Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi opettajat ovat niin takakireitä siviilissäkin?

Vierailija
25.03.2013 |

Meillä on kolmessa tuttavaperheessä äiti opettaja ja naapuri myös. Kaikille näille naisille on yhteistä arkielämän nipotus?? Ymmärrän, että koulussa vedetään opettajan roolia, mutta miksi kotonakin. Esimerkkejä: Näissä perheissä omien lasten kavereita arvostellaan ihan hirveästi ja jos omat lapset tekevät jotain, niin kavereiden syy. Juhlissa aikuinen ei voi juoda yhtään alkoholia jos lapsia paikalla. Herkkuja ei saa syödä vissiin koskaa?? Telkkarista ei voi katsoa mitään, kun on niin laadutonta yms. Minusta tuollainen on teennäistä. Ei kait sitä nyt koko aikaa tarvi stressata??

Kommentit (22)

Vierailija
1/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska eivät anna takaapäin koulussa

Vierailija
2/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska ovat perinteisesti ns. parempia ihmisiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vain yhden erikoisalan osa-aikainen opettaja, mutta jotenkin tunnistan itseni :D Olen aikamoinen perfektionisti monessa jutussa, tosin lasten kavereita en arvostele enkä pidä omia kullannuppuja jotenkin muita viattomampina. Mutta oikeasti, mitä sieltä tv:stä tulee muuta kuin roskaa? Ja alkoholia en käytä, oli lapsia paikalla tai ei, koska se on minusta ihan turhaa. Herkkuja kyllä syödään, mutta herkut on jotain muuta kuin karkki- ja sipsiosastoa. Eikä eineksiä ikinä. Ja en ole teennäinen, vaan ihan aidosti tällainen...;)

Vierailija
4/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai mun tuntema opettaja on kyllä tosi ihana ihminen, ei kyllä nipota kyllä yhtään. Yhtä herttaista ihmistä saa etsiä.

Vierailija
5/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä ei ole ammattisairaus vaan sattuma!

T. Opettaja, joka vieläkin kärsii viikonlopun bileiden jäljiltä krapulaa ja mättää tässä suklaata kaksin käsin; av-palstailun jälkeen voisikin siirtyä katsomaan jotain roskaa telkkarista. - Itse ainakin saan työroolissani olla ihan tarpeeksi "ammattikasvattaja" ja "hyvien tapojen roolimalli". En todellakaan jaksa olla sitä 24/7.

Omassa lähipiirissäni muuten juuri opettajakollegat ovat niitä rentoja ja rempseitä hahmoja, sen sijaan mieheni insinöörikaverit (jota ovat kuitenkin niitä pahamaineisia ex-teekkareita) ovat aika nipoja. Mutta hei, sekin on varmaan vaan sattumaa, ei ammattiin liittyvä juttu.

Vierailija
6/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta jokainen saa olla sellainen kuin on. Mitä se haittaa vaikkei hän ole samanlainen kuin sinä?Ne sinun tavat toimiako ovat ainoat ja oikeat..

Vierailija
7/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sattumaa minustakin. Tunnen tosi paljon opettajia, ja harvat niistä ovat mitään tiukkiksia.

Vierailija
8/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ope ja tunnen siis aika paljon ammattikuntani edustajiakin...

Mielestäni tosi monet ovat huumorintajuisia elämää ymmärtäviä ihmisiä, jotka harrastavat ja osallistuvat. Tosin tunnen pari sellaistakin opettajaa, jotka näkevät vaivaa ihan kaikesta ja rentoa päivää ole koskaan nähneetkään. Joten sanoisin, että riippuu ihmisestä ei siitä opettajuudesta. 

Vierailija
9/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat opettajat on ihan tavallisia, vähän liiankin. Joskus olen miettinyt, että onko ihan järkevää istua kaljalla oppilaiden kanssa.

Vierailija
10/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jaa.Meillä ei ole tv:tä enkä ole opettaja.Muuten hyvä aloitus.Ei meillä syödä sipsejä rasvan vuoksi.Ainut sellainen herkku jota syödään joka viikko on suklaa.Kukaan ei voi vastustaa suklaata.Joku meistä käy aina ostamassa suklaalevyn tai useamman.

Vierailija
11/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me olemme kansankynttilöitä ja haluamme myös pysyä sellaisina. Tässä yhteiskunnassa etiikan ja moraalin vartijoita tarvitaan entistä enemmän. Se on meidän työ.

Vierailija
12/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole sitten tavannut minua... Lupaan etten ole tuollainen ja olen sentään pilkunviilaaja äikänopea! Ainoa asia josta nipotan, on kielioppi :)

Vierailija
13/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kansankynttilä nro 12 voisi muistella possessiivisuffikseja :)

Vierailija
14/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menevätkö keskustelussa ns. puurot ja vellit mahdollisesti sekaisin? Peruskoulun opettajiksi luultavasti valikoituu (nykyisin ainakin) melkoisen säntillistä ja vastuullista porukkaa, muutamia on sukulaisissani ja rentoja, harrastavia mukavia ihmisiä, mutta ainakin pikkupaikan opeina juhlivat sitten matkoilla, ym. Eiköhän äkkiä haloo ja lynkkausmieliala nousisi varmasti vanhempien suunnalta muuten.

Aineopettajat taas asia erikseen, kaikennäköistä persoonaa kyllä löytyy, voisi heittää ketjun erikoisimmista tapauksista opettajina

Vierailija
15/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 16:14"]

Et ole sitten tavannut minua... Lupaan etten ole tuollainen ja olen sentään pilkunviilaaja äikänopea! Ainoa asia josta nipotan, on kielioppi :)

[/quote]

Sitten kannattaisi varmaan itse kerrata pillkusäännöt ;)

T: toinen äidinkielenopettaja

Vierailija
16/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma että jonkun pitää alkaa esittää äidinkielen opettajaa, vaikka kielioppivirheistä näkee heti, että tuskin on edes yo-kirjoituksista päästy läpi. Huoh. Tai sitten nykyään ei uusilta äikänmaikoilta vaadita enää edes oman äidinkielen hallintaa.

Kyllä vituttaa.

Vierailija
17/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähipiirissäni on kolme opettajaa ja vain yksi heistä tiukkis. Kaksi muuta on todella rentoja tapauksia. Etenkin äidinkielenopettaja. ;) 

Vierailija
18/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan niitä entisiä kympin tyttöjä ja poikia... Itse ainakin olen takakireä vapaa-ajalla siksi, että olen niin rasittunut liiasta työstä. Välillä ihmettelen miten työssäkäyvillä ihmisillä on aikaa käydä kylässä, shoppailemassa ja harrastaa vaikka mitä. Itselläni ei tulisi mieleenkään kyläillä / kutsua kylään ketään iltaisin. Kaikki kauppojen hullut päivät ym. menevät ihan ohi. En ehdi niihin koskaan. Jumppaan pitää raahata itsensä väkisin.

Harmittaa oma takakireys, mutta onneksi sentään on se 2,5kk:n kesäloma. Ilman sitä en kyllä pysyisi alalla. Kesällä sitten ollaan ihan pellossa!

Vierailija
19/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hih täällä kanssa yritetään selvitä viikonlopun bileistä, joita vietettiin yhdessä kollegoiden kanssa. Ja en tosiaan oo pätkääkään kiinnostunut teatterista, taiteesta, luontodokumenteista ym.

terv. Erityisopettaja

Vierailija
20/22 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 16:22"]

Kansankynttilä nro 12 voisi muistella possessiivisuffikseja :)

[/quote]

Samoin sinä. "Meidän työ" on täysin suomen kirjakielen mukaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän