Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen harrastus haittaa jo elämää ja ennen kaikkea seksielämää

Vierailija
17.03.2019 |

En viitsi kertoa tarkemmin mitä mies harrastaa (pienet piirit Suomessa, mutta maailmalla on myös harrastajia) joten aina löytyy "kaveri" kenen kanssa harrastaa. Harrastus on siitä näppärä että sitä voi tehdä kotona, eli mies on kotona kun harrastelee. Ja vuosimaksu on alle 40e, eli ei sinänsä paha hinta. Eikä tästä ole viimeisen 3 vuoden yhteiselon aikana ole koitunut ongelmia.

Paitsi nyt viime aikoina. Helmikuussa miehellä oli viikon loma ja koska itse olin töissä, mies harrasteli kotona koko loman. Ekat pari päivää kun olin töissä, harrasti sinä aikana, loppuloman harrasti kokoajan, hyvä kun edes malttoi nukkua. Osti 100e tietokoneohjelman harrastusta varten mm. Miehen lomalla oli tarkoitus että mennään 200km päähän käymään miehen kaverin perheen luona kun olen vapaalla. No mies perui senkin harrastuksen takia.

Nyt mies on töitten jälkeen tullut kotiin, kysynyt mikä vuoro mulla on (oon 3vuoro töissä) ottanut jotain ruokaa ja linnottautunut harrastenurkkaansa. Ei tee muuta (saati kotitöitä) ja koska miehen työajat on aamuyö painotteisia, en oikeastaan ole edes nukkunut hänen kanssaan, saati harrastanut seksiä. Eilen menin nukkumaan, mies harrasti ja nyt kun heräsin, harrastaa edelleen, on kuulemman nukkunut välissä. Ei mun edes kohta tee miestä mieli kun tiedän että harrastus voittaa.

Lisäksi harrastusta varten on nyt täytynyt ostaa uusia hienoja ja parempia laitteita, ja puhutaan nyt muutamasta tonnista lisäkuluja koska mies haluaa hifistellä vaikka vanhatkin vehkeet olisi ihan hyvin käynyt. Mutta näitten hankintojen takia mies ei ole maksanut laskujaan ja osallistunut ruokakuluihin koska kaikki rahat on menneet rakkaaseen harrastukseen...

Sori pitkä avautuminen, mutta auttaako tässä mikään?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa radioamatööriltä.

Vierailija
22/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä, älä petä. Ei se mitään paranna.

Kai sä kerroit kiukuttelevalle miehelle, että tottakai saa ostaa itselleen ihan mitä tahansa omilla rahoillaan SEN JÄLKEEN kun vuokra, laskut yms on hoidettu. Ei ole sun homma elättää sitä ja käyttää kaikki omat rahat elämiseen, jotta herra voi laittaa kaikki omat rahat harrastukseen. Kertoisin myös että tästä asiasta raivoaminen ei auta.

Joskus toinen voi maksaa yhteiset kulut, että toisella on rahaa johonkin itselle tärkeään, mutta siitä sovitaan YHDESSÄ, se ei ole ilmoitusasia mistä vieläpä kiukutellaan ja raivotaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa radioamatööriltä. Aloita salaa sama harrastus ja odota hetkeäsi liittyä samoille taajuuksille. Sitten hönkäilet sinne eroottisesti, luulisi ainakin miehen pasmojen menevän hetkeksi sekaisin.

Nyt osu ja upposi. Tosiaan itse harrastuksesta ei ole haittaa sinänsä, mies on nyt vaan ihan liikaa uppoutunut siihen eikä huomioi juuri muuta elämään. Tai muistaa se sentään käydä töissä :)

Ennen harrasteli kun olin töissä ja lähes joka lauantai, mutta ei ollut muuten ajasta pois niin se oli ok, mutta nyt mies ei tee muuta kun harrastaa, nukkuu ja käy töissä.

Vierailija
24/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harrastus on siis tämä: Louhii jotain Bitcoinia siis?

Vierailija
25/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä lapsia? Onko teillä tulevaisuudensuunnitelmia? Tavoitteita? Onko sinulla omia unelmia? Miten asutte, vuokralla vai omistusasunnossa? Kumman  nimissä vuokrasopimus tai oma asunto on? Onko mies edes ilmaissut mitenkään, että hänen harrastuksessaan on menossa joku tietty vaihe, ja että tilanne normalisoituu joskus?

Jos tilanne on semmoinen, että ei ole lapsia, niin lähtisin asunnosta pariksi kolmeksi viikoksi vaikka äidin tai kaverin luo asumaan, ja ilmoittaisin miehelle, että odotan asiallista ja kiukutonta keskustelua. Ja jos sitä ei tule, niin käynnistäisin eroprosessin. En pettäisi: vaikka en enää välittäisi miehestä, välitän itsestäni. Haluan kunnioittaa itseäni, ja sitä en voisi tehdä, jos pettäisin.

Vierailija
26/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jätä, älä petä. Ei se mitään paranna.

Kai sä kerroit kiukuttelevalle miehelle, että tottakai saa ostaa itselleen ihan mitä tahansa omilla rahoillaan SEN JÄLKEEN kun vuokra, laskut yms on hoidettu. Ei ole sun homma elättää sitä ja käyttää kaikki omat rahat elämiseen, jotta herra voi laittaa kaikki omat rahat harrastukseen. Kertoisin myös että tästä asiasta raivoaminen ei auta.

Joskus toinen voi maksaa yhteiset kulut, että toisella on rahaa johonkin itselle tärkeään, mutta siitä sovitaan YHDESSÄ, se ei ole ilmoitusasia mistä vieläpä kiukutellaan ja raivotaan.

Mies tietää kyllä tämän, mutta tuli kuulemman hyvä sauma ostaa uusi laite niin oli pakko ostaa, unohti vaan kuulemman kysyä onko ok että ostaa kun ei nyt voi osallistua yhteisiin kuluihin.

Ap

Vierailija
27/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sun on pakko keskustella miehen kanssa tuosta harrastamisesta. Jos et uskalla keskustella kun pelkäät miehen reaktiota ja kiukuttelua, niin se on toki vielä isompi ongelma.

Puheeksi pitäisi ottaa ainakin se, montako tuntia viikossa mies esimerkiksi itse kokee, että hänen on kohtuullista käyttää harrastamiseen viikossa. Tai montako euroa vuodessa. Saattaisi itse herätä siihen, että homma vie melko paljon resursseja.

Toisena aiheena olisi kysyä, tahtooko hän edes olla suhteessa, jos kerran haluaa vain käydä töissä, nukkua, syödä ja harrastaa. Sekä ymmärtääkö hän, että sinä et saa suhteelta mitään, jos asutte vain samassa kämpässä ja sinä toimit kodinhoitajana.

Tämä kaikki tietenkin edellyttää sitä, että käsittelet itse asian päässäsi selväksi. Jos et ole valmis eroamaan mikäli tilanne ei muutu, keskustelun vaatimisesta ei tule mitään. Älä anna miehen hallita itseäsi kiukuttelulla, kyllä asiallinen keskustelu erimielisyyksistä on suhteen perusedellytys.

Vierailija
28/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää?

Vierailija
29/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneriippuvuus?

Harrastuksesss tietokonetta voi käyttää apuvälineenä, mutta itse harrastukseen on omat koneet minkä avulla harrastetaan. Eli ei suoranaisesti tietokoneriippuvuus.

Miehellä on ilmeisesti tavoite harrasta muitten kun suomalaisten kanssa, siksi se harrastus viekin nyt aikaa kun Suomen porukat olisi jo juuria myöten käyty läpi.

Ap

ihan mahottoman mystinen harrastus! Mikä ihme se voi olla? Olisin kyllä vahvasti veikannut jotain nettipeliä.