Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Auttakaa! Miksi 10-kuiseni itkee hysteerisesti aina nähdessään velipuolensa,

Vierailija
24.03.2013 |

10v pojan mieheni edellisestä suhteesta? Poika meillä joka toinen v-loppu, ja mietin alkuun että lapsi vierastaa vaan, mutta nyt jo ruvennu tuntumaan että oikeasti PELKÄÄ tätä lasta. Eikä kyllä ketään muuta vierasta, tai reagoi näin. Joitakin kertoja olen ollut pois niin että lapset isänsä "valvonnassa" (tosin mieheni ei ole mikään kovin tarkka valvoja ja olen alkanut epäillä että on ottanut esim päiväunia silloinkin kun olen ollut poissa, siis jättänyt muksut keskenään) ja nyt en saa enää päästäni pois ajatusta että velipuoli on tehnyt lapselleni jotain pahaa? :(( Olenko aivan vainoharhainen??

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No emme ole selvänäkijöitä, joten parasta varmaan asentaa vaikka kamera huoneeseen, jossa ovat kaksin. Niin pääset (luultavasti) harhakuvistasi.

Vierailija
2/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tosi.Minkä nimiset lapset ne oikein on?Kyllä siinä varmaan on pahaa verta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on satuttanut tai säikyttänyt jotenkin tosi pahasti, kun pieni noin paljon pelkää. Noin arvaamattomia ne mustasukkaiset pennut on.

Vierailija
4/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hyvinkin voi vierastaa. Meillä tyttö alkoi aina itkeä kun näki mummunsa (jota noin muutoin  näki ehkä kerran pari kuukaudessa). Lapsi taisi olla aika lailla vuoden ikäinen tuolloin. Ketään muuta tyttö ei vierastanut/pelännyt paitsi mummuaan, joka kieltämättä oli (ja on vieläkin) aika kovaääninen.

Vierailija
5/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin korteista ja kävi ilmi, että velipuoli on kerran katsonut julmasti lastasi ja kuiskannut hänelle ilkeitä asioita. 

Vierailija
6/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä on ihan tahattomasti pelästyttänyt joskus... Esim. tullut kovalla ryminällä / puhunut kovalla äänellä tms. Kyllä jotkut lapset vaan vierastaa jotain tiettyä ihmistä ihan vain senkin takia, että toinen on kovin äänekäs ihan perusluonteeltaan... Ei tosiaan kannata pelätä pahinta aina.

Vierailija
7/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika alkoi noihin aikoihin pelkäämään mummuaan ihan yhtäkkiä, ilman mitään selvää syytä. Meni kyllä ohi ajan kanssa. Ei tuo välttämättä mitään tarkoita. Ainakin monet minun tuntemani lapset ovat noihin aikoihin pelänneet nimenomaan jotain tiettyä ihmistä tuntemattomasta syystä, joka ei ainakaan aikuisen järjellä ole selitettävissä.

Vierailija
8/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä ja sisko oltiin pieniä, meitä vanhempi serkkupoika aina käydessään kiusasi meitä, etenkin pienempää siskoani tukisteli ihan huvikseen. Muistaan edelleen ne tilanteet, kun siskolta tipahti tutti suusta kun alkoi itkeä - minä sen aina noukin ja yritin pyyhkiä ja annoin takaisin. Itse olin ehkä 4v, sisko parivuotias.

Vierailija
9/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla ihan vierastamista mutta älä enää jätä kaksin velipuolen kanssa.

Vierailija
10/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuule kyllä se vauva jo tunnistaa ettei velipuoli ole oikeasti perhettä vaan ihan vieras lapsi joka tulee ulkopuolisena pilaamaan teidän ydinperheen perheonnen.

(Huoh, kyse on ihan normaalista ikäkauteen kuuluvasta vierastamisesta.)

Vierailija
11/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti ihan vain vierastaa! Ettekö näe muita ihmisiä sen enempää? Eli käykö kotonanne (muita) vieraita?

Etkö luota MIEHEESI?

Et todellakaan saa sysätä epäluulojasi pienen pojan harteille, vaan kerro miehellesi, ettet halua hänen nukkuvan päiväunia poissa olllessasi vaan vahtivan vauvaa! Ei ole oikein jos ja kun noin pieni isoveli, 10v, joutuu hoitamaan noin pientä vauvaa! Se on jo vaaratilanne sillä ei noin pieni poika voi tietää, miten vauvoja hoidetaan! Jos noin on tapahtunut, että hän on päätynyt vauvanhoitajaksi tunneiksi, on hänkin joutunut kokemaan suurta turvattomuutta liian isosta vastuusta.

Luo parempi suhde myös miehesi poikaan, juttele, ota mukaan päivän puuhiin, kehu aina kun vaan voit, kysele kuulumisia. Tuon ikäisen kanssa voit vaikka pelata Afrikan tähteä, Aliasta, muita lautapelejä (ei niin, että lapsi vain YKSIN pelaisi tietokonepelejä), ratkoa Rubikin kuutiota, lukea vitsikirjoja, leipoa kuppikakkuja - kunhat TUTUSTUTTE paremmin ja huomaat: hän onkin vain pieni, mukava ja isänsä ja sinunkin huomiota kaipaava poikanen.

riviesi välistä kuultaa hiukan ylisuojelu vauvaasi kohtaan. Sekä ensimmäisen lapsensa äidin kokemattomuus. ja vierauden kokeminen suhteessa isoveljeen. Vieraus ja tuntematyomuus aiheuttaa (turhia) pelkoja. 

Voiko isompi lapsi muuten hyvin? Onkä häntä laiminlyöty, rakkaudessa ja kodissanne?( tai äitinsä luona ) Onko hänellä käytösongelmia? Ei tavallisessa elämäntilanteessa pienestä pojasta tulisi mieleenkään epäillä että nipistäisi vauvaa tms. 

Vai vaikuttiko viime päivien uutinen Jenkeistä sinuun luoden tällaisen liioitellun pelon?  ( se vauvan ampumisjuttu). Ovatko hormonisi vielä sekaisin? Miksi isoveli tahtoisi pahaa pikkuveljelle? Oletteko vahingossa luoneet tilenteen, jossa hän kokisi kateutta veljeä kohtaan - tietääkö isompi poika, että häntäkin RAKASTETAAN? Jos, niin ei huolta.

jos et tiedä, niin korjaa tilanne. Juttele, syyllistämättä, erottaen omat liioitellut pelkosi ja todellisuuden. Tee kivoja asioita pojan kanssa. OLE KIVA äitipuoli. Saat kivan poikapuolen takaisin. Niin metsä vastaa kuin sinne huudetaan.

Pojasta vielä, onko tutustumisenne jäänyt kesken? käperryitkö raskauteen, tai oliko siinä sulla lisähuolta tai ongelmia - ja isompi poika jäi vaille tarvitsemaansa huomiota?

Muista, että olet itse ratkaiseva tekijä vaikuttamassa, kuinka läheiset velipojat näistä kahdesta tulee. He OVAT velipuolia ja heillä on oikeus toimivaan ja tasapainoiseen ihmissuhteeseen. Tue heitä siinä, miehesi avulla. Älä riistä velipuolelta oikeuksia isäänsä.

älä rupea pahaksi äitipuolelsi. Heistä on saanut liikaa lukea lehdistä viime aikoina.

Ystävällisesti ja ymmärtäen,

4n äiti, myös muutaman äitipuoli

Vierailija
12/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se poika on velipuoli, joka vierailee teidän kodissanne. Hänellä on oma koti ja omat tavat siellä ja teillä hän on kylässä. En luottaisi liikaa vieraaseen lapseen, onhan hänelle joku saattanut sanoa, että kiusaa vauvaa...

Vierailija
13/13 |
24.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luota vaistoosi. jotain pahaa on tehnyt. Jouduin itse vuosia sitten todistamaan tilannetta: Exän sisko tulee vauvansa ja esikoisensa kanssa kylään, kun akat juoruilee keskenään niin eipä siinä lapsien perään katsella. esikoinen kävi aina välillä hieromassa nyrkkiä vauvan kallo aukioon, ilmeisesti koska juuri sitä oli kielletty tekemästä, kun minä sanoin asiasta sain pelkkää vähättelyä, esikoinen on aina saanut tehdä mitä huvittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kahdeksan