Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko tää normaalia? Tilipäivästä viikko ja tilillä enää 850 euroa :(

Vierailija
26.03.2013 |

Tilille ropsahti 2600 euroa + lapsilisät 220eur. Siitä on mennyt jo autojen lainojen lyhennykset, asuntolaina, luottokorttilyhennykset, säästötilille 200e, kampaajalle 100 euroa, ravintoloihin 120 euroa (ruokaravintolassa syömistä, ei viinoja), ruokakauppaan 200 euroa, lastenvaatteisiin 50 euroa jne. Siis 2600 eurosta viikko tilipäivän jälkeen on jäljellä 850 euroa. Ihan kamala depis taas.

Onko muilla samanlaista, että rahat valuu sormien välistä? Mulla on taas sama tilanne kuin joka kuu että viikossa seuraavaan tilipäivään jää rahaa käyttöön vaan 150 euroa, millä pitää ostaa ruoat ja kaikki mahdollinen. Bensoihin lisäksi menee seuraavaan tilipäivään mennessä 240 euroa. Huoh.

Miten paljon oikein pitäis tienata, että rahat riittää... Ei taaskaan ole esim varaa ostaa itselle vaatteita tai kenkiä :(

Miten muut, jolla suht samat nettotulot, niin miten saatte rahat riittämään järkevästi? Siis kyllähän ne riittää ekan viikon, mutta seuraavat 3 vkoa taas voi ostaa vaan kaikkea tarpeellista, muuhun ei rahat riitä :(

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

" Siitä on mennyt jo autojen lainojen lyhennykset, asuntolaina, luottokorttilyhennykset, säästötilille 200e, kampaajalle 100 euroa, ravintoloihin 120 euroa (ruokaravintolassa syömistä, ei viinoja), ruokakauppaan 200 euroa, lastenvaatteisiin 50 euroa jne."

Kampaaja pois, ravintola pois, lastenvaatteet vähäkäytettyinä huutonetistä. 

Säästää huimasti. 

Vierailija
2/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, kyllähän 850 eurolla ihan hyvin toimeen tulee. Mulle jää pakollisten lainanlyhennysten ja maksujen jälkeen suunnilleen tuonverran enkä ole mielestäni mitenkään tiukoilla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia, kyllähän 850 eurolla ihan hyvin toimeen tulee. Mulle jää pakollisten lainanlyhennysten ja maksujen jälkeen suunnilleen tuonverran enkä ole mielestäni mitenkään tiukoilla. 

Vierailija
4/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon. Mulla ei edes tule tilipäivänä niin paljoa rahaa että niiden tilille ropsahtaessa yltäisi 850 euroon.

Vierailija
5/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyppisin riemusta kattoon, jos mulla olis pakollisten lainanlyhennysten ja maksujen jälkeen tuon verran tilillä. Sillon tohtis käydä niissä partureissa ja ostaa huoletta itselle ne tarpeelliset vaatteet.  Mut niinhän se usein on, että menot kasvaa tulojen mukana.

Vierailija
6/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on todellakin normaalia, ja oot säästöönkin laittanut 200 euroa. Sinähän tuut hyvin toimeen. Ei mulla vaan tollaisia rahoja jää pakollisten menojen jälkeen.

Vierailija
7/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tuo on ihan normaalia. Tilille rapsahti 4900€ ja nyt siellä on 900€ eli kuukauden ruokarahat. Muuhun ei tarvitakaan, jos on pakko hankkia jotain niin ostan kortilla ja maksan ensikuun liksasta - tällähetkellä ei ole mielessä mitään mitä pitäisi ostaa mutta aina sitä jotain keksii:)

Vierailija
8/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästötilille 200€.

Ihan hyvä näin.

Mutta sun kuuluisi itkeä, että tilille jäi 1050€.

Autolainat ja luottolyhennykset. ... ihan ovat ok menoja, mutta en mä nyt näillä spekseillä keksi mitä sinä itket. Ok tulot, laskut maksettu, kampaajalla käyty ja vielä jäi rahaa ruokaan yms.

Vierailija
9/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, jos sulla kerran on mielestäsi liian tiukkaa niin jätä nyt ihmeessä ne 200 laittamatta sinne säästötilille. Säästöön laitetaan sitten kun on ylimääräistä, eikä niin että kituutetaan väkisin ja samaan aikaan pannaan pakkomielteenomaisesti säästöön. 

Vierailija
10/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama, tille napasahti 2800 viikko sitten, nyt 500 e jäljellä.... Ahdistavaa. Asuminen ja muut pakolliset kulut 1000 e. Luottokorttilaskua maksoin 500 e. Mihin lie muu mennyt.

Vierailija
11/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

850 on aika paljon! Mulle jää kuussa vuokran jälkeen käyttöön 500. Harvoin tuota enempää tilillä on rahaa.

Vierailija
12/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla tulee tilille palkkapäivänä 2000 €, ja olen kyllä tyytyväinen jos siitä jää yli 1000 € laskujen maksamisen jälkeen.

850 € viikko tilipäivän jälkeen on melko normaali tilanne.

En koe että joutuisin pihistelemään mistään tai erityisen säästeliäästi elämään.

Vierailija
13/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:29"]

Tilille ropsahti 2600 euroa + lapsilisät 220eur. Siitä on mennyt jo autojen lainojen lyhennykset, asuntolaina, luottokorttilyhennykset, säästötilille 200e, kampaajalle 100 euroa, ravintoloihin 120 euroa (ruokaravintolassa syömistä, ei viinoja), ruokakauppaan 200 euroa, lastenvaatteisiin 50 euroa jne. Siis 2600 eurosta viikko tilipäivän jälkeen on jäljellä 850 euroa. Ihan kamala depis taas.

[/quote]

Laskehan uudelleen. Sinulla on palkasta jäljellä 1050 euroa. Lisäksi olisit helposti voinut säästää kampaajan ja ravintolan eli 220 euroa. Yhteensä siis 1270 euroa.

Lisäksi voisit oikeastaan laskea mukaan nuo luottokorttilyhennykset, koska nehän ovat aiempien kuukausien menoja, jotka olet vain siirtänyt kortilla eteenpäin. Onko sinulla tapana maksaa luottokortilla, jos rahat loppuvat ennen tilipäivää?

Käytä säästöjäsi ja maksa luottokorttivelat pois. Jos maksat kortilla, maksa debitillä, äläkä käytä luottoa, jos se on mahdollista. Jos on pakko maksaa luotolla, muista, että olet jo käyttänyt osan rahoista tai siirrä tarpeellinen summa toiselle tilille odottamaan luottokorttilaskua.

Kun varaat rahat luottokorttimaksuun jo silloin, kun teet ostoksen, voit tilipäivänä lisätä tuohon 1270 euroon vielä sen luottokorttilyhennyksenkin. Tilipäivänä lasket, paljonko haluat käyttää rahaa loppukuun aikana ja siirrät säästöön loput.

Enemmän sinulle jää käyttörahaa kuin minulle. Yhteiselle tilille menevän summan jälkeen minulle jää 1150 euroa, josta maksan joka toisen viikon ruokaostokset, omat laskuni ja ostokseni. Se, mitä jää, menee säästöön. Lainat ja yhteiset laskut menevät yhteiseltätililtä, isot ostokset lapsille taas lapsilisätililtä. 553

Vierailija
14/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonko tuosta summasta on mennyt luottokorttimaksuihin? Niitä ei tulisi ottaa mukaan laskelmaan siinä mielessä, että sitä menoa et ole hassannut tässä viikossa vaan jo ennen palkkapäivää. Eli tee laskelma uudelleen niin että maksaisit ostokset ilman luottokorttia. Oletettavasti mitään ongelmaa ei ole, muuta kuin tuo luottokorttivelka.

Vierailija
15/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä saan 600 e / kk... Siitä laskut pois ja loppuukuuksi jää yleensä noin 500. Riittää, kun on pakko.

Vierailija
16/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Normaaliahan se on jos rahaa käyttää niin raha vähenee - matematiikkaa.

Käytätte rahaa reilusti huvin vuoksi, kampaaja ja ravintolaruoat. Älä valita. Kampaamolasku voisi olla pelkkä hiusten leikkaus ja se maksaa n. 30 €.   On valinta käykö ruokaravintolassa vai valmistaako ruoat itse. Mielestäni teille jää paljon rahaa käyttöön koska olette jo velat maksaneet, pistänyt säästöön ja vielä on jäljellä 850 euroa.

Itselleni ei jää säästöön mitään, eletään kädestä suuhun.

Vierailija
17/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei, onkohan teidän kulutuksessa jotain häikkää? En lukenut ketjua mutta minulle tuli juuri 2vkon palkka + lapsilisät yht. 1850e joista maksoin kaikki laskut joita meillä on, siirsin taloustilille (josta ruokaostot tehdään seuraavaan palkkaan saakka) 400e, maksoin asumiskulut 600e ja säästöön myös 200e.

Kävin kaupassa ja ostin viikoksi ruoat, taloustilille jäi vielä 168e, tein kuitenkin isot pesuaineostoksetkin. Riittää siis hyvin vielä ensi viikon.

2 aikuista 4 lasta

Vierailija
18/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="26.03.2013 klo 15:29"]

Onko muilla samanlaista, että rahat valuu sormien välistä?

[/quote]

Ei nuo sunkaan rahat mihinkään ole valuneet. Tuossahan yllä kerrot, miten olet ne tuhlaillut ravintolaan, kampaajalle ja luottokorttiostoksiin.

Vierailija
19/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on palkasta enää jäljellä n.200e! Tosin palkka oli ~1000e! Todellakaan tajua mihin kaikki katosi! Ja palkka tuli reipas viikko sitten perjantaina! Eli sulla on hyvin asit vielä =)

Vierailija
20/25 |
26.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tulot on huomattavasti pienemmät, mutta sama homma täällä! Vaikka rahaa jäisi ihan hyvin koko kuulle, eka viikko menee huumassa "jes, mulla on rahaa", toinen viikko hämmästellessä miten rahat katosi, ja 2 viikkoa rahattomana seuraavaa palkkapäivää odotellen...

ikinä en pysy budjeteissa ja osaa käyttää rahaa sopivasti, vaan aina tulee tuhlailtua heti kaikki ://