Mikä koira ois paras tämmöseen perheeseen
Ei todellakaan mikään vaan järki käteen ihmiset.
Ajatelkaa mikä teollisuus ja liikenne rakentunut tuon touhun ympärille. Ihan vaan että teillä epävarmoilla reppanoilla on ees joku karvapallero siellä kotona.
Miljoonia tonneja teurasjätteitä pilkotaan maailmassa vuosittain. Sen ympäröimä pakkausteollisuus kuormittaa ja saastuttaa luontoa. Sit tätä kuivatettua paskaa vielä roudataan kaikilla mahdollisilla vehkeillä ympäri maailmaa niille perkeleille ja paskaa syntyy taas.
Ja loppupelissä miks? Menkää hoitoon ihmiset, terapia tulee yhteiskunnalle halvemmaksi!
Kommentit (18)
Mee ite ottaan aamulääkkeet. Sekavuudesta päätellen ovat voineet unohtua jo muutamalta aamulta.
Jestas! Minä jo otin aamulääkkeet, mutta silti en ymmärrä aloituksesta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Mee ite ottaan aamulääkkeet. Sekavuudesta päätellen ovat voineet unohtua jo muutamalta aamulta.
Hienoa keskustelua. Mutta etpä sinä taida tällaisista luvuista mitään ymmärtääkään. Vihervasemmisto valmis puuttumaan ihmisten ja koululaisten ruoka-annoksiin mutta esim koiria ei rajoiteta esim kahteen per talous jonka jälkeen verotusta korkeammalle. Kaikki jakavat vastuun näiden elukoiden lelujen ja sapuskan roudaamisesta aiheutuvista päästöistä? Niinkö?
Nämä on niitä normaaleja poliittisia toimia joilla eri sektoreiden kustannuksia ohjataan kohdekuluttajille. Kuten alkoholivero, makeisvero jne. Nämäkään asiat evät taida sinua kiinnostaa?
Jos lukuja miettii, kuormittaa pienkotieläimet merkittävästi luontoa. En väitä karjataloutta eettisesti korrektiksi mutta sentään näille ei ruokaa tai leluja kuljeteta maapallon toiselta puolelta. Heinä on paikallista.
Siinä mielessä olen samaa mieltä että toiminnan ympärillä on hävytön bisnes. Voitaisiinko tätä ohjata eettisemmäksi? Onko markkinoilla paljonkin kotimaisia elintarvikkeita kotieläimille?
Hyvähän se on elukoita syyttää kaikesta.
Itse olemme ne pahimmat roskaajat ja kuluttajat, mitä maa päällään kantaa.
Vierailija kirjoitti:
Jestas! Minä jo otin aamulääkkeet, mutta silti en ymmärrä aloituksesta mitään.
Onneksi just sun ei tarvii. Sä voit olla piittaamatta tästä ja kummastella ihan muita asioita.
Vierailija kirjoitti:
Hyvähän se on elukoita syyttää kaikesta.
Itse olemme ne pahimmat roskaajat ja kuluttajat, mitä maa päällään kantaa.
Itseasiassa aloittaja tuntuu moittivan heidän omistajiaan...
Lemmikkitarvikkeisiin kulutetaan Suomessa vuosittain noin puoli miljardia euroa. Tuosta tulee aika mukava veropotti valtiolle...
No jos koirat hävitetään, ohjataanko säästynyt raha mm. mielenterveys- ja hyvinvointipalveluihin? Monelle koira on ainut syy herätä aamulla, ja esim. koiran silittäminen alentaa verenpainetta.
Entäs poliisi-, palvelus- ja tukikoirat? Vanhusten palvelutalojen, syöpälasten kaverikoirat? Huumeita ja räjähteitä etsivät? Vankilakoirat? Epilepsia- ja diabeteskoirat? Kuka tekee jatkossa niiden työt? (Tähän toki vastaat että perhe-Rekku ei ole työkoira. Ehkä ei mutta kaikki työkoirat ovat myös perhe-Rekkuja.)
Tokihan olet vain trolli :).
Posliinikoira on ekologisin tai villalangasta virkattu lelukoira.
Vierailija kirjoitti:
Lemmikkitarvikkeisiin kulutetaan Suomessa vuosittain noin puoli miljardia euroa. Tuosta tulee aika mukava veropotti valtiolle...
Fantastista! Valtio tienaa muutaman kymmenen miljoonaa kun raijjaamme Suomeen puolella miljardilla lemmikkikrääsää.
Kattaakohan edes päästövaikutukset?
Ette ota nyt huomioon sitä että paljonko päästöjä aiheuu suomen tasolla silloin kun sata miljoonaa kiloa tavaraa, tuotetaan, kuljetetaan ja kulutetaan. Ja tähän SADAN Miljoonan tuotetun kilon aiheutumiin päästövaikutuksiin ei ei-eläintalouksien tarvitsisi osallistua.
Ei naisille voi puhua järkevästi ainakaan silloin jos puhutaan koirista tai muista söpöistä jutuista.
En mä vihaa koiria, mutta toisaalta pitää muistaa että niitä nimenomaisia koiria ei olisi edes olemassa jos joku ei olisi halunnut tätä leikkikalukseen. En usko myöskään että koiran paikka on kerros tai rivitalossa.
Hoitoon ja terapiaan? Mihin ja millaiselle asiantuntijalle pitää hakeutua kertomaan, että on ollut koko ikänsä koiranomistaja, mutta nyt haluaisi ryhtyä olemaan haluamatta koiraa seurakseen?
Vierailija kirjoitti:
En mä vihaa koiria, mutta toisaalta pitää muistaa että niitä nimenomaisia koiria ei olisi edes olemassa jos joku ei olisi halunnut tätä leikkikalukseen. En usko myöskään että koiran paikka on kerros tai rivitalossa.
Mitäs väliä sillä on missä koira päivänsä nukkuu? Pedissään kerrostalossa vai pedissään omakotitalossa? Kerrostalokoirat saattavat saada enemmän liikuntaa kuin omakotitalokoirat (niitä helposti pidetään vain pihalla, asunnosta on pakko lähteä tarkoituksella ulos kävelylle).
Jaa-a. Sanoisin että koira on jotain mitä ei vaan voi korvata. Se on asia mistä en luovu edes ympäristösyistä ja koira on elänyt ihmisten kanssa pitkään joten se on meille se juttu.
Sen sijaan voisin vaikka suunnata katseen lihateollisuuteen noin muuten tai sitten pitää enemmän kasvisruokapäiviä.
En minäkään tuota ymmärrä. Katselin pediaa ja siellä oli et Suomessa 400 000 koiraa. Jos ne syö keskimäärin puolisen kiloa (enempikin) vuorokaudessa nii vuosittain roudataan sapuskaa (sontaa) vajaat
YHDEKSÄNKYMMENTÄ MILJOONAA KILOA!!!
Mut ymmärrän miks touhu ei muutu. Tässä pyörii melko isot rahat mukana.