Äitini käytöksestä..
Äitini veti TAAS kilarit, kun kerroin raskaudestani :( Ajatella. Olen 32-vuotias ja tämä on kolmas lapsemme. Jokainen raskausuutinen on ollut äidilleni jollain tapaa pahastuttava, on tuhahtanu ja laukonut "ei voi olla totta"- tyyppisiä lauseita. Miksi? Onko kellään ideaa siitä, miksi aikuiselle naiselle pitää saarnata toivotusta raskaudesta. Tätäkin raskausuutista, joka meille on ihana asia, varjosti äitini suhatutuminen. En olisi halunnut kertoa lainkaan :
Kommentit (11)
Kokeeko äitisi, että et pärjää lasten kanssa? Onko lapsenne usein äidillänne, miehesi vanhemmilla tai jollain muulla hoidossa? Tukeudutko muutenkin usein muiden ihmisten apuun tai valitat väsymystäsi ja elämääsi?
ei. itse olemme lapsemme hoitanee. mummuilla ovat olleet silloinkun he ovat itse halunneet mummoja olla. ei olla pyydetty rahaa eikä hoitoapua keltään. itse ollaan pärjätty. ja tottakai olen joskus väsynyt mutta kukapa pienten lasten äiti ei olisi..mutta pikemminkin nautin kotona olosta ja lastenhoidosta..enkai nyt muuten olisi kolmatta lasta halunnut jos en jaksaisi.
miksi kerroit? olisit antanut huomata itse sitten kun maha näkyy. ja jos olisi siitä alkanut marisemaan niin olisit voinut sanoa että tällä kertaa päätit olla kertomatta kun aikaisemmilla kerroilla on reagoinut niin inhottavasti.
Sitten sun äiti on tunnekylmä ja inhottava ihmiinen. Ehkä itse ei ole tykännyt lapsistaan eikä halunnut hoitaa heitä ja vanhempana ajatukset vain korostuneet. Ei ymmärrä miksi sä haluat rääkyviä kakaroita ympärillesi. Tuollaisia typeriä ihmisiä on valitettavasti, mutta sun pitää vain yrittää unohtaa hänen kommentit ja olla onnellinen omasta perheestäsi.
Miksi olet tekemisissä tuollaisen äidin kanssa? Eihän nykyisin verisukulaisuus tarkoita sitä että tarttee pitää yhteyttä.
kiitos vastauksistanne. olenkin miettinyt etten ole enää missän tekemisissä äitiini..onko kellään vastaavanlaista kokemusta?
no minun äitini sanoi, että miksi haluan pilata elämäni, kun kerroin että olemme menossa kihloihin. Ei elämän hohdokkaimpia hetkiä tuokaan.
Mun äiti oli samanlainen. Ekan lapsemme kohdalla sanoi ettei halua vielä mummuksi. Tokan kohdalla huokaili vaan, kolmannesta raskaudesta suuttui ja sanoi että ei voi olla totta!
On hoitanut lapsia halutessaan, ei olla pyydetty.
Törkeää on.
Äitisi taitaa tietää, että teet lapsia, koska et halua töihin. Eli ymmärtää sen, että kun hän on 15 vuoden kuluttua eläkkeellä, ei sinulla ole rahaa eikä töitä, ja olet häneltä koko ajan kinuamassa.
Kuulostaa ikävältä, ellei suorastaan törkeältä.
Kysy siltä suoraan, että miksi reagoi noin.