Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taloudellisesti korkealta tipahtaminen

Vierailija
17.03.2019 |

Kovapalkkainen mies jäi työttömäksi yli 20 työvuoden jälkeen. Samaan aikaan oma työpaikkani on todella epävakaa.

Hetki sitten meitä oli kaksi ok-palkkaista. Nyt tuntuu, ettei voi suunnitella elämää eteenpäin.

Nopeasti tilanteet voivat muuttua.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menkää takaisin töihin

Vierailija
2/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se pistää arvot uusiksi ja parhaassa tapauksessa saat avaimet onnellisempaan elämään.

Huonoimpaa skenaariota en lähde pohtimaan, sitä olet varmaan itse pyöritellyt mielessäsi aivan tarpeeksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen miehen pitäsi aluksi saada ansiosidonnaista ettei se tulotaso ihan heti kauheasti muutu.

Vierailija
4/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se pistää arvot uusiksi ja parhaassa tapauksessa saat avaimet onnellisempaan elämään.

Huonoimpaa skenaariota en lähde pohtimaan, sitä olet varmaan itse pyöritellyt mielessäsi aivan tarpeeksi.

Nyt jo huomaa, että mies viihtyy paremmin perheen kanssa kuin ennen. Eli kyllähän tää vaikuttaa.

Yritän jaksaa uskoa, että muutokset ovat hyvästä.

Ap

Vierailija
5/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joutuu nyt lopettamaan täällä kommentoinnin laadukkuus /tyylikkyys /olemme parempia jne. Paskan?

Vierailija
6/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille kävi samoin. Molemmat löysi uuden työn

Ei meillä hätää ollut muutenkaan. Velaton talo ja pienet menot. Ansiosidonnaiset oli ok. Mutta kun aikaa oli mennyt lähes kaksi vuotta, olin huolissani. Mutta sitten löytyi uudet työt ja taas olemme hyvätuloisia

Vierailija
7/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin ihan täysromahdus odottaa, miehesi saa alkuun ansiosidonnaista ja täytyyhän kovasta palkasta olla jotain säästössäkin. Alun paniikin jälkeen tajuaa, että vähemmälläkin pärjää. Kululaskelmat kehiin ja ylimääräiset menot minimiin ja kas kummaa, elämä jatkuu, vaikka ei voikaan enää lentää viikonlopuksi Berliiniin tai ostaa uusia lenkkareita puolen vuoden välein. Terveisin nimimerkki saman kokenut ja vaikka alussa pelko kuristi kurkkua, työttömyydestä seurasi myös paljon hyvää.

Vierailija
8/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä sen miehen pitäsi aluksi saada ansiosidonnaista ettei se tulotaso ihan heti kauheasti muutu.

Voin kertoa, se että ansiosidonnainen minun palkassani on vain 500 euroa kuussa vähemmän kuin palkka, mutta hänen kohdallaan tiputus on lähes 2000 euroa kuussa.

Ap

Vierailija
9/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nythän sitä tulevaisuutta vasta kannattaakin suunnitella.

Vierailija
10/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se ansiosidonnainen mikään niin huikea etuus ole. Omassa palkassani olisi nettona melkein tonnin vähemmän kuin palkka, kyllä se tuntuisi. Toki on parempi kuin tavallinen työttömyyskorvaus.

Vierailija
11/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko ihmiset kuvittelee ansiosidonnaisen oikein olevan? Yhtään isommalla palkalla se ei ole edes puolikasta aiemmista tuloista. Kai tulojen tippuminen puoleen aika iso muutos on?

Vierailija
12/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kävi myös samoin muutama vuosi sitten. Emme ostelleet mitään ylimääräistä muutamaan vuoteen (kotiin ei hankittu mitään, emme ostelleet uusia vaatteita kuin kasvaville lapsille, matkustelut lopetettiin ja ruoka ostettiin edullisista paikoista)

Elämä noina tiukkoina vuosina sai aivan uusia ulottovuuksia.. aloitimme yhteisä harrastuksia mm luonnossa liikumiset yhdessä, aloin seuraamaan yhteiskunnallisia asioita aivan uudella mielenkiinnolla.

Nyt jo molemmilla uudet työt ja elämä uudella paikkakunnalla saanut tavallaan unohtamaan nuo kituliaat vuodet.

Sen opumme, ettei huomisesta koskaan tiedä.

Vierailija
13/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saan olla 20v kovapalkkaiseen työssä, olen sen jälkeen taloudellisesti riippumaton.

Vierailija
14/14 |
17.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän tunteen. Tienasin reilu kolme tonnia kuussa ja jouduin yhtäkkiä työttömäksi. No koska TYHMÄ minä opiskelen kursseja sieltä täältä, olen opiskelija en työtön ja saan opiskelutukea hienot 300e. Toimeentuloa ei saada koska mies saa palkkaa. Ei sillä kyllä makseta meidän menoja, mutta.. asunto myyntiin :)