Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit, vihaan miestäni.

Vierailija
17.03.2019 |

Ollaan oltu pian 10 vuotta yhdessä, ollaan naimisissa ja meillä on pieni lapsi. Itse olen burn outin partaalla työ- ja opiskelukuvioiden takia. Mies on siinä mielessä ihana että hoitaa kotia (on työtön) ja lapsen päiväkotikuskaukset yms. On melko rakastava, haluaa halia, olla sylikkäin, suukotella ja olisi erittäin halukas myös sängyn puolella.

Itseä ei voisi vähempää kiinnostaa mikään tekeminen miehen kanssa. Kun pääsen kotiin 10-12 tunnin päivän jälkeen, jaksan vain maata sohvalla lapsen unillemenon jälkeen, haluja ei ole, paino on noussut radikaalisti, ja aina jos mies tekee tai sanoo jotain vähänkin poikkipuolista räjähdän. Olen vakavasti harkinnut eroa jo pari vuotta, mutta mies ei halua. Toivoisin myös lapselle ehjää perhettä ja tiedän etten jaksaisi yh:na joten olen pysynyt mieheni kanssa.

En tiedä mitä tekisin. En halua olla erossa lapsestani enkä pärjäisi yksin kun en edes ole kotona sellaisiin aikoihin että saisin vietyä päiväkotiin sun muut pakolliset hommat. Toisaalta vihaan miestäni täysin syyttä wnkä halua että lapseni saa tälaisen parisuhteen mallin.

Mitä sinä tekisit tilanteessani?

Kommentit (38)

Vierailija
21/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi et hae sairaslomaa?

Vierailija
22/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan kuvitella, että sinnittelet opinnot loppuun, mutta entä jos romahdat ja olet sitten samantien sairauseläkkeellä? Kuvauksesi perusteella romahdus ei ole kaukana.

Ei tarvitse suorittaa niin kauheasti. Ei kukaan kauan kestä tuommoista menoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies purkaa väsymystä ja pahaa oloaan muhun. Tätä on jatkunut jo useita vuosia, pari vuotta olen harkinnut eroa. Ollaan keskusteltu ja olen yrittänyt saada miestä hakemaan apua työterveyshuollosta. Ei kuitenkaan halua hakea apua kun pelkää leimautumista...

Olen myös ehdottanut eroa monta kertaa, mutta mies ei halua sitäkään. Keskustelujen jälkeen jaksaa aina jonkun aikaa tsempata, mutta sitten taas ärsyyntyy jostakin ja alkaa aukoa päätään mulle. Tiedostaa itsekin että kyse on burn outista tms., mutta ei silti tee mitään.

Uupumus alentaa ärsyyntymiskynnystä, mutta kyllä aikuisella ihmisellä on vastuu itsestään ja hyvinvoinnistaan. Sun mies kuulostaa ihannemieheltä; on vaikea käsittää mistä viha kumpuaa? Oletko kateellinen kun mies on työtön ja saa levätä? Kannattaa tosiaan hankkia apua itsellesi ja keventää kuormitusta jollain tavalla. En ymmärrä miten eroaminen helpottaisi sun opiskelu/työ väsymystä?

Vierailija
24/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä viha tulee, ehkä juurikin siksi että alkuun hoidin kaiken yksin, sitten lähdin töihin ja opiskelemaan, ja mies jäi samoihin aikoihin työttömäksi. On miehessäkin siis huonot puolensa, kuten että ei pidä lupauksiaan (esim lupaa vapaaillan ja kuitenkin jatkuvasti vaatii apua johonkin, haukkuu minua, lähinnä ulkonäköä, ei saa haettua töitä vaan istuu kotona kaiket päivät tekemättä mitään..) ja tiedän että päivä tai pari lepoa ei tilamnetta korjaa mutta sen kummempaan ei tällä hetkellä ole.

Koulutus on todella vaativa ja joudun vielä kotona tekemään illalla paljon tehtäviä. Mies saattaa sanoa auttavansa, mutta jos pyydän apua, harvoin sitä saan tai en ainakaan kpvin kummoisesti. Olen harkinnut valmistumisen jälkeen pitäväni vähän taukoa jos taloudellinen tilanne sen sallii, mutta mies on ollut sitä vastaan eikä hänen mieleatään ole aiheellinen.

Ap

Vierailija
25/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ei ero tota ratkase, oota että tilanne rauhottuu ja kato sit.

Vierailija
26/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis olen miehelle puhunut eroajatuksista, mutta mies ei halua, sanoo rakastavansa minua ja vain minua. Jos olisi samaa mieltä erosta niin oltaisiin jo erottu. Lapsen ajattelin saavsni puoliksi(viikko viikko systeemi kun on isompi, lyhyemmällä variaatiolla alkuun) mutta en pärjäisi noita omiakaan viikkoja. Ja kun valmistun, olen vuorotyössä mikä vaikeuttaa lapsen hoitoa huomattavasti. Olen harkinnut taukoa koulusta tai töistä, mutta taloudellinen tilanne ei anna periksi miehen työttömyyden takia ja jos lykkäisin koulua, tuntuu sekin gölmöltä kun koulua jäljellä enää reilu vuosi.. ja tauon jälkeen tahti jatkuisi taas samana.

Ja tiedän että tämä viha sisälläni on järjetön, mutta en voi sille mitään.

Ap

Ensinnäkin. Keskity muuhunkin elämään ja vähennä työtä.

Asiaan.. en ymmärrä, miten joku kehtaa haukkua omaa miestänsä nettipalstalla, joka tekee kaikkensa, että teillä olisi hyvä olla? Miten sä kehtaat edes?

Mies hoitaa lasta, huomioi sua, rakastaa ja tekee kaikkensa teidän eteen.

Mä en käsitä, miten sä voit vihata miestäsi? Mä olisin ikionnellinen , jos mulla olisi tuollainen mies.

Ehkä tosiaan kannattaa miettiä eroa. Mies ansaitsee ihmisen, joka osaa kunnioittaa hänen hyväsydämistä luonnetta ja joka arvostaa häntä. Sinuna vilkaisisin peiliin ja miettisin omaa kiittämätöntä tylyä käytöstä.

Opettele kunnioittamaan ja arvostamaan muita. Tuollaisella elämänasenteella on hankala luoda ihmissuhteita ylipäätänsä keneenkään.

Vierailija
27/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, tiedän että mieheni on ihana, en tiedä miten haukuin miestäni tuossa lainaamassasi viestissä? Kerroin vain faktat ja mitä itse tunnen. Jos olisin sanonut, että mieheni on kus*pää ja idiootti, se olisi haukkumista. Ja tiedostan että vihani on irrationaalista ja siksi kysyinkin mitä tälle pitäisi tehdä.

Ap

Vierailija
28/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluat erota mutta mies ei halua?

Ero on yksipuolinen päätös, senkun eroat, ei siihen lupaa tarvita.

Mies on hyvä mutta kerrot, että haukkuu sinua eikä pidä lupauksiaan?

Käytät miestäsi lastenhoitajana.

Mene terapiaan, olet mielestäni epäoikeudenmukainen. Tai sitten eroat ja pärjäät omillasi.

Vierailija
29/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, tiedän että mieheni on ihana, en tiedä miten haukuin miestäni tuossa lainaamassasi viestissä? Kerroin vain faktat ja mitä itse tunnen. Jos olisin sanonut, että mieheni on kus*pää ja idiootti, se olisi haukkumista. Ja tiedostan että vihani on irrationaalista ja siksi kysyinkin mitä tälle pitäisi tehdä.

Ap

Aloituksesta sai aivan toisen käsityksen? Sitten yhtäkkiä alat kertoa, miten mies haukkuu sinua? Aika ristiriitaista. Ettei vain olisi provo? Mikset voinut aloituksessa kertoa, miten mies sinua kohtelee?

Vierailija
30/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väsyneenä ei ehkä ole niin looginen. Ensin pitäisi miettiä, jos sinun terveys pettää mitä hyötyä on opiskelusta siinä kohtaa. Etkö voisi laittaa opintoja tauolle, kunnes mies työllistyy ja taloudellisesti helpottaa? Jos mietit mikä elämässä on sen arvoista,että luovut omasta terveydestäsi tuolla tahdilla. Eikö taloudessa mikään jousta jotta voit höllätä työtahtia?

Yksin et pääse yhtään helpommalla. Sinua odottaa kotona sen 12 tunnin jälkeen ne hommat, joita mies ei enää ole tekemässä. Väsymystä ja stressiä ero ei poista.

Vierailija
31/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies on työtön, lapsi päiväkodissa. Helppoo elämää miehellä?

Vierailija
32/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kieltämättä melko helppoa on.

Ja provoksi haukkuneelle, en nähnyt järkeä rueta heti valittamaan miehen huonoista puolista kun olisi leimattu niescihaprovoksi.

Viimeksi noin 20 min sitten lapsen iltapalapöydässä purskahdin itkuun kun mies vaati apua iltapalan kanssa vaikka oli luvannut iltalevon minulle. Teki mieli tintata naamaan sitä ja ärsytti.

Ap

Vierailija
33/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja provoksi haukkuneelle, en nähnyt järkeä rueta heti valittamaan miehen huonoista puolista kun olisi leimattu niescihaprovoksi.

Viimeksi noin 20 min sitten lapsen iltapalapöydässä purskahdin itkuun kun mies vaati apua iltapalan kanssa vaikka oli luvannut iltalevon minulle. Teki mieli tintata naamaan sitä ja ärsytti.

Ap

Tintata naamaan.. nojoo.. tämä kertoi enemmän kuin tuhat sanaa. Enää ei tarvitse kysellä enempää ja miettiä, mistä asiat kiikastaa..

Vierailija
34/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Ajattelitko, että kun teet töitä, niin kotitöihin yms. Ei tarvitse osallistua? Ja toi sun kielenkäyttö.. hohhoijaa.. ehkä tosiaan parempi, että eroatte. Tuo sun käytös on niin järkyttävää

Vierailija
35/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan läheinen huolestunut sun jaksamisesta? Ootko tehnyt masennustestin? Voisitko mennä heti huomenna käymään työterveyshoitajalla? Tuntuu että olet tosi kovilla, mutta ei tämä jankkaus johda mihinkään!

Vierailija
36/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

paska miesvihaprovo

Vierailija
37/38 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda otsikon ”miestäni” tilalle ”vaimoani”. Oliskohan ketju jo lopetettu misogyniaan vedoten? Kaksoisstandardi.

Vierailija
38/38 |
24.05.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies voisi löytää töitä ja tehdä osansa talouden eteen. Olet väsynyt , tiedän sen, itse jäin erossa pienen lapsen kanssa, aloitin osittainen opiskelun, en kuitenkaan läpäissyt vaikeimpia aineita,, ja olin jo 4 vuoden jälkeen burnoutis. Jatkoin töitä, joista loparit, nyt keikkatöitä, ja työttömyyttä. Oletko harkinnut 80 prosentin työaikaa, tai vähän pidempää sairaslomaa. Poltat itsesi loppuun josta alkaa vielä pahempi väsymysvyyhti.