Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miehen harrastus haittaa jo elämää ja ennen kaikkea seksielämää

Vierailija
17.03.2019 |

En viitsi kertoa tarkemmin mitä mies harrastaa (pienet piirit Suomessa, mutta maailmalla on myös harrastajia) joten aina löytyy "kaveri" kenen kanssa harrastaa. Harrastus on siitä näppärä että sitä voi tehdä kotona, eli mies on kotona kun harrastelee. Ja vuosimaksu on alle 40e, eli ei sinänsä paha hinta. Eikä tästä ole viimeisen 3 vuoden yhteiselon aikana ole koitunut ongelmia.

Paitsi nyt viime aikoina. Helmikuussa miehellä oli viikon loma ja koska itse olin töissä, mies harrasteli kotona koko loman. Ekat pari päivää kun olin töissä, harrasti sinä aikana, loppuloman harrasti kokoajan, hyvä kun edes malttoi nukkua. Osti 100e tietokoneohjelman harrastusta varten mm. Miehen lomalla oli tarkoitus että mennään 200km päähän käymään miehen kaverin perheen luona kun olen vapaalla. No mies perui senkin harrastuksen takia.

Nyt mies on töitten jälkeen tullut kotiin, kysynyt mikä vuoro mulla on (oon 3vuoro töissä) ottanut jotain ruokaa ja linnottautunut harrastenurkkaansa. Ei tee muuta (saati kotitöitä) ja koska miehen työajat on aamuyö painotteisia, en oikeastaan ole edes nukkunut hänen kanssaan, saati harrastanut seksiä. Eilen menin nukkumaan, mies harrasti ja nyt kun heräsin, harrastaa edelleen, on kuulemman nukkunut välissä. Ei mun edes kohta tee miestä mieli kun tiedän että harrastus voittaa.

Lisäksi harrastusta varten on nyt täytynyt ostaa uusia hienoja ja parempia laitteita, ja puhutaan nyt muutamasta tonnista lisäkuluja koska mies haluaa hifistellä vaikka vanhatkin vehkeet olisi ihan hyvin käynyt. Mutta näitten hankintojen takia mies ei ole maksanut laskujaan ja osallistunut ruokakuluihin koska kaikki rahat on menneet rakkaaseen harrastukseen...

Sori pitkä avautuminen, mutta auttaako tässä mikään?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietokoneriippuvuus?

Vierailija
2/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut asiasta miehen kanssa? Toki luulisi että aikuinen ihminen ymmärtää puhumattakin että ei ole ok että harrastus vie kaiken vapaa-ajan ja lisäksi myös rahat jotka olisi tarkoitettu elämiseen.

Jos mies ei keskustelun jälkeenkään muuta käytöstään, kannattaa ehkä miettiä että onko suhteessa mitään järkeä. Hän näyttää pitävän sinua itsestäänselvyytenä ja vähemmän tärkeänä kuin harrastus.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytte rauhallisesti keskustelun siitä millaista osallistumista ja vuorovaikutusta odotatte yhteiselolta ja sitten mies päättää jatkaa tietäen erosta tai muuttuu.

Vierailija
4/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies harrastaa masturbointia?

Vierailija
5/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli samanlainen tilanne. Pari vuotta anelin mieheltä huomiota ja aikaa, itkien yksinäisyyttäni iltaisin. Mies torppasi kaikki keskusteluyritykset suuttuneen silmittömästi ”kun ei saa koskaan tehdä mitään”. Lopulta menin sänkyyn vieraan miehen kanssa, koska sain häneltä seuraa ja positiivista huomiota. Nyt mies yrittää kovasti korjata asioita, mutten ole varma tuleeko tämä liian myöhään.

Vierailija
6/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietokoneriippuvuus?

Harrastuksesss tietokonetta voi käyttää apuvälineenä, mutta itse harrastukseen on omat koneet minkä avulla harrastetaan. Eli ei suoranaisesti tietokoneriippuvuus.

Miehellä on ilmeisesti tavoite harrasta muitten kun suomalaisten kanssa, siksi se harrastus viekin nyt aikaa kun Suomen porukat olisi jo juuria myöten käyty läpi.

Ap

Vierailija
7/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehesi voisi liittyä AH-kerhoon. (anonyymit harrastajat)

AH on miesten ja naisten toveriseura, jossa he jakavat keskenään kokemuksensa, voimansa ja toivonsa voidakseen ratkaista yhteisen ongelmansa sekä auttaakseen toisia tervehtymään harrastuksesta. Ainoa jäseneksi pääsyn vaatimus on halu lopettaa harrastaminen.

AH:ssa ei ole mitään velvoitteita eikä jäsenmaksuja, toimimme omavaraisina omien vapaaehtoisten avustusten pohjalla. AH ei ole liittoutunut minkään aatteellisen, uskonnollisen tai poliittisen suuntauksen, järjestön tai laitoksen kanssa. Se ei myöskään halua ottaa kantaa mihinkään kiistakysymykseen, eikä asettua enempää puolustamaan kuin vastustamaan mitään.

Ainoa päämäärämme on pysyä harrastamattomana ja auttaa toisia harrastelijoita saavuttamaan harrastamattomuuden autuus.

Vierailija
8/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies harrastaa masturbointia?

Tätä ei tee mun nähdäkseni, sillä hänellä on olohuoneen nurkassa harrastenurkka ja kun katson telkkaria, näen mitä tekee ja näpertelee näitä harrastelaitteita ja juttelee harrastekaverin kanssa.

Ap

Vierailija
9/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

facebook?

Vierailija
10/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko puhunut miehesi kanssa omista oloistasi ja parisuhteessa elämisen vaikeudesta?

Jos mies haluaa valita harrastuksen mieluummin kuin parisuhteen, niin kai hänen pitää antaa näin valita, eihän siinä muutakaan voi. Mutta jos hän tosiaan ei välitä toisista ihmisistä, ei hoida kotia omalta osaltaan eikä kaipaa edes seksiä, niin aika pakkomielteiseltähän tuo vaikuttaa. Inhimillistä on läheistään yrittää ravistaa normaaliin elämään, mutta jos hän ei halua valita toisin eikä hakea apua, niin pelasta itsesi ja jätä poju harrastelemaan keskenään. Ei sinun tarvitse aikuista ihmistä tykö passata niin että hän voi vaan ja ainoastaan harrastaa päivät ja yöt.

Vierailija
11/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytte rauhallisesti keskustelun siitä millaista osallistumista ja vuorovaikutusta odotatte yhteiselolta ja sitten mies päättää jatkaa tietäen erosta tai muuttuu.

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut asiasta miehen kanssa? Toki luulisi että aikuinen ihminen ymmärtää puhumattakin että ei ole ok että harrastus vie kaiken vapaa-ajan ja lisäksi myös rahat jotka olisi tarkoitettu elämiseen.

Jos mies ei keskustelun jälkeenkään muuta käytöstään, kannattaa ehkä miettiä että onko suhteessa mitään järkeä. Hän näyttää pitävän sinua itsestäänselvyytenä ja vähemmän tärkeänä kuin harrastus.

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli samanlainen tilanne. Pari vuotta anelin mieheltä huomiota ja aikaa, itkien yksinäisyyttäni iltaisin. Mies torppasi kaikki keskusteluyritykset suuttuneen silmittömästi ”kun ei saa koskaan tehdä mitään”. Lopulta menin sänkyyn vieraan miehen kanssa, koska sain häneltä seuraa ja positiivista huomiota. Nyt mies yrittää kovasti korjata asioita, mutten ole varma tuleeko tämä liian myöhään.

Olen puhunut ja saanut juuri tuon vastauksen "kun en saa koskaan tehdä mitään". Kun olen vedonnut sitten rahaan (ollaan pienituloisia, ei todellakaan ole varaa tonnien laitehankintoihin) niin mies suuttuu etteikö hän muka edes joskus saa ostaa itselleen mitään. Eli lyö puolustusmekanismin päälle.

Rakastan miestäni, mutta pelkään jossei harrastaminen vähene, tai edes seksi lisäänny, koen suurta houkutusta pettää häntä. Mielummin kyllä ehkä ensin lopettaisin suhteen silti ensin.

Ap

Vierailija
12/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko nämä jotain ohjelmointijuttuja? Oma ukkelini myös ostelee netistä kaikenlaista pientä piirilevyä ja sen jälkeen alkaa naputus koneella. Mutta eivät ne koskaan noin kalliita ole, muutamia euroja korkeintaan.

Vierailija
13/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oho! Nainen petti ja uhriutui sen jälkeen :o Onko teillä olennoilla mitään kunniaa? Ymmärrättekö naiset tuota sanaa? ''Positiivista huomiota'' kuulostaa ihan joltain pikkulapselta, mutta sitähän nämä nyky naiset on. Minä minä ja mun orkku. Jutellaan sitten yksinäisyydestä kun olet ollut 10v ihan yksin ilman mitään perhettä, parisuhdetta ja ystäviä. Sitten tiedät mitä on yksinäisyys. Olet heikko.

Vierailija
14/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdin jo unohtaa sen keskeisen sanan, mikä se olikaan... Ai niin, harrastus!

Vierailija
15/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko puhunut miehesi kanssa omista oloistasi ja parisuhteessa elämisen vaikeudesta?

Jos mies haluaa valita harrastuksen mieluummin kuin parisuhteen, niin kai hänen pitää antaa näin valita, eihän siinä muutakaan voi. Mutta jos hän tosiaan ei välitä toisista ihmisistä, ei hoida kotia omalta osaltaan eikä kaipaa edes seksiä, niin aika pakkomielteiseltähän tuo vaikuttaa. Inhimillistä on läheistään yrittää ravistaa normaaliin elämään, mutta jos hän ei halua valita toisin eikä hakea apua, niin pelasta itsesi ja jätä poju harrastelemaan keskenään. Ei sinun tarvitse aikuista ihmistä tykö passata niin että hän voi vaan ja ainoastaan harrastaa päivät ja yöt.

Olen koittanut, mutta mies lyö turhan herkästi puolustusvaihteen päälle ja siksi keskustelu ei tuota tulosta.

Ennen tuota helmikuun lomaa kaikki oli vielä ok, mutta sen myötä harrastus sai yliotteen...

Ap

Vierailija
16/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laskehan huviksesi, montako kertaa aloituksessasi käytät sanaa "harrastus".

Vierailija
17/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ja seksi nukkeja

Vierailija
18/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oho! Nainen petti ja uhriutui sen jälkeen :o Onko teillä olennoilla mitään kunniaa? Ymmärrättekö naiset tuota sanaa? ''Positiivista huomiota'' kuulostaa ihan joltain pikkulapselta, mutta sitähän nämä nyky naiset on. Minä minä ja mun orkku. Jutellaan sitten yksinäisyydestä kun olet ollut 10v ihan yksin ilman mitään perhettä, parisuhdetta ja ystäviä. Sitten tiedät mitä on yksinäisyys. Olet heikko.

Yksin on paljon helpompi olla kuin huonossa suhteessa. Siksi moni nainen tekeekin eropäätöksen. Miehet eivät koe suhteita helposti huonoiksi, koska tunnemaailma ihan erilainen, voivat sulkea korvat ja vaan porskuttaa, riittää että vaimo on huonekaluna.

Vierailija
19/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa radioamatööriltä. Aloita salaa sama harrastus ja odota hetkeäsi liittyä samoille taajuuksille. Sitten hönkäilet sinne eroottisesti, luulisi ainakin miehen pasmojen menevän hetkeksi sekaisin.

Vierailija
20/29 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ovatko nämä jotain ohjelmointijuttuja? Oma ukkelini myös ostelee netistä kaikenlaista pientä piirilevyä ja sen jälkeen alkaa naputus koneella. Mutta eivät ne koskaan noin kalliita ole, muutamia euroja korkeintaan.

Tätäkin mies on meidän aikana harrastanut, juurikin tilaillut ebaystä piirilevyjä ja yms muita harrastesarjoja ja tehnyt niistä mm radion. Tästä on vuosi aikaa ja oli ihan ok harraste. Varsinkin kun vertaa tähän nykyiseen :)

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi