Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä ahdistaa sinua, kun käyt sukulaistesi luona?

Vierailija
18.03.2019 |

Minua ahdistaa heidän lakanat, pyyhkeet ja muut käytössä olevat kodintarvikkeet. Kuitenkin selviän näistä haasteista ihan naama peruslukemilla.
Otan aina kun muistan mukaan omat lakanat ja pyyhkeen. Meillä on tapana tehdä yhdessä kaikkea, joten joudun käyttämään heidän työvälineitään. Mietin aina, että miten paljon parempia ja paremmin kunnossa pidettyjä omani ovat.
En kestäisi asua enää lapsuudenympäristössäni, jossa on paljon epäkäytännöllisiä, rumia, kuluneita yms juttuja ja tavaraa aivan liikaa hamstrattuna. Kuitenkin viihdyn vierailuilla, mutta toisaalta olen onnellinen, kun voin palata omaan kotiini.

Esim.
Mitä järkeä on säilyttää kymmentä mainoskynää, kirjoittaa sellaisilla kynillä, joista puuttuu jokin palanen ja rutiinina etsiä toimivampaa kynää?
Miksi veitsiä ei teroiteta? Miksi naarmuuntuneista muoviastioista ei luovuta?
Miksi kodintekstiilit saavat olla vaikkakin pestyjä, niin silti pahanhajuisia ja kuluneita?
Miksi patjaa ei ole vaihdettu uuteen jo 20 vuotta sitten?
Miksi ei osteta paremman laatuisia, toiminnallisempia ja esteettisesti paremmin yhteen sopivia tuotteita jo alunalkaen?
Rahaa on riittävästi, että siitä ei ole kiinni.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän sitä rahaa säästyy ja kertyy, koska sitä ei ole käytetty, mutta mihin he säästävät?

Ihmisillä on erilaisia käsityksiä asioista, minä esimerkiksi pidän toki kauniista tavaroista (useimmiten oikea sana on muuten tavara, ei tuote), mutta täytyy sanoa, että "esteetitkot" ovat kyllä hankalia, siis kun kauneusarvot ja "disaini" menevät heittämällä käytännöllisyyden tai taloudellisuuden edelle - en tarkoita sinua, ymmärrän kyllä, että puhuit käytännöllisyyden puolesta.

Joskus vaikka se mainoskynän jälki tai otemahdollisus on niin sopiva, että mieluummin pitää sellaisen "ventta lite" -kynän käytössä, varsinkaan jos sen terä ei sovi muihin kyniin.

Noita huonosti pestyjä ja loppuun kuluneita vuodevaatteita ja patjoja en minäkään ymmärrä, aivan kuin kaikki eivät edes tietäisi mitä on nukkua kunnollisella, puhtaalla patjalla, jolla tietenkin käytetään patjansuojusta tai kuinka suuri ero on pahoin kulahtaneilla lakanoilla uusiin, laadukkaisiin ja puhtaisiin verrattuna.

Vierailija
2/5 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki. Siksi en käy siellä. Koko suku tuntuu olevan ihan vinksahtanut. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen olevani onnellisessa asemassa, kun viihdyn sentään heidän seurassaan, vaikka en viihdy heidän tavaroidensa kanssa.

ap

Vierailija
4/5 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiden ahdistus vieraista alkaa ahdistamaan. Kun ei millään osata vaan olla rennosti ja jutella. Kauhee hössöttäminen koko ajan: "ai kauheeta onko siinä lattialla pölyä, minä haen rätin, ei minulla ole mitään tarjottavaakaan, onko nuo ikkunatkin pesemättä, ei kai siinä käy veto, minä haen äkkiä kaupasta muutaman pullapitkon"

Vierailija
5/5 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Enemmän ahdistaa sukulaisten vierailut luonani.

Kauhea ihmettely joka ikisestä asiasta ja kissalle annettaisiin pullaa ja karkkeja jos silmä välttäisi. Kaapeilla käydään katselemassa jne.