokaa nyt sitä **tun maapalloa. Ei kiinalaisten kannata rahdata tavaraa jonkin tunnelin kautta Keski-Eurooppaan kun ratakiskot menee Kiinasta sinne suorempaakin reittiä Venäjän läpi Itä-Euroopan kautta.
Westerbacka voisi keskittyä nyt vaan niihin pomppiviin lintuihinsa.
Vierailija kirjoitti:
Ei sitä kannata tehdä.
Olen samaa mieltä. Olen ap.
Suomen kuuluu konmarittaa kaikkea eikä Dubaidisoida.
Kyllähän meillä pitää oma tunneli olla, hieno projekti mikä työllistää suuren määrän virkamiehiä ja asiantuntijoita.
Rahat pois maailmalta kuljeskelemasta.
Vierailija kirjoitti:
Katsokaa nyt sitä **tun maapalloa. Ei kiinalaisten kannata rahdata tavaraa jonkin tunnelin kautta Keski-Eurooppaan kun ratakiskot menee Kiinasta sinne suorempaakin reittiä Venäjän läpi Itä-Euroopan kautta.
Westerbacka voisi keskittyä nyt vaan niihin pomppiviin lintuihinsa.
No linnut olisi kerta kaikkiaan mahtava ekoteko. Kunhan kanaannei satsata että se lentäisi. Haukka on haukka. "Hauska"
Kuinka paljon Vesteebacka saisi tunnelista?
Kiinalaisilla ei aikomustakaan rakentaa. Vain rahoittamisesta haaveillaan.
Maailman pisin ja kallein tunneli kahden pikkukaupungin ja kääpiövaltion välillä on yhtä realistinen, kuin reittilennot naapuri galaksiin. Tämän projektin ainoa tarkoitus on kupata yhteiskunnalta varoja. Se ei tule koskaan etenemään suunnittelupöytää pidemmälle, mutta saahan siinä muutaman miljoonan kääräistyä liiviinsä jo pelkillä alustavilla suunnitelmilla, kunhan vaan päättäjissä on riittävästi haihattelijoita, jotka uskovat tällaisiin huuhaa hankkeisiin.
Suomalaiset asiantuntijat kuin ilmastonmuutosta hömpöttävät niin voisivat tehdä jätekasojen keskelle haukoille otollista elämää. Niiden pitää selvitä evoluution vaikeimmatkin hetket ja erroosiot. Ilman andien condoreita emme olisi voineet nähdä värejä afrikassa kuin olimme apinoita. He pystyivät näkemään värejä ennen ihmisiä kerta ne lensivät tuhkapilvien yläpuolella. Ei egyptin monumenteissakaan muutoin olisi linnun päätä ihmisellä.
Englannin Kanaalin tunneli yhdistää suoraan yli satamiljoonaa ihmistä, eikä siltikään kannata.
Suomenlahden tunneli yhdistäisi seitsemän miljoonaa ihmistä.
Ei minulla mitään tunnelia vastaan olisi mutta on aika hankalaa keksiä sellainen utopia missä se olisi kannattava investointi.
Todennäköisesti matkailisin kuitenkin Viroon yhä autolautalla koska se olisi halvempi.
Tallinnan-Hki väli olisi hyvä pilottiprojekti Elon Muskin Hyperloopille.
Jos Kiina lähtee sitä rahoittamaan niin heille se on osa Jäämeren kautta kulkevaa väylää Keski-Eurooppaan. Kiinalaiset haluavat rakentaa useita rinnakkaisia kauppareittejä koska heidät luota venäläisiin, muslimeihin, amerikkalaisiin tai kehenkään.
Itsenäisenä hankkeena tunneli ei kannata koska yhden matkan hinta tulisi olla 5 kymppiä mikä tarkoittaa sitä, että asunto Tallinnassa, työpaikka Helsingissä -kuvio ei kannata.
Vierailija kirjoitti:
Maailman pisin ja kallein tunneli kahden pikkukaupungin ja kääpiövaltion välillä on yhtä realistinen, kuin reittilennot naapuri galaksiin. Tämän projektin ainoa tarkoitus on kupata yhteiskunnalta varoja. Se ei tule koskaan etenemään suunnittelupöytää pidemmälle, mutta saahan siinä muutaman miljoonan kääräistyä liiviinsä jo pelkillä alustavilla suunnitelmilla, kunhan vaan päättäjissä on riittävästi haihattelijoita, jotka uskovat tällaisiin huuhaa hankkeisiin.
SOTE:sta osataan puhua median voimin pahaa mutta.......
Ei sitä kannata tehdä.