Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olisi helpompaa jos tulisi " vahingossa" raskaaksi.

Vierailija
19.05.2006 |

Miehen kanssa on melkoinen vauvakuume, mutta itse en uskalla jättää ehkäisyä pois. Elämä muuttuisi kuitenkin niin paljon. Olen gradua vaille valmis maisteri ja vakituinen työpaikka pitäisi löytää varmaankin ennen lapsia. Toisaalta en varmaan uskaltaisi ruveta lapsentekoon, vaikka olisi työpaikka ja asiat kunnossa. Tuntuu, että paras olisi jos vauva ilmoittaisi tulostaan vahingossa, ettei tarvitsisi miettiä mikä paras ajankohta.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ihan tervettähän se on. MInulla ei koskaan varsinaisesti ollut " vauvakuumetta" . Lasta vastaankaan ei ollut mitään ja parisuhde kohdillaan, taustalla lapsettomuutta aiheuttava sairaus, joten tiesin, ettei lapsia ehkä koskaan tule tai ei ainakaan kovin helposti. Näiden vuoksi sitten graduvaiheessa ja tavallaan " nuorena" alettiin yrittämään lasta ja hetihän se tärppäsi. Varsinainen vauvakuume (eli pakkomielle saada lapsia ja vauva) syntyi minulle vasta kun ensimmäinen lapsi oli sylissä ja muutoinkin äitiys on sujunut mukavasti, vaikken varsinaisesti ole mikään lihapullantuoksuinen äitykkä.

Vierailija
2/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka tulisit nyt raskaaksi, ehdit tehdä 9 kuukaudessa gradun valmiiksi, jos sulla on mahdollisuus keskittyä vain sen tekoon (eikä tarvitse esim. käydä myös töissä). Tosi vaikeat raskaudet, joissa on kipeä koko 9 kk on kuitenkin aika harvinaisia (korjatkaa, jos olen väärässä), vaikka siihenkin pitää tietysti varautua. Ja jos niin käy, teet sen sitten loman ja mahdollisen hoitovapaan jälkeen. Ei kannata silti suunnitella, että tekee gradun äitiyslomalla, siitä ei tule mitään :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en varmaan ikinä uskalla muuten lapsia hankkimaan. t. ap

Vierailija
4/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

usko pois.

Vierailija
5/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla yksi vahinkoraskaus takana ja toista ei kuulu vaikka kuinka haluamme.

Vierailija
6/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

valmis vauvan tulolle! hei raha-asiat järkkääntyy aikanaan ja teitähän on sitä paitsi kaksi. Jos käytetty kelpaa niin tarjonta on loputon. Vauvaa ei aina voi ajoittaa täysin täydelliseen elämään. Silloin on rakkautta jaettava kun siltä tuntuu. onnea matkaan :)!

Vierailija
7/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta esim. mieheni suvussa miltei jokainen rouva on tehnyt ekan lapsensa ennen valmistumistaan yliopistosta ja tämän päiväisestä porvarielämästä (hehe itse tulen vähän vaatimattomammasta taustasta) sitä ei tosiaankaan huomaa. Eli asioilla (raha-kuin työasioillakin) on tapana järjestyä ajallaan. t:6

Vierailija
8/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja heti tärppäsi.

Jos nyt saisin valita olisin kyllä ensin hommannut työpaikan ja tehnyt sen gradun. Mutta kukin tavallaan, eikä elämä nyt siihen loppunut, mutta tietyt asiat ei stressaisi niin paljoa. Toisaalta olisi voinut käydä sitten niin, että sitä lasta ei olisi alaknut kuulumaan kun sitä olisi kaivattu ja se vasta olisikin stressin paikka... elämää kun ei voi täysin hallita ikinä

Vierailija
9/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni jätti pillerit kun kaikki, taloa myöden, oli kunnossa, mutta avot, eipä kuulukaan vauvaa...

Vierailija
10/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen hankinta on iso päätös, mutta liikaa ei sitäkään voi miettiä. Mulla oli gradu kesken, kun päätimme, että antaa tulla. Eikä vakivirkaa. Yllätys oli, että raskaus alkoikin sitten nopeasti. Ehdin kuitenkin saada gradun tehtyä ja valmistuin ja olin pari kk töissäkin ennen kuin vauva syntyi. Me oivalsimme silloin sen, että täydellistä elämäntilannetta ei ehkä koskaan tule. Meillä oli silloin ehkäisynä kondomi, ja se oli jotenkin helppo jättää tyyliin " kokeillaan nyt" .

Töitä sain myöhemmin äitiysloman jälkeen, vakituista paikkaa ei ole vieläkään, määräaikaisia virkoja vain. Nyt toivomme sisarusta lapselle. Parin vuoden takaisesta viisastuneena opin luottamaan siihen, että kyllä elämä järjestyy. Jos toisella on valiktuinen työ ja sinulla tutkinto, en usko, että teille voi kovin köpelösti käydä.

Vierailija
11/11 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoituksestani saattaa saada kuvan, että raskaaksi tulo hoituu aina noin helposti. Sitä en halua väittää, juuri siksi mekin jätimme ehkäisyn pois, vaikka se gradu olikin kesken, koska olimme valmistautuneet pitkäänkin odotukseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kahdeksan