Eikö teitä koiranomistajia HÄVETÄ ympäristöä häiritsevä/sotkeva piskinne?
Minä ainakin häpeäisin silmät päästäni, jos koira häiritsisi naapurustoa esim. haukkumalla tai kuseskelemalla portinpieliin tai pihoihin. Saati että kehtaisin jatkaa matkaani paskoja keräämättä.
Koiraa ei minulla ole eikä tule, mutta ihmetyttää koiranomistajien täysi välinpitämättömyys.
Kommentit (47)
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:01"]
Laita siihen postilaatikkoon roikkuun lihapulla narun perään, ihan ilman mausteita. Eiköhän ne koiran kusettajat ala repiä sitä murrea pois sieltä laatikolta.
[/quote]
Ei, mä sain riittävän hyvän idean. Laitan siihen ison lapun, jossa lukee kolmella kielellä:
"JOS KOIRIEN KUSETTAMINEN POSTILAATIKKONI JUURELLE EI LOPU, SAATAN VARATA KOIRIANNE VARTEN IKÄVÄN YLLÄTYKSEN"
En tietenkään mitään karhunrautoja tai myrkkyjä oikeasti edes harkitse, en todellakaan halua yhdellekään koiralle mitään pahaa, mutta jos tuo vaikka herättäisi nuo ah, kaikki niin huomioonottavat koiriensa ulkoiluttajat.
Todennäköisesti minusta tehdään poliisille ilmoitus, mutta sen asian kanssa painin sitten kun sen aika on.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:11"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:01"]
Laita siihen postilaatikkoon roikkuun lihapulla narun perään, ihan ilman mausteita. Eiköhän ne koiran kusettajat ala repiä sitä murrea pois sieltä laatikolta.
[/quote]
Ei, mä sain riittävän hyvän idean. Laitan siihen ison lapun, jossa lukee kolmella kielellä:
"JOS KOIRIEN KUSETTAMINEN POSTILAATIKKONI JUURELLE EI LOPU, SAATAN VARATA KOIRIANNE VARTEN IKÄVÄN YLLÄTYKSEN"
En tietenkään mitään karhunrautoja tai myrkkyjä oikeasti edes harkitse, en todellakaan halua yhdellekään koiralle mitään pahaa, mutta jos tuo vaikka herättäisi nuo ah, kaikki niin huomioonottavat koiriensa ulkoiluttajat.
Todennäköisesti minusta tehdään poliisille ilmoitus, mutta sen asian kanssa painin sitten kun sen aika on.
[/quote]
Joku koiraansa sun postilaatikolla kusettava veti herneen nenään ja miinuspeukutti :D
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 14:57"]
Kenen vika on se, jos laitan postilaatikkoni eteen lehdillä peitetyn karhunraudan ja jonkun koira kuolee siihen? Minun vai piittaamattoman omistajan, joka kielloista huolimatta kusettaa koiransa siinä?
[/quote]
No sinun vikahan se on käyttää laitonta pyydystä, eli saat sakot metsästysrikoksesta.
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 15:28"]
[quote author="Vierailija" time="25.03.2013 klo 14:57"]
Kenen vika on se, jos laitan postilaatikkoni eteen lehdillä peitetyn karhunraudan ja jonkun koira kuolee siihen? Minun vai piittaamattoman omistajan, joka kielloista huolimatta kusettaa koiransa siinä?
[/quote]
No sinun vikahan se on käyttää laitonta pyydystä, eli saat sakot metsästysrikoksesta.
[/quote]
Näin tää maailma just toimii. Eli huonosti.
Kakkaa lumella, kakkaa lumella, kakkaa kakkaa kakkaa lumella
Enemmän kuin koirankakat minua ärsyttää ja ihmetyttää ihmiset jotka pussittavat koiransa kakan maatumattomaan pussiin ja heittävät ojaan. Ymmärtävätkö nämä ihmiset että olisi parempi sitten olla pussittamatta jätöstä jos ei jaksa viedä sitä roskikseen. Nämä pussitetut jätökset lojuvat sitten ympäristössä vuosikausia kun eivät edes pääse maantumaan.
Ei tule edes mieleen käyttää biohajoavaa pussia? Annan tällaisille ihmisille vinkin että kannattaa kuljettaa mukanaan lapiota ja heittää sillä jätös ojaan. Paljon luontoa säästävämpää. Mutta kyllä vastuullinen koiranomistaja kyllä huolehtii sen jätöksen roskiin.
Tässä vielä vähän ajattelemisen aihetta niille, jotka jaksavat jurnuttaa siitä, että maailmassa on muutakin saastuttavaa, sotkevaa ja ympäristölle haitallista kuin koirat..
http://www.tekniikkatalous.fi/talous/tiesitko+koirien+vaestorajahdys+uhkaa+maailman+luonnonvaroja/a804830