Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1600e netto, mahdollisimman mukava ammatti?

Vierailija
17.03.2019 |

Tosiaan tuo on se netto mihin tähtään, en itse osaa arvioida paljon bruttotulojen pitäisi sillon olla. Mutta ei se niin tarkkaa, kunhan sinne päin :)

Eli haussa mahdollisimman mukava ammatti, eikä tuon enempää tarvitse jäädä käteen. Tarvitsen ammatin jossa todella viihdyn, sillä sairastan 2-suuntaista eikä pakkopulladuuni johda muualle kuin sairauslomalle. Olen valmis opiskelemaan myös hyväpalkkaiseen ammattiin, jos esim. palkka sellainen, että pärjäisi huomattavasti vähemmillä tunneilla. Pienellä tuntimäärällä stressaavampikin työ onnistuu.

Oma pää on lyönyt tyhjää jo puoli vuotta. Jotain pitäisi keksiä, mutta ei, en keksi mitään mielenkiintoista ammattia.

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoitoala ei sovi, jos on kaksisuuntainen tai muitakaan psyykkisiä sairauksia.

-Aika monilla on psyykkisiä "sairauksia"... riippuu tosi paljon ihmisestä kylläkin et mikä sopii ja mikä ei.

Mielialahäiriöiset ja/tai psykoosin sairastaneet eivät ole soveliaita. Myös riippuvaiset ja persoonallisuushäiriöiset eivät ole sopivia.

Vierailija
22/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä että ap on realisti, eikä lähde kokeilemaan ainakaan hoitoalaa.

Jep nopeasti luovuin haaveista kouluttautua psykoterapeutiksi... :D Terveydenhoitoala tosin sinänsä kiinnostaa, esim. fysioterapeuttina varmasti viihtyisin. Vaikea vain päästä opiskelemaan. 

-ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
24/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa taloissa ei ole hissiä tai hissi on liian pieni niin nokkakärryjä joutuu vetämään portaita pitkin eikä ne pesukoneet ole mitään hirveän kevyitä vedettäviä.

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähetti, tiskaaja, siivooja.

Vartija, jos pääs kestää ja suoritat vartijakortin. Kaupan kassa.

Tiskaaja, siivooja: aivan liian tylsää, lisäksi hirveä kiire ja jatkuvaton riittämättömyyden tunne ja valituksia satelee vaikka tekisit erinomaista työtä. 

Lähetti: Tarkoitatko esim. autolla pakettien kuljettelua? Tykkään ajaa, joten ihna hyvä vaihtoehto. Toisaalta en jaksa nostaa mitään kovin painavaa enkä hirveän pitkään varmaan jaksais tätäkään. 

Vartijaksi en uskalla lähteä. Kaupan kassalla on aivan liian tylsää, vaikka alkuun saankin motivoitua itseäni opettelemalla piippaamaan nopeammin ja nopeammin... ;D 

-ap

Pakkaukset yleensä keveitä, painavampia varten on nokkakärry. Ei ole muuttomiehen työ, yleensä korkeintaan 5kg pakkauksia, useimmin keveämpiä.

Vierailija
25/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten olisi optikko tai hammasteknikko? 

Vierailija
26/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seksipäällikkö

Vierailija
27/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten olisi optikko tai hammasteknikko? 

Optikko kuulostaa ihan hyvältä vaihtoehdolta. Tosin vaikea sanoa jaksaisinko tuota työtä pitkään. Mutta otan selvää alasta :)

-ap

Vierailija
28/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimintaterapeutti?

Vierailija
29/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toimintaterapeutti?

Hyvä vaihtoehto sekin. Tosin hirveän vaikea päästä sisään :/

-ap

Vierailija
30/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perseen myyntiin itsenäisenä yrittäjänä, kuten porvarit opastaa?

Vierailija
31/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Perseen myyntiin itsenäisenä yrittäjänä, kuten porvarit opastaa?

Ei taida noin henkisesti raskas ammatti sopia 2-suuntaiselle.

-ap

Vierailija
32/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijakortin suorittamalla voit päästä myös aulavartijaksi, eli ns. respatyöntekijäksi. Aula voi olla joko yhden yrityksen aula, tai ns. toimistohotellin, jossa on useampi eri firma. Aulasta riippuen työnkuvaan voi kuulua postitusta, avainhallintaa, kahvituksia, vieraiden vastaanottoa jne. Pk-seudulla on myös auloja, jossa päivän suurin työ on päästää postimies aamuisin sisälle ja ulos, ja ehkä tsägällä soittaa muutaman vieraan saapumisesta. 

Palkka ei tosin yllä ihan tuohon aloittajan toiveeseen. Aulavartijan työ kuuluu yleensä palkkaluokkaan 3, jossa pk-seudulla uuden vartijan palkka on 1851e/kk. Kahden vuoden päästä palkka nousee seuraavan kerran ja sen jälkeen seitsemän vuoden jälkeen. Pk-seudun ulkopuolela palkka on hieman matalampi. 

Vierailija
33/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP pohtii täsmälleen samaa kuin minä. Ja minunkin mielessäni on käynyt yhteisöpedagogi. Minulle työn sisältö, vapaus ja vaihtelevuus on paljon tärkeämpää kuin ansiotaso  (kunhan sentään tulen toimeen), sosiaalinen status tms. Jos voisin, olisin ammatiltaan partionjohtaja. Vaan ammattipartiolaisia taitaa olla aika harvassa, ja monet heistä tekevät lähinnä järjestöhallinnon hommia. Papereita minä en enää pyörittele, se on nähty ja minulle huonoksi havaittu.

Seurakunnan nuoriso-ohjaaja voisi olla toinen, mutta minulla on kokemusta seurakunnasta työyhteisönä: nuoret ovat mukavia, työkaverit, etenkin eräät papit, eivät.

Jos haluaisit olla ammattipartiojohtaja, voisiko joku koululaisten iltapäiväohjaaja olla sulle mielenkiintoinen tehtävä. En tiedä millaisille palkoille siinä pääsee tai kuinka luova työn suhteen on mahdollista olla. Mutta ikäryhmä vastaa sudareita.

Vierailija
34/34 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse suunnilleen tuollaista nettopalkkaa sain lehdenjakanana. En siis tarkoita mainostenjakoa tai postinjakoa vaan yö/aamuyötyönä tehtävää sanomalehtien varhaisjakelua. Sopi minulle erinomaisesti kun olen luontaisesti yövirkku ja kuntokin suht hyvä. Tuossa hommassa pärjää myös vähän sosiaalisesti kömpelömpi ihminen kuten meikäläinen, jolle asiakaspalvelu olisi täysi mahdottomuus. Nykyään olen sitten eläkkeellä mutta säästeliäänä ihmisenä tuostakin palkasta jäi käteen mukavasti joten eiköhän tässä pärjäillä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi yksi