YH-äitiys ja auktoriteettina oleminen poikalapselle
Tuntuu todella vaikealta olla naisena auktoriteettina poikalapselle ja olen miettinyt, mikä tähän auttaisi, kun en todennäköisesti enää tule löytämään miestäkään, sillä yh-äitinä ja yli 35-vuotiaana miehen löytäminen on käytännössä mahdottomuus.
Ennen avioeroamme meillä mies päätti aivan kaiken imetyksestä sisustukseen ja siihen, miten sain pukeutua. Se oli rasittavaa, mutta tavallaan helpottavaakin. Totuin siihen, että miehen nyt vain kuuluu päättää viime kädessä aivan kaikki ja mun tehtäväni oli ehkä pyytää jotain tai purnata vastaan kuin lapsi.
Eron jälkeen on tuntunut todella vaikealta henkisesti se, että joudunkin määräämään (alle kouluikäistä) poikalasta, sillä koen, että minulla ei naisena ole oikeutta edes tehdä sellaista. Mikä tähän auttaisi? Miten ns. uskovaisissa ja muuten konservatiivisissa perheissä toimitaan?
Kommentit (10)
Kysypä neuvolasta tai perheneuvolasta neuvoa.
Mene terapiaan. Jessus sentään, sun pitää oppia että et ole minkään ukon orja vaan ihminen joka päättää itse omista asioistaan - ja päätät myös lapsesi asioista.
Vierailija kirjoitti:
Mene terapiaan. Jessus sentään, sun pitää oppia että et ole minkään ukon orja vaan ihminen joka päättää itse omista asioistaan - ja päätät myös lapsesi asioista.
Järjen sanoja.
Onpa itsekehitetty ongelma.
Mene terapiaan.
No tämähän on Provo aloitus. Itselleni eron jälkeen oli vaikea tottua kantamaan kauppakassit ja viemään roskat, kun mies teki ne aina. No kaikkeen tottuu ja kassit ja roskat hoituu.
Jos olet normaalista suomalaisesta perheestä, niin etköhän osaa naisena päällepäsmätä. Vähän aikaa kun vie, niin totuttu uuteen rooliin eli palaat omille juurillesi.
Kyllä siihen auktoriteettina olemiseen ja kurinpitoon nopeasti tottuu, kun sitä alkaa tekemään.
Esim. nytkään ei varmastikaan pidä siitä, että lapsi ei tottele ja käyttäytyy huonosti. Tästä seuraava askel on, että alat kertoa lapselle miten hänen tulee tehdä tai käyttäytyä. Ja jos lapsi ei tottele tai on uhmakas, niin rankaiset häntä tms. Vähitellen lapsi alkaa totella sinua ja tulet hänelle auktoriteetiksi.
Jos uutta miestä kaipaa, niin kannattaa etsiä deittipalstoilta. Vaikka olisi 35 ja YH niin siellä saa silti paljon viestejä miehiltä.
Semmoinen ulimiehen omin pikkukätösin väsäämä aloitus tällä kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siihen auktoriteettina olemiseen ja kurinpitoon nopeasti tottuu, kun sitä alkaa tekemään.
Esim. nytkään ei varmastikaan pidä siitä, että lapsi ei tottele ja käyttäytyy huonosti. Tästä seuraava askel on, että alat kertoa lapselle miten hänen tulee tehdä tai käyttäytyä. Ja jos lapsi ei tottele tai on uhmakas, niin rankaiset häntä tms. Vähitellen lapsi alkaa totella sinua ja tulet hänelle auktoriteetiksi.
Jos uutta miestä kaipaa, niin kannattaa etsiä deittipalstoilta. Vaikka olisi 35 ja YH niin siellä saa silti paljon viestejä miehiltä.
Ok, täytyy yrittää.
Ainakin ilman deittipalstoja, -sovelluksia ja menopaikkoja saldoni on pyöreä nolla. Arjessani kukaan mies ei tee aloitteita.
Vierailija kirjoitti:
Semmoinen ulimiehen omin pikkukätösin väsäämä aloitus tällä kertaa.
Olen nainen, ei ole provo kyseessä. Kuulostaa kärjistetyltä, mutta noin välillä tunnen kyllä. Edelleenkin on todella vaikeaa olla se perheen "pomo", kun totuin tietyssä määrin alistettuun asemaan vuosikausien ajan.
T. Ap
Up. Olisiko ideoita kenelläkään?