Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keski- tai hyvätuloinen, onko eläkkeesi ollut riittävä vai joudutko tinkimään elintasostasi?

Vierailija
17.03.2019 |

Mietin nykyisin lähes päivittäin kuinka tulen pärjäämään eläkkeellä. Paperilla tulot ylittävät välttämättömät menot mutta en osaa budjetoida eläkeläisen mukavaa elämää. Panikoinko turhaan? Kun vapaa-aika lisääntyy, lisääntyykö rahanmeno? Aion kyllä matkustaa enemmän, nykyisin matkustan todella vähän. En haluaisi pihistellä ja säästää kaikessa nyt enkä 6v kuluttua alkavalla eläkkeellä.

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siitä onnellisessa asemassa, että saan eläkettä Suomesta Kevalta sekä Norjasta.

Olen tehnyt työuraa Suomessa kunnallisella puolella, ja saman mokoman Norjassa, mistä saan sitten parempaa eläkettä. Tuli oltua aikoinaan kaukaa viisas :)

Olen ollut nyt kaksi vuotta eläkkeellä, ja muutin maahan jossa elinkustanukset matalat, joten säästän vielä siinäkin. Olen siis varsin tyytyväinen. 

Vierailija
2/3 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen siitä onnellisessa asemassa, että saan eläkettä Suomesta Kevalta sekä Norjasta.

Olen tehnyt työuraa Suomessa kunnallisella puolella, ja saman mokoman Norjassa, mistä saan sitten parempaa eläkettä. Tuli oltua aikoinaan kaukaa viisas :)

Olen ollut nyt kaksi vuotta eläkkeellä, ja muutin maahan jossa elinkustanukset matalat, joten säästän vielä siinäkin. Olen siis varsin tyytyväinen. 

Kuulostaa mahtavalta! Sinulle on kuitenkin ehkä kertynyt eläkettä paremmin kuin yksityisellä puolella olisi kertynyt. Aion kyllä itsekin harkita ulkomaille muuttoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ei taida olla eläkeläisiä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme neljä kaksi