Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiallinen kysymys: minkä ikäisen lapsen tulisi osata pyyhkiä takapuoli itse?

Vierailija
17.03.2019 |

6v kiljuu parhaillaan vessassa "tuu pyyhkimääääään!!"

Hän osaa itsekkin, on harjoitellut minun avustuksellani. Menen kohta auttamaan, mutta sanoin että jos sulla on kiire sieltä pois niin pyyhi itse. Ja en enää lähde esim kesken oman ruokailun pyyhkimään. Sitten joko pyyhkii itse tai odottaa että olen valmis.

Olenko julma mutsi? :D vai voiko ton ikäistä vaatia jo itse suoriutumaan kyseisestä hommasta.

Ja tietenkin valvon/avustan peseytymisessä päivittäin, eli ei tarvitse pelätä että sinne jotain jäisi ja tekisi hallaa iholle :)

Kommentit (48)

Vierailija
1/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoisin että ihan viimeistään 7 vuotiaana kun koulukin alkaa, mutta varmasti 6v osaa jo ;)

Vierailija
2/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä esikouluun mennessä täällä ainakin oletetaan, että pylly osataan itse pyyhkiä. Ihan viimeistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä eskariin mennessä annettu mitään vaatimuksia, että jotain pitäisi osata. Kouluun mennessä vessareissuista pitää kyllä selvitä itse. Taidoista se kai harvoin eskarilaisillakaan on kiinni, lähinnä halusta. Meillä eskarilainen pitää koko touhua, pyyhkimistä siis, niin ällöttävänä että on ihan tosissaan taisteltu asian kanssa. Itkien suostuu pyyhkimään itse.

Vierailija
4/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kouluun mennessä. Ei eskarissa vielä tarvitse osata. Eskarivuosi on aikaa harjoitella. Ei omakaan eskari vielä osaa. Yrittää välillä mutta kyllä se häntä vielä pelottaa.

Ei ne koululaisena enää halua äitiä/ opea pyllyä pyyhkimään kuitenkaan, joten no worries.

Vierailija
5/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 v pyyhkii itse ja 3 v harjoittelee mutta tarvitsee apua.

Vierailija
6/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä eskariin mennessä annettu mitään vaatimuksia, että jotain pitäisi osata. Kouluun mennessä vessareissuista pitää kyllä selvitä itse. Taidoista se kai harvoin eskarilaisillakaan on kiinni, lähinnä halusta. Meillä eskarilainen pitää koko touhua, pyyhkimistä siis, niin ällöttävänä että on ihan tosissaan taisteltu asian kanssa. Itkien suostuu pyyhkimään itse.

Ei teillä ole käsisuihkua? Kakkaisen paperin kanssa nuhjaaminen on ällöttävää. Eikä tule puhdasta.

Vierailija
7/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eskari ikäisen pyllyä pyyhitä eskarissa jos on normi lapsi. 

Vierailija
8/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kakka.

Vierailija
9/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä. Omassa lapsuudessani 90-luvulla ei olisi tullut kuuloonkaan, että 6-vuotias ei pyyhkisi itse anneliaan. Sanoisin, että normaali 4-vuotias pyyhkii itse.

Vierailija
10/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2,5 vuotias käy itse omatoimisesti potalla. On käynyt jo monta kuukautta. Pissan pyyhkii itse. Isossa hädässä tarvii vielä apua. Lukee potalla kirjoja ja tarjouslehtiä. Kaikki käy, kunhan on lukemista. On tyttö ja pelaa jalkapalloa, käy tanssitunneilla, piirtää paljon. Hiihtää ja hänellä on sähköauto. Ajaa sillä omatoimisesti.

Vierailija
11/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei pääse esikouluun ellei osaa per..ttään pyyhkiä, pukeutua ja kengännauhoja solmia. Asun Kiinassa ja täällä nennään eskariin sinä vuonna kun täyttää 5v.

Vierailija
12/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

2,5 vuotias käy itse omatoimisesti potalla. On käynyt jo monta kuukautta. Pissan pyyhkii itse. Isossa hädässä tarvii vielä apua. Lukee potalla kirjoja ja tarjouslehtiä. Kaikki käy, kunhan on lukemista. On tyttö ja pelaa jalkapalloa, käy tanssitunneilla, piirtää paljon. Hiihtää ja hänellä on sähköauto. Ajaa sillä omatoimisesti.

Hyvä homma.

Vierailija
13/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeistään rippikoulussa pitää pyyhkiä itse. Itse tosin opein vasta ammattikoulussa, koska rippikoulussa oli tuttu pappi niin hän pyyhki.

Vierailija
14/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ovat oppineet 5v.

Vierailija
15/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pojat ja miehet eivät tuskin opi sitä kunnolla koskaan koska ovat niin avuttomia, tytöt taas varmasti samoihin aikoihin kun oppivat käymään astialla eli viimeistään 1-vuotiaana.

Vierailija
16/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitte ku yltää pyyhkimään .

Vierailija
17/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kanssa eskari. On ruvennut viime aikoina pyyhkimään takapuolensa omatoimisesti, joskus pyytää pyyhkimään, jos pelkää, ettei saa puhtaaksi. Siirtymävaihe siis menossa.

Vierailija
18/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin ja lukee ja laskee ja on värikylvyn paras maalari.

Vierailija
19/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisistä vessoista päätellen monet aikuisetkaan eivät osaa vessatapoja.

Vierailija
20/48 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

lastenhoitaja.. kirjoitti:

Kouluun mennessä. Ei eskarissa vielä tarvitse osata. Eskarivuosi on aikaa harjoitella. Ei omakaan eskari vielä osaa. Yrittää välillä mutta kyllä se häntä vielä pelottaa.

Ei ne koululaisena enää halua äitiä/ opea pyllyä pyyhkimään kuitenkaan, joten no worries.

Ei eskarilaisia enää auteta, ellei ole erityistarve. Useat eskarit on nykyisin koulun yhteydessä ja lapset käyvät ilman opettajia vessassa.

eskariope

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä seitsemän