Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko,että yh=köyhä?

Vierailija
25.03.2013 |

Millä perusteella oletat näin?

Ehkä myös ajattelet, että jos ei ole autoa on köyhä?

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No on kaikki on köyhiä.Kierrä ne naiset kaukaa.

Vierailija
2/12 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele noin automaattisesti. Mutta jos ajatellaan ns. tavallista normipalkkaista parin lapsen yksinhuoltajaa (jolla ei peruntöjä tm.) niin tottakai rahaa on vähemmän käytössä vert. kahden työssäkäyvän perheessä.

Kun käy työssä, ei asumislisää tm. saa, joten kaikki pitää maksaa omasta pussista. Jos kaksi aikuista elää saman katon alla, voidaan menot tasata n. puoliksi. Kun kaksi ihmistä asuu erillään, menot "tuplaantuvat" vanhaan nähden kun kaikki pitää maksaa yksin. Toki tuolloin jää käyttörahaa vähemmän =elää köyhempää elämää.

MUTTA yksilötasolla eroja paljon, jos vaikka joku Suomen rikkain nainen jää yksinhuoltajaksi, niin ei se tietenkään tee hänestä "köyhää", mutta ns. tavallisen kaupan kassan tm. yleenä tekee (ainakin laskee totuttua elintasoa jos kaksi työssäkäyvää kuulunut aiemmin perheeseen).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele.

Tunnen sekä köyhiä (vähävaraisia) että varakkaampia yksinhuoltajia.

Vierailija
4/12 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen.

Vierailija
5/12 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, ammatti, siitä saatava liksa tai sen puute sen tulotason ratkaisee. Nykyajan yh ei ole todella köyhä silloinkaan, kun rahasta on pulaa.

Sen sijaan faijani oli aikoinaan tosissaan köyhä. Mummo jäi leskeksi 36-veenä tyyliin kunnan jauhot ja yksi lehmä, ja faija nousi sieltä omin avuin. Nykyinen hyvinvointivaltio ei mahdollista sellaista köyhyyttä, mitä faija ja perheensä saivat kokea ja mitä oma mummoni vm. 1922 muistelee lapsuudessaan nähneensä, mm. huutolaishuutokauppoja, missä köyhiä lapsia myytiin varakkaammille halvinta ylläpitomaksua vastaan kotiorjiksi. Onneksi. Nykyajan yh:n ei tarvitse antaa lapsiansa huutokauppaan.

Vierailija
6/12 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Useimmat yh:t ovat köyhiä, vaikka yrittäisivät esittää muuta. Tiedän toki pari hyväpalkkaista yh:a, joiden lapset hoidatetaan aina ulkopuolisella (päivähoidossa 7-17:00, lisäksi lomat isovanhemmilla, sukulaisilla ja exällä).

Yksi tällainen tuntemani varakas yh käy sentään kerran vuodessa lomamatkalla etelässä lastensa kanssa (hoitaja tosin mukana, että äippä saa levätä).

Vierailija
7/12 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun tuntemat yh mammat ei oo tosiaankaan köyhiä, koska ovat putsanneet erossa mieheltään talot, autot ja hyvät elarit. Heidän ex miehensä ovat nyt köyhiä....

Vierailija
8/12 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huutonaurua täällä nauroin kun tätä vanhaa ketjua lueskelin... 

Tuo on melko monen ihmisen ajatus, yh=köyhä ja varmaan moni yh vähävarainen onkin, varsinkin jos vertaa kahden aikuisen huoltamaan lapsiperheeseen. Ite en ole rikas, mutta en köyhäkään. Mitään tukia en saa, koska käyn töissä. Isältä "saan" valtion maksaman minimielarin. Mutta sitä mielenrauhaa, jonka itse ansaitsemasta rahasta saan, en vaihtais mihinkään tukeen! Oon keskipalkkainen ja käyn kerran vuodessa parin viikon kaukoloman lasten (2kpl) kanssa ihan joka ikinen vuosi. Ei ne suuret tulot, vaan ne pienet menot.... Arkisin eletään tavallista elämää, mä käyn töissä, lapset koulussa ja harrastuksissaan, ei siis mitenkään pihistellä kaikesta.. 

Vierailija
9/12 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yh, saan lasten isältä kunnan minimit, eli hän ei maksa itse mitään. Itsellä on auto, asunto ( kohta lainakin maksettu ) hyvä työ, lapsilla hyvät harrastukset. En mä nyt itseäni köyhänä pidä. Luottotiedot kunnossa, ei laskuja rästissä, ja rahaa on jäänyt säästöön. Toisin oli silloin, kun elätin tähän samaan syssyyn vielä sen lasten isän..

Vierailija
10/12 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen, koska he valittavat aina ja lakkaamatta niukkuutta ja rahapulaansa.

Vierailija
11/12 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En todella ajattele! Työpaikkani ainut työntekijä, joka on jokaisella kolmiviikkoisjaksolla palkattomalla vapaalla, laiva- ulkomaa- kaupunkilomalla tms... Meitä on töissä sentään 17, eikä kukaan muu ole niin paljon palkattomalla reissujen vuoksi. Paitsi YH.

Vierailija
12/12 |
21.04.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en! Ja vaikka olisi köyhä, niin ei se silti tarkoita etteikö panostaisi lapsiinsa rahallisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan