Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

MIllaiset ihmiset nykyään harrastavat laskettelua?

Vierailija
25.03.2013 |

Silloin kun minä olin nuori ja "siinä iässä", laskettelua harrastivat "jupit" tai ainakin wannabe-jupit. Meillä ei siihen ollut rahaa, enkä muutenkan kokenut kuuluvani siihen joukkoon, joka niissä rinteissä pyöri. En siis koskaan oppinut itse laskettelemaan, vaikka kerran pari kävinkin katsomassa.

Oma poikani on nyt "siinä iässä" ja ihastunut puuhaan. Menisi kavereidensa kanssa joka viikko ja näiden sosioekonomisesta asemasta päättelisin, että aika tavisväkeä ovat. Mutta rehelliessti sanottuna, kun yksi retki maksaa lippuineen ja varustevuokrineen ja jollain surkealla kahvilalounaalla satasen, niin on se minusta kuitenkin aika kallista. Ei minun harrasteeni noin paljon maksa, oopperassakin on halvempaa!  Eli ketkä tätä harrastaa?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

WT. Laskettelukeskukset ovat kuin ruotsinlaivoja.

Vierailija
2/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun minä olin nuori 80-90 -luvuilla, niin meidän perheemme harrasti laskettuelua. Tai siis me lapset, eivät vanhemmat. Juppeja emme olleet, emme edes wannabe-, vaan ihan tavisduunariperhe. Elimme aina hyvin sästäväisesti joten pystyimme sitten tekemään tuollaisia kivoja, vähän kalliimpiakin juttuja.

Niin että en ole koskaan tullut ajatelleeksi että siellä rinteissä pyörisi jotain tietynlaista porukkaa.

Nyt omat lapseni ovat innostuneet laskettelusta (lautailu) ja pystymme harrastamaan sitä niin että hyödynnämme laskettelukeskusten halpoja iltahintoja viikolla. Esim meitä lähin laskettelukeskus: hissilipun hinta 3 e/h. Kun on omat välineet (käytettyinä toki hankittu), ei ole kovinkaan kallista puuhaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaset, jotka tykkää laskettelusta ja sitten afterskiistä?

Itse en koskaan tykännyt. Pari kertaa kävin ja siihen jäi. Ei ollut sen rahan arvoista. Joillekin sopii, joillekin ei. Muutama mun kaveri käy pari kertaa vuodessa keskenään laskettelureissulla ja uskon, että heillä on hauskaa. Mutta itse en lähtisi mukaan edes kilon paloina, vaikka on kyllä pyydelty.

Vierailija
4/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen perhe ollaan, tykätään vaan laskea ja eikä harrasteta afterskiitä. Teemme yleensä päivän reissuja mäkeen ja pidemmällä lomalla saatamme vuokrata mökin.

Vierailija
5/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perhe:) Mies johtavassa asemassa ja minä sihteeri, lapsia 2. Mökki Rukalla, jonne meillä kaikilla on kausikortit ( maksavat kaudessa n. 1600 € ). Laskuvaatteisiin ja välineisiin tän kautena n. 5000 €, tänä vuonna jouduimme ostamaan pari lautaa ja parit monot sekä yhdet sukset sekä vaatteita. Viikonloppuna meillä menee n. 300 - 500, sisältää bensat ja ruuat, ulkona käymme syömässä ainakin kerran viikonlopun aikana. Useimmiten emme käy kahvilla koska samalla rahalla syökin ainakin Rukalla. Onhan tää kallista mutta tää on laatuaikaa perheen kesken.

Vierailija
6/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellaiset ihmiset, jotka liikkuu ja urheilee paljon, ihan elämäntapana. Satsaavat laskettelureissuihin ja liikuntavarusteisiin ennemmin kuin esim ulkomaanlomiin. Molemmilla vanhemmilla kohtuullisen hyvä palkka.

Vierailija
7/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessämme harrastetaan harvakseltaan. Mutta käytetyt varusteet ovat oikeasti niin halpoja, että ne saa parin päivävuokran hinnalla. Jo omiin välineisiin siirtymällä säästää hervottomasti. Ja ei se ainakaan Oulusta hirveitä maksa, alle kolmen kympin saa ski bussilla matkan ja lipun.

Vierailija
8/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltiin köyhä perhe ja käytiin sukulaisilla Lapissa. Aina käytiin sillon laskettelemassa, etelän rinteissä ei koskaan.

Omat lapset käyvät myös Lapissa laskettelemassa, mutta eivät etelässä, vaikka täällä olisi siihen ihan hyvät mahdollisuudet.

Mun mielestä nykyään laskekettelijat ovat ihan taviksia. Kausikortteja saa halvalla, hyviä suksia saa kauden loputtua tosi halvalla.

Vierailija
9/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivä nämä nyt ihan halpoja ole: Rukan kausareiden hinnat

Aikuiset                                 370 €
Nuoriso 12-17v.                       310 €
Lapset 6-11v. ja yli 65-vuotiaat  220 €

Vierailija
10/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta tuntuu, että laskettelu on nykyään ihan tavisharrastus. Sitähän tuntuu harrastavan kaikki.

Siitä päätellen, että mieheni ja hänen siskonsa haluavat kauheasti harrastaa laskettelua, niin ei se mikään ihmeellinen menestyjien harrastus ole aiemminkaan ollut. Itseä ei ole koskaan tuo talviurheilu suuremmiten kiinnostanut.

Vierailija
11/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on omat kamat niin ei se nyt niin kamalasti maksa. No maksaa, mutta maksaa moni muukin esim se kuuluisa tupakka-aski. Olen ostanut muksuille kamat näin keväällä puoleen hintaan ja kun noita on kolme niitä kierrättämässä niin on musta vielä ok hinta. Jos aina vuokraa kamat niin sitten on aika kallista. Niin ja ollaan hyvin tavis perhe, mutta arvostetaan ulkona vietettyä aikaa ja ei olla mitään urheilufriikkejä. Se on vaan musta hyvää ulkoilua (liikuntaakin) ja jälkikasvu tekee sitä varsin mielellään. Onpa poissa pahanteosta tai pleikkarin äärestä. Mullakin oli lapsena kamat ja vanhemmat oli tosi säästäväisiä perusduunareita. Ilmeisesti äidin perusteet oli vähän samat kuin mullakin, hyvää ulkoilua mihin ei tartte pakottaa. Ja jos on koko päivän mäessä niin meillä on kyllä eväitä mukana, kun ne kahviloiden ruokavalikoimat on yleensä aika kamalaa mättöä kovaan ylihintaan. 

Vierailija
12/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koululaiset, rennot talvilomailijat, entiset intohimoiset harrastajat nykyään perhedensä ja lastensa kanssa.

Vierailija
13/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä päin se on ollut tavisharrastus kautta aikojen. Tosin tietyt kohteet ovat aika kalliita (hissiliput) ja sikäli perheen kanssa voi käydä kukkarolle. Itsekin harrastin aiempina vuosina tosi paljon, mutta tänä vuonna en ole ollut kertaakaan rinteessä.

Terkut Itävallasta

Vierailija
14/15 |
25.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen perhe; isä eritysasiantuntija ja äiti toimitusjohtaja. Kerran vuodessa viikon laskettelureissu lappiin tai alpeille (n. 2000e) ja pari kertaa kuussa koko päivän laskettelureissu lähistön rinteisiin (n. 150e/kerta) ja lapset lisäksi n. kerran vkossa kavereiden kanssa 3t(n. 20e/lapsi) pätkän lähirinteessä + varusteiden hankinta. Ihan halpaahan tuo ei ole kun koko perhe harrastaa, mutta siinä juuri se idea on että perhe on yhdessä ja tulee oltua ulkona. Me taas emme harrasta laivaristeilyjä, joissa rahaa palaa aika reippaasti ja hyvinvointi tai terveys ei juurikaan niistä reissuista lisäänny.

Vierailija
15/15 |
05.03.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan hauska harrastus se näyttää olevan. Joskus lapsena kävin muutamia kertoja rinteissä laskemassa ja oli kivaa! Vanhemmalla iällä pysyn suosiolla vain hiihdossa. Nyt jos käymme vaikkapa Rukalla tai Tahkolla perheen kanssa, niin tuntuu että olemma ainut hiihtävä perhe, kun suurin osa muista perheistä on tullut laskettelemaan :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän