Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

1600e netto, mahdollisimman mukava ammatti?

Vierailija
17.03.2019 |

Tosiaan tuo on se netto mihin tähtään, en itse osaa arvioida paljon bruttotulojen pitäisi sillon olla. Mutta ei se niin tarkkaa, kunhan sinne päin :)

Eli haussa mahdollisimman mukava ammatti, eikä tuon enempää tarvitse jäädä käteen. Tarvitsen ammatin jossa todella viihdyn, sillä sairastan 2-suuntaista eikä pakkopulladuuni johda muualle kuin sairauslomalle. Olen valmis opiskelemaan myös hyväpalkkaiseen ammattiin, jos esim. palkka sellainen, että pärjäisi huomattavasti vähemmillä tunneilla. Pienellä tuntimäärällä stressaavampikin työ onnistuu.

Oma pää on lyönyt tyhjää jo puoli vuotta. Jotain pitäisi keksiä, mutta ei, en keksi mitään mielenkiintoista ammattia.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetti, tiskaaja, siivooja.

Vartija, jos pääs kestää ja suoritat vartijakortin. Kaupan kassa.

Vierailija
2/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vartijan duuni ei sovi skitsolle, muut hyviä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pääse tuollaiseen nettopalkkaan noilla töillä. Ainakin kaupan kassoille saatavilla enintään 30 viikkotunnin soppareita, ellei jaksa viittä vuotta samassa paikassa pingottaa ja nuoleskella, jotta voi saada täydet tunnit. 

Vierailija
4/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteisöpedagogi!

Vierailija
5/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tiskaaja, siivooja: aivan liian tylsää, lisäksi hirveä kiire ja jatkuvaton riittämättömyyden tunne ja valituksia satelee vaikka tekisit erinomaista työtä. 

Lähetti: Tarkoitatko esim. autolla pakettien kuljettelua? Tykkään ajaa, joten ihna hyvä vaihtoehto. Toisaalta en jaksa nostaa mitään kovin painavaa enkä hirveän pitkään varmaan jaksais tätäkään. 

Vartijaksi en uskalla lähteä. Kaupan kassalla on aivan liian tylsää, vaikka alkuun saankin motivoitua itseäni opettelemalla piippaamaan nopeammin ja nopeammin... ;D 

-ap

Vierailija
6/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siivooja, saa tehdä työt omissa oloissa, ja kun päivä on ohi, töitä ei tarvihe ottaa mukaan kotiin tai miettiä niitä.

Vierailija
7/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP pohtii täsmälleen samaa kuin minä. Ja minunkin mielessäni on käynyt yhteisöpedagogi. Minulle työn sisältö, vapaus ja vaihtelevuus on paljon tärkeämpää kuin ansiotaso  (kunhan sentään tulen toimeen), sosiaalinen status tms. Jos voisin, olisin ammatiltaan partionjohtaja. Vaan ammattipartiolaisia taitaa olla aika harvassa, ja monet heistä tekevät lähinnä järjestöhallinnon hommia. Papereita minä en enää pyörittele, se on nähty ja minulle huonoksi havaittu.

Seurakunnan nuoriso-ohjaaja voisi olla toinen, mutta minulla on kokemusta seurakunnasta työyhteisönä: nuoret ovat mukavia, työkaverit, etenkin eräät papit, eivät.

Vierailija
8/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hammashoitaja

Vierailija
9/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiskaaja, siivooja: aivan liian tylsää, lisäksi hirveä kiire ja jatkuvaton riittämättömyyden tunne ja valituksia satelee vaikka tekisit erinomaista työtä. 

Lähetti: Tarkoitatko esim. autolla pakettien kuljettelua? Tykkään ajaa, joten ihna hyvä vaihtoehto. Toisaalta en jaksa nostaa mitään kovin painavaa enkä hirveän pitkään varmaan jaksais tätäkään. 

Vartijaksi en uskalla lähteä. Kaupan kassalla on aivan liian tylsää, vaikka alkuun saankin motivoitua itseäni opettelemalla piippaamaan nopeammin ja nopeammin... ;D 

-ap

Pakkaukset yleensä keveitä, painavampia varten on nokkakärry. Ei ole muuttomiehen työ, yleensä korkeintaan 5kg pakkauksia, useimmin keveämpiä.

Vierailija
10/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perustulo vaimon kanssa😘yht. 1600 eu.

Vierailija
11/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöpedagogi!

Kiitos! Yllättäen tämä kuulosti aiempaa paremmalta. Olen monesti tuosta lukenut, mutta ennen diagnoosia ja parin vuoden sairaslomia olin vielä tähtäämässä ihan eri aloille. Pitää ottaa selvää, mutta ehdottomasti varteen otettava vaihtoehto. Palkkakin näyttäisi olevan 2100e ylöspäin (brutto), joten taitaa osua sinne vähintään 1600e/kk netto. :)

-ap

Vierailija
12/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ammatinvalintapsykologille.

Vierailija
13/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kahvilanhoitaja/kahvilamyyjä, myyjä jossain kaupassa minkä tuotteet kiinnostaa itseä, hoito-apulainen, keittäjä, laitoshuoltaja, yms....

Vierailija
14/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

AP pohtii täsmälleen samaa kuin minä. Ja minunkin mielessäni on käynyt yhteisöpedagogi. Minulle työn sisältö, vapaus ja vaihtelevuus on paljon tärkeämpää kuin ansiotaso  (kunhan sentään tulen toimeen), sosiaalinen status tms. Jos voisin, olisin ammatiltaan partionjohtaja. Vaan ammattipartiolaisia taitaa olla aika harvassa, ja monet heistä tekevät lähinnä järjestöhallinnon hommia. Papereita minä en enää pyörittele, se on nähty ja minulle huonoksi havaittu.

Seurakunnan nuoriso-ohjaaja voisi olla toinen, mutta minulla on kokemusta seurakunnasta työyhteisönä: nuoret ovat mukavia, työkaverit, etenkin eräät papit, eivät.

Samalta kuulostaa. Hirveän monessa ammatissa tulee jokin ongelma vastaan. Mielelläni olisin töissä esim. tallilla, mutta olen todella allerginen heinälle ja pölylle. Melkein mitä tahansa jaksan hetken, uusi vähän stressava tilanne nostaa lievän hypomanian, mutta muutamassa kuukaudessa kaupan kassalla lähinnä tuijotan kelloa ja minuutit eivät tunnu kuluvan lainkaan... 

Mutta tuo yhteisöpedagogi voisi olla sopiva. Toisaalta mietityttää masennuskaudet jolloin työ voi muuttua liian raskaaksi... Tai ehkä se juuri olisikin voimavara. :)

-ap

Vierailija
15/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä se juuri olisikin voimavara. :)

-Millä lailla? :D

Yhteisöpedagogi voi olla esim nuoriso-ohjaaja. Siel on ihan hyvä et on omaa persoonaaki.. :DD Et nuoret viihtyy ja on ideoita.. Mut palkkaus kuitenki suht huono, 2100-2400 euroo ja kuitenki ammattikorkeekoulututkinto, ku esim lähihoitajan saa 2100 euroo ja vaan amistutkinto. :D ja voi olla esim koulunkäyntiavustajana.

Lähihoitajan ammattii suosittelen, jos oot sosiaalinen ihminen ja et rasitu ihmisläheisessä työssä :D se on niin lyhyt koulutuskin ja töitä löytää 100 prosentin varmuudella.

Vierailija
16/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yhteisöpedagogi voi olla esim nuoriso-ohjaaja. Siel on ihan hyvä et on omaa persoonaaki.. :DD Et nuoret viihtyy ja on ideoita.. Mut palkkaus kuitenki suht huono, 2100-2400 euroo ja kuitenki ammattikorkeekoulututkinto, ku esim lähihoitajan saa 2100 euroo ja vaan amistutkinto. :D ja voi olla esim koulunkäyntiavustajana.

Lähihoitajan ammattii suosittelen, jos oot sosiaalinen ihminen ja et rasitu ihmisläheisessä työssä :D se on niin lyhyt koulutuskin ja töitä löytää 100 prosentin varmuudella.

Hoitoala ei sovi, jos on kaksisuuntainen tai muitakaan psyykkisiä sairauksia.

Vierailija
17/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voimara, lähinnä jos oikein mielenkiintoisen paikan löytäisi, ihmisläheistä ja todennäköisesti voisi kokea olevansa hyödyksi. Koen jatkuvaa syyllisyyden tunnetta ilman erityisempää syytä ja olen aina kokenut jotenkin tehtäväkseni auttaa muita. :) 

Lähihoitajaksi en uskalla. Olen ollut hoiva-avustajana sekä henkilökohtaisena avustajana ja kummallakin kerralla kävi tuuri ja sain mukavan paikan. Mutta vanhusten hoidosta tai oikeastaan suurimmasta osasta lähihoitajan tehtäviä en millään vain halua tehdä. Varsinkaan siinä kiiressä, mikä lähäreitten niskaan tuntuu kasaantuvan. :/ Ja lähihoitajana tosiaan töitä löytyy, joten tuolla tutkinnolla niihin on myös mentävä. En halua sairaslomakierteeseen, sillä väärässä työssä se tulee johtamaan eläkkeelle. 

-ap

Vierailija
18/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoala ei sovi, jos on kaksisuuntainen tai muitakaan psyykkisiä sairauksia.

-Aika monilla on psyykkisiä "sairauksia"... riippuu tosi paljon ihmisestä kylläkin et mikä sopii ja mikä ei.

Vierailija
19/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lähihoitajana tosiaan töitä löytyy, joten tuolla tutkinnolla niihin on myös mentävä. En halua sairaslomakierteeseen, sillä väärässä työssä se tulee johtamaan eläkkeelle. 

-En ymmärrä et miks tota ei sanota kaikille ??? :D

Mut tossa saa melkeenpä valita, että missä on. se on taas hyvä puoli. :D eli vaikka lopettais jossain niin voi mennä jo seuraavaan. :D Ja enpä usko että eläkkeellejohtaa, vaan paremminki toiseen koulutukseen jos ei viihdy jos siis on työkykyinen.

Vierailija
20/34 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä että ap on realisti, eikä lähde kokeilemaan ainakaan hoitoalaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä kahdeksan