Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En vaihda lakanoita. En ole vaihtanut kahteen vuoteen. Niksipirkkaniksi.

Vierailija
17.03.2019 |

Huomasin todellakin, että lakanoiden vaihtaminen on ihan turhaa. Pesen kyllä lakanoita. Vapaapäivänä ehtii hyvin pestä ja kuivata lakanat (kuivausrummussa se kuivaaminen kestää), Sitten samat lakanat takaisin sänkyyn. Sitten joskus vaihdan lakanat ja olen taas muutaman vuoden vaihtamatta.

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen systeemi kun asuin opiskelija-asuntolassa. Nykyään on onneksi säilytystilaa ja muutenkin ihana aikuisen ihmisen talous, missä ei tarvitse köyhäillä eikä kikkailla :)

Aikuinen ihminen tarvitsee muutaman varalakanan. 

Kikoista puheenollen, kerrostalon sisäilma on talvella usein kuivaa, ja yhden aluslakanan voi hyvin kuivattaa vaikka olkkarissa "ilmankostuttimena". Tietenkin tuohon tarkoitukseen voi käyttää vaikka paksua froteepyyhettä. Ap kuulostaa nuorelta, yksiössä asuvalta henkilöltä. 

Kiitokset kohteliaisuudesta.  Kävin laskemassa lakanat.  Nyt käytössä olevien lisäksi oli ainakin kolme täyttä parivuodesettiä sisältäen siis aluslakanat, pussilakanat ja tyynyliinat kahdelle.  Lisäksi on jotain muuta mitä en viitsinyt tarkistaa.  Todennäköisesti en ole käyttänyt niitä kaikkia koskaan.  Yksiä en viitsi käyttää lainkaan kun on sellainen kukkaroosa sävy, ei sovi miehelle,  Pitäisi opetella konmaritus.

Minäkin esikuivaan lakanat suihkukaapin rungossa, niin kuivatusaika rummussa lyhenee ehkä tunnilla.  Ilmankostutusripustus on hyvä vinkki.  

Vihjeeni on käytännöllinen ja sillä ei ole todellakaan mitään tekemistä köyhäilyn kanssa.

Erityisen kivaa oli, että pidit minua nuorena.  Yksin asuva tosin olen, mutta suuressa kerrostaloasunnossa, jonne muutin rakentamastani omakotitalosta.   Parin viikon kuluttua täytän 60 vuotta, jolloin täytyykin pitää bileet!  Ja pestä lakanat!

Ap

Miksi mies ei voi käyttää kukkalakanoita? Eihän niitä nukkuessaan näe :D

Vierailija
62/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä levitän kirkkaan muovin aluslakanan päälle sekä myös pussilakanan suojaksi. Tyynyn päälle pistän muovikassin. Eipä tarvi kun siivouspäivänä viledalla pyyhkäistä niin jo on taas puhdas peti! Joutuu kylläkin aika usein pyyhkäisemään koska ovat vähän hikoiluttavia materiaaleja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä nukun sängyn vieressä lattialla eikä minun tarvitse vaihtaa tai pestä lakanoita ikinä. Olen nero!

Vierailija
64/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla heti herättyä lakanat koneeseen, kerralla mahtuu kaikki kun on 9kg:n kone. Tunnin kuluttua narulle kuivumaan. Illalla kuivina takaisin sänkyyn. Ei ole eikä tule kuivausrumpua tähän huusholliin.

Vierailija
65/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehkää ihan miten lystäätte, meillä on silti varalakanoita. Meitä on perheessä neljä henkilöä. Yhdelle vaihdoin viime viikolla yhtenä yönä kahdet lakanat. Sen lisäksi, että jo ihan omalla porukalla tarvitsen ns. särkymävaraa, meillä käy myös yövieraita, joille on kiva tarjota lakanat.

Vierailija
66/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhdet sukkahousut jalkaan, toiset käsiin ja kolmannet päähän niin lakanat pysyvät niin puhtaina, ettei tarvitse koskaan vaihtaa!

Mulla tulee kuukautisveret silti lakanaan :(

Yhdet sukkahousut toosaan.

Sukkahousut kyllä toimii siihen, että supertehoyösiteiden siivekkeet eivät aukea omia aikojaan kesken yön. Itse kuitenkin käytän siihen tarkoitukseen mieluummin pitkiä kalsareita. Ja tuplapikkuhousuja.

Vierailija
67/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli tuollainen systeemi kun asuin opiskelija-asuntolassa. Nykyään on onneksi säilytystilaa ja muutenkin ihana aikuisen ihmisen talous, missä ei tarvitse köyhäillä eikä kikkailla :)

Aikuinen ihminen tarvitsee muutaman varalakanan. 

Kikoista puheenollen, kerrostalon sisäilma on talvella usein kuivaa, ja yhden aluslakanan voi hyvin kuivattaa vaikka olkkarissa "ilmankostuttimena". Tietenkin tuohon tarkoitukseen voi käyttää vaikka paksua froteepyyhettä. Ap kuulostaa nuorelta, yksiössä asuvalta henkilöltä. 

Kiitokset kohteliaisuudesta.  Kävin laskemassa lakanat.  Nyt käytössä olevien lisäksi oli ainakin kolme täyttä parivuodesettiä sisältäen siis aluslakanat, pussilakanat ja tyynyliinat kahdelle.  Lisäksi on jotain muuta mitä en viitsinyt tarkistaa.  Todennäköisesti en ole käyttänyt niitä kaikkia koskaan.  Yksiä en viitsi käyttää lainkaan kun on sellainen kukkaroosa sävy, ei sovi miehelle,  Pitäisi opetella konmaritus.

Minäkin esikuivaan lakanat suihkukaapin rungossa, niin kuivatusaika rummussa lyhenee ehkä tunnilla.  Ilmankostutusripustus on hyvä vinkki.  

Vihjeeni on käytännöllinen ja sillä ei ole todellakaan mitään tekemistä köyhäilyn kanssa.

Erityisen kivaa oli, että pidit minua nuorena.  Yksin asuva tosin olen, mutta suuressa kerrostaloasunnossa, jonne muutin rakentamastani omakotitalosta.   Parin viikon kuluttua täytän 60 vuotta, jolloin täytyykin pitää bileet!  Ja pestä lakanat!

Ap

Miksi mies ei voi käyttää kukkalakanoita? Eihän niitä nukkuessaan näe :D

Mutta nu ssiessaan näkee

Vierailija
68/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieheni on kaupunginorkesterissa töissä, ja meillä on patarummut kotona. Käytän sitä aina lakanoiden kuivaamiseen, ei siis tarvita kuin yhdet lakanat.

Sullon märät lakanat patarummun sisään, ja parin tunnin paukutuksen jälkeen ne ovat ihanan kuivat ja pehmeät.

Kyllä rumpukuivaus on paras vaihtoehto.

Vierailija
69/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla pesee niin illalla puhdas. Aiemminkin jos on kuivaajakone. Täytyy olla hyvää laatua oleva lakana jotta kestää. Eriasia kuinka kauan pidät lakanaa likaisena. 

Vierailija
70/70 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin neljän hengen perheessä vain yksi lakanasetti per henkilö ja samoin meillä on vain yhdet pyyhkeet jokaisella. On kätevää kun ei loju kaapissa tai pyykkikorissa. Uusin lakanat noin 1,5 vuoden välein. Nyt tosin mietin että pitäisikö lapsille ostaa toiset lakanasetit esim.oksennustautia ajatellen.. Aikaisemmat oksennustaudit on selvitetty niin että vahinkoja varten sänkyyn on laitettu pari käsipyyhettä ja näitä on sitten vaihdettu tarpeen mukaan. Käsipyyhkeitä meillä on n.15 kappaletta. Näitä on siksi niin monta kun olemme saaneet niitä lahjaksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kaksi