Antavatko virpojat teille sen vitsan?
Kun se loruhan loppuu: "Vitsa sulle, palkka mulle." Saatteko oikeasti kauniisti koristellun pajunvitsan?
Kommentit (19)
Kyllä. Vaikka joskus jotkut vekkulit yritti vetää koko kierroksen yhdellä vitsalla.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 01:16"]
ööö..kuka sen sitten saisi?
[/quote]
Ajattelin vaan, että ehkä tapana on vitkuttaa yhdellä risulla läjä nameja itselle.
Tehkää niin että jos joku tulee yhden vitsan kanssa niin ottakaa se vitsa vaan siltä kädestä jos ei meinaa antaa vaikka on "palkan" saanut.
Pakko myöntää että 6-vuotiaana kun aikoinaan sain jo yksinään kerrostalomme asukkailta virpoa, unohdin toisinaan sen vitsan antaa. En ollut ehkä ihan sisäistänyt sitä lorua.. ;)
Nykyään ei etiketin mukaan ole enää tapana antaa vitsaa hygieniasyistä. Tietysti se on ongelmallista jos lapset käyttävät samaa vitsaa sitten kymmenissä taloissa, mutta ongelman voi korjata takavarikoimalla koristeita yksi kerrallaan. Ei vitsaan mahdu kuutta koristetta enempää.
Mistä ihmeen hygieniasyistä. Miksi sitten rahaa annetaan ja nami. Raha on kiertänyt thansissa käsissä ja namut aikaa monessa.
Itsekkyyttä se on, sanokoot mitä vaan.
Me virvottiin lapsena sanoin "onni sulle, palkka mulle".
itsekin nyt aikuisena olen vähän ihmeissään, jos joku on ihan hirveästi sen risun perään. Olen nytkin varannut karkkia virpojien varalle ja voin hyvillä mielin niistä luopua, vaikken saisi vitsoja vastineeksi.
Munusta on ihan sama antaako vai ei. Kinderin annan jokatapauksessa jokaiselle pikku virpojalle.
En ole koskaan vielä tavannut virpojaa, joka ei sitä oksaansa anna runon päätteeksi.
Mutta jos nyt törmäisin, niin varmaan olisin hämmentynyt, mutta kyllä se virpoja saisi palkan silti, onhan hän (toivottavasti) pukeutunut ja lausuu lorun. Jos ihan tavallisissa vaatteissa tulisi ja vielä kitsas oksan suhteen, niin saattaisin jotain sanoa vähän kärkevämmin esim. nyt ette ole ihan tätä virpomisperinnettä sisäistäneet ja sitten ehkä pitäisin lyhyehkön luennon pääsiäisperinteistä ja niiden erosta kerjäämiseen. Sen jälkeen jos ovat nätisti kuunnelleet, saisivat palkan.
Ei meillä päin ole aina tavattu antaa sitä oksaa. Onnentoivotukset tulevalle vuodellehan ne on tärkeimmät. Antaisiko ehkä neljäsosa virpojista sen oksan.
Tietenkin se vitsa pitää antaa, sehän on koko jutun pointti että vitsa sulle ja palkka mulle. Eli suklaamuna vitsasta. Itse halaun kauniisti koristeltuja vitsoja jotta ei tarvitse mennä uudestaan pajunkissoja hakemaan vaan voin koristella virpomisoksat munilla pääsiäistä varten.
Ei meidänkään kulmilla 80-luvulla annettu vitsaa. Virvottiin ja saatiin palkka. Myöhemmin on sielläkin tullut tavaksi antaa se risu virvottavalle. Tässä taitaa olla paikkakohtaisia eroja. Itse en välttämättä haluaisi saada sitä oksaa, minulle riittäisi pelkkä virpominen. Pajunoksat ovat paljon kauniimmat ilman niitä koristeita. Harmi, että nykyisellä paikkakunnalla ei tuota virpomisperinnettä ole. Kinderitkin täytyy syödä joka vuosi ihan itse.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 10:12"]
Ei meidänkään kulmilla 80-luvulla annettu vitsaa. Virvottiin ja saatiin palkka. Myöhemmin on sielläkin tullut tavaksi antaa se risu virvottavalle. Tässä taitaa olla paikkakohtaisia eroja. Itse en välttämättä haluaisi saada sitä oksaa, minulle riittäisi pelkkä virpominen. Pajunoksat ovat paljon kauniimmat ilman niitä koristeita. Harmi, että nykyisellä paikkakunnalla ei tuota virpomisperinnettä ole. Kinderitkin täytyy syödä joka vuosi ihan itse.
[/quote]
Missäpäin asut? yritin eilenkin kysellä, missä näin on, mutta kukaan ei vastannut.
Hitto, kyllä mä otan sen vitsan, saan siitä koristeet sitten omiin vitsoihin!
Niin?