Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paha paha masennus ei meinaa väistyä - lääkäriin?

Vierailija
17.03.2019 |

Olen ennenkin ollut pohjalla, olen kuitenkin aina yksin sieltä päässyt ylös joten kuten ja jatkanut elämääni. Ehkä silloin oli enemmän kyllä ystäviäkin ja en ollut muutenkaan niin fanaattinen ja skeptikko kaikkea kohtaan.

Luonteeni on selvästi muuttunut kriittisemmäksi ja negatiivisemmaksi ihan koko yhteiskuntaa kohtaan.

Nyt monta viikkoa oloni on ollut hyvin uupunut. Elämäni on muuttunut taas todella paljon ja olen yritän asettua uudelleen ja tehdä elämänlaadustani parempaa.
Päin hemmettiä sekin kyllä on mennyt kun masennus valtaa koko elämäni täysin, en enää pääse pakoon. Se on vain ottanut pääni haltuun ja tuntuu, että sekoan kohta ja juoksen tekemään itse*****.
En nyt sentään oikeasti mutta ajatukset todella ovat synkkiä ja joskus suunnittelen kaikenlaista, ne hetket on kivuliaita.
Tuntuu kyllä muutenkin ihan oudolta kun en ole enää oma itseni, ei jaksa Taistella, ei jaksa kiinnostua mistään.

Olen todella vaikeista oloista lähtöisin, tehnyt kovasti töitä rakentaakseni elämäni uuteen kuosiin. Pari vuotta meni ihan hyvin kun jätin kaiken paskan taakseni.

Nyt taas vajoan jonnekin tyhjyyteen enkä näe hyviä asioita. Ainoa minkä takia edes mietin lääkäriin menoa ja parantumista on yksi ainoa ystäväni joka on kuunnellut minua..
En millään haluaisi vaivata häntä enää ja hän toivoisi minun menevän lääkäriin.
Pelkään kuitenkaan aloittaa mitään lääkitystä, voisin kyllä käydä keskustelemassa.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masennuksen hoitoon  kuuluvat terapian lisäksi myös sen fyysisen puolen hoitaminen. Ei pelkästään lääkkeillä, mutta myös liikunta ja hyvä ruokavalio auttavat. Yleisemmin kun alkaa masentua, niin silloin liikkuminen jää vähemmälle ja myös ruuatkin muuttuvat huonolaatuisimpiin ja usein valmisruokiin, mitkä eivät ole hyväksi mielenterveydelle. Olisi siis hyvä, että jos jostain lähdet niin ihan siitä pienestä, vaikka 5minuutin ulkoa kävelemisestä ja että parannat ruokavaliota. 

Vierailija
22/24 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Masennuksen hoitoon  kuuluvat terapian lisäksi myös sen fyysisen puolen hoitaminen. Ei pelkästään lääkkeillä, mutta myös liikunta ja hyvä ruokavalio auttavat. Yleisemmin kun alkaa masentua, niin silloin liikkuminen jää vähemmälle ja myös ruuatkin muuttuvat huonolaatuisimpiin ja usein valmisruokiin, mitkä eivät ole hyväksi mielenterveydelle. Olisi siis hyvä, että jos jostain lähdet niin ihan siitä pienestä, vaikka 5minuutin ulkoa kävelemisestä ja että parannat ruokavaliota. 

Tämä on totta.

Itsehän aloitin elämäntapamuutoksen vaikka oli rankkaa arjessa sekä aloitin opiskelun. Laihduin useita kiloja oikealla ruokavaliolla vaikka en ole kovin lihava, muutama ylimääräinen kilo kyllä kertyi alkoholin vuoksi. Joka taas johtui työuupumuksesta ja masennuksesta luultavasti.

Kuitenkaan tuolla terveellisellä ruokavaliolla ei kovin pitkälle yksin päästy, että hoidan vain fyysistä puolta.

Kyllä myöskin psyykkinen hoito tässä vaiheessa on minulle tärkeää. Vanhat traumat nostavat vain päätään.

Elin lapsuuteni ja nuoruuteni hyvin epävakaassa ympäristössä. Sieltä kun pyrin pois niin elämä helpottui mutta edelleen kaunat kulkevat mukana ja tähän on tultu hiljalleen. Kokonaisvaltaiseen uupumiseen vaikka juuri tätä välttelin kaiken suorittamisen keskellä.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ootko käynyt asiat tunteineen läpi?

Masennuksen alla on muita tunteita.

Vierailija
24/24 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä kävin tuossa tilanteessa lääkärissä. Määräsi verikokeisiin (miksi??) ja varasi mulle uuden ajan. Ei mitään toivoakaan mistään terapiasta. Lääkkeitä en edes halunnut, ne masennuslääkkeet on oikeasti hirveää p*skaa. Mieluummin tunnen tuskaa kuin en yhtään mitään.

No, en mennyt verikokeisiin enkä uudestaan lääkärille. Ostin pullon jallua ja turrutin sillä tunteeni.

Paskanko väliä millään.

Masennuslääkkeet ovat hyviä, eibätkä vie tunteita pois, todellakaan.

Nimenomaan turruttavat tunteet.

Tunteita tarvitaan asioiden käsittelyssä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi viisi