Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

otin 2 vahvinta PanaCod lääkettä, mitä nyt tapahtuu

Vierailija
23.03.2013 |

eli hammmas särkee, mitäköhän nyt tapahtuu, en haluaisi mitään ikävyyksiä, näissä on aika paljon codeiiniä eli opiaattia, inhottavaa.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 18:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 18:02"]

Ota seuraavaksi niin, että sen yhden Panacodin kanssa yksi 400mg Burana. Toimii tehokkaammin kipuu toi yhteisvaikutus (eri vaikuttava aine).

[/quote]

ei ole hyvä sekoittaa tuolla tavalla, voi olla pahaksi sisäelimille

[/quote]

Höpö höpö. Panacodia ja Buranaa saa ottaa molempia yhtäaikaa, ne lievittävät kipua eri mekanismilla. Ap voi ottaa maksimissaan Buranaa 800mg kolme kertaa vuorokaudessa eli 8 tunnin välein ja Panacodia 2 tabl korkeintaan neljä kertaa vuorokaudessa. Näin siis lyhytaikaisena muutaman päivän pituisena kuurina, ei viikkokausia. Ja olettaen, että ap on terve, eikä esimerkiksi maksa- tai munuaisvaivainen.

lääkäri

[/quote]

ethän sä edes tiedä mun maksan ja munuaisen kuntoa, ei kukaan lääkäri tollalailla voi toimia paitsi valelääkäri. Lääkäri aina ensin kysyy perustiedot.

Vierailija
22/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Multa jäi viisaudenhampaan poistosta noita yli. Nappailin sitten huvikseni ne myöhemmin mutta aika kevyttä kamaa ovat vaikka viinaan verrattuna.

Eri asia tietty on että se Parasetamoli niissä ei juurikin viinan kanssa sovi yhtään: saattaa maksa poksahtaa jos ei tiedä mitä tekee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä menisin päivystykseen. Joihinkin hammassärkyihin ei auta mikään kipulääke, varsinkin jos hammas on tulehtunut. 

Vierailija
24/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota lyrica vielä kyytipojaksi,sen jälkeen ei varmasti koske hammasta.

Vierailija
25/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 19:30"]

Minä menisin päivystykseen. Joihinkin hammassärkyihin ei auta mikään kipulääke, varsinkin jos hammas on tulehtunut. 

[/quote]

se auttoi 3 tuntia, otan seuraavan puolilta öin ja lisäksi pari melatonin tabua klo 10, yritän pärjäillä yön yli

Vierailija
26/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 18:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 18:08"]

Joku tehtailee tänään Panacod-aloituksia ja vastaa itselleen tai sitten muut vastaa ja sekoittaa lystikkäästi Panacodin ja Panadolin. 

[/quote]

minä kysyin ja olen saannut paljon vastauksia, osassa on sekoitettu lääke panadoliin, eikä tommossia burana sekoitusvinkkejä pitäis antaa ollenkaan, musta vastuutonta.

[/quote]

Missä osassa muka on sekoitettu panadoliin? Yksi kirjoittaja kirjoitti vahingossa panadol ja korjasi sen saman tien.

Buranaa ja parasetamolia voi tosiaan syödä rinnakkain kun ovat eri ainetta. Mä esim. söin nielurisaleikkauksen jälkeen tulehduskipulääkettä ja panacodeja. Tietenkin jos itse tiedät että maksassasi tai munuaisissasi on vikaa niin varmaan sulla on muutenkin erilaista tuo lääkkeensyönti. Joka tapauksessa parasetamolin ja buranan yhteiskäyttö on ihan normaalia eikä sen mainitseminen ole vastuutonta. Tosiaan kysyjän voi olettaa itse tietävän maksavikansa jos sellaisia on.

Vierailija
27/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelenpä vaan, että mitä kummaa te kaikki sairastatte, kun omasta takaa löytyy Panacodeja joka lääkekaapista?

Vierailija
28/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle sanoi viime kuussa hammaslääketieteen lis. et operaation jälkeen ota heti 2 panaCODIA ja burana 800 samalla. Suomessa on kuulemma kivunhoito ihan lapsen kengissä eli ihmiset joutuu turhaan kestämään koviakin kipuja vaikka ei ole syytä. 

Aina aluksi pitää otaa kunnon annos et kivun selän saa katkaistua ja sit siitä voi tarpeen mukaan improvisoiden ottaa esim. kuuden tunnin välein 1-2 panaCODia jne.

Jos mihinkään ei satu niin tietenkään ei tarvitse ottaa mitään mut ei kannata jättää ottamatta turhine pelkojen vuoksi. Hermokivut kroonistuu joillain ihmisillä toi nopeasti.

Vierailija
29/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 21:24"]

Ihmettelenpä vaan, että mitä kummaa te kaikki sairastatte, kun omasta takaa löytyy Panacodeja joka lääkekaapista?

[/quote]

Tätä samaa minäkin ihmettelen. On multa itseltäkin poistettu hampaita ja ollut leikkauksessa. Samoin mieheni, eikä meille ole muuta tarjottu kipuun kuin Panadolia tai Buranaa. Emme ole päihdeongelmaisia, esim itse olen yli 50-v nainen joka en käytä mitään lääkkeitä. Tässä ketjussa tosiaan kaikilla on kokemuksia Panacodista ja sitä on valmiina kaapissa, jos vaikka hammasta särkee ;)

Vierailija
30/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

oli kerran neveltulehdus, ylirasituksesta, lääkäri määräs, enkä käyttänyt, otimpa nyt sitten kun särki niin. ehkä lääkärit määrää liiankin helposti vahvoja lääkkeitä. kun tämä hammaskipu alkoi (hoito on nyt kesken) enkä muistannut että on noita panacodeja, menin terkkariin päivystykseen illalla niin lääkäri tarjosi heti morfiinipiikkiä, huh, en tietenkään suostunnut ja tulin kotiin ja otin ihan panadolia mikä ei tietenkään auttanut, nyt vasta muistin ton panacodin.

Vierailija
31/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Leikkausten jälkeen on jääny Panacodia kaappiin joksikin aikaa  :-) .

Vierailija
32/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Panacodia jää kaappeihin juuri siitä syystä ettei niitä popsita kuin aspiriinia. Mulla löyty hammaskanavien haaroittuneista juurista syy helvetilliseen ja täysin invalidisoivaan kipuun.

Haaroittuneiden juurien kärjistä löytyi mikroskooppisen pienet tulehduspesäkkeet jotka 4 eri lääkäriä oli missannut.

1470€ ja puolitoista vuotta meni kunnes löytyi erikoishammashoidonlääkäri joka diagnosoi tilani. Juurikanavien kärjet poistettiin leikkauksella ikenen kautta ja olo ensimmäisen vuorokauden jälkeen oli kuin joulu joka päivä. =D =D =D 

Jäljelle jääneet panacodit on kaapissa.

Vierailija
33/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla Panacod on yksi harvoista kipulääkkeistä, joita voin käyttää tukehtumatta kuoliaaksi. Perus parasetamol käy myös, muttei oikein taita oikeita kipuja, kuten menkkakrampit (vastaavat täysin synnytyssupistuksia) tai juurikin hammassärkyä.

Mua kummeksuttaa tää suomalaisten lääkepelko ja ihmeellinen kehuskelu omalla lääkkeiden käyttämättömyydellään. Kärsimällä kipuja ei saa yhtään kirkkaampaa kruunua tai parempaa taivaspaikkaa ;)

Samaan sarjaan kuuluu, kun syöpäsairaalle (jonka elinaikaennuste on pikemminkin päiviä, kuin viikkoja) ei anneta morfinia, ettei tule riippuvuutta...

Vierailija
34/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Ihmettelenpä vaan, mistä sä tuollaista päättelet? Viestin 23 kirjoittaja sanoi että oli jäänyt yli jostain (olisko ollut viisaudenhampaan poistosta). Aloittajan tekstistä voi arvella, että hänelläkin oli niitä jemmassa. Muiden viesteissä ei kerrota, että niitä löytyisi jotenkin omasta takaa kaikilta. Mistä sä olet saanut käsityksen, että niitä on "joka lääkekaapissa"?

Tietysti joillakin on niitä leikkauksista jäänyt ym. Mulla jäi joskus muutama yli nielurisaleikkauksen jälkeen. Kaikesta sitä toki saa ihmetystä aikaan jos on sillä mielellä.

Vierailija
35/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nielurisaleikkauksen jälkeen määrätty Panacodia? (vastaaja nro 35). Ja vastaaja nro 31 kirjoittaa, että meni päivystykseen hammaskivun alettua. Jolloin lääkäri tarjosi heti morfiinipiikkiä ;) OMG!!!

Vierailija
36/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:01"]

Nielurisaleikkauksen jälkeen määrätty Panacodia? (vastaaja nro 35).

[/quote]

Niin? Onko siinä jotain erikoista?

Vierailija
37/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

On. Nielurisaleikkaus on aika mitätön leikkaus. Panacod on aika voimakkaasti koukuttava lääke, ja suosittu narkkarien keskuudessa. Tiedän ihmisiä, jotka on siihen koukussa vielä 10 vuoden jälkeenkin. Täällä saa vaikutelman, että sitä on jokaisen kaapissa ja popsitaan kuin aspiriinia.

Vierailija
38/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 22:11"]

On. Nielurisaleikkaus on aika mitätön leikkaus. Panacod on aika voimakkaasti koukuttava lääke, ja suosittu narkkarien keskuudessa. Tiedän ihmisiä, jotka on siihen koukussa vielä 10 vuoden jälkeenkin. Täällä saa vaikutelman, että sitä on jokaisen kaapissa ja popsitaan kuin aspiriinia.

[/quote]

Minä olen ollut muutamassa leikkauksessa, joista yksi huomattavasti isompi kuin nielurisa- ja kyllä ne Panacodin syönnit on jääneet ihan sairaalahoitopäiviin eikä ole kotiin saanut. Joten siksi tuossa aiemmin ihmettelin tuota, on hampaitakin leikattu jne normilääkkeiden voimalla.

Vierailija
39/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ne hoitokäytännöt vaihtelee. Helsingissä on ainakin aika tiukka linja huumaavien kipulääkkeiden suhteen, Muualla Suomessa voi tietenkin olla löysempää.

Vierailija
40/41 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pyytämättä ja automaattisesti mulle sitä nielurisaleikkauksen jälkeen määrättiin. Ja säännöllisestä käytöstä huolimatta viikon päästä leikkauksesta oli sellaiset kivut, että mietin jo lähdenkö sairaalaan. Koukkuun jääminen Panacodiin olisi mulle varmaan yhtä todennäköistä kuin Panadoliin koukuttuminen, ei meinaan vaikuta muhun mitenkään erityisemmin. En mene minkäänlaiseen pöllyyn siitä tai mitään. Yhtä hurja huumautuminen tulee kuin Panadolista. Mihinkään muuhun tarkoitukseen mulle ei ole Panacodeja määrätty, mutta muutama tabu niitä jäi mulla aikoinaan kaapin perälle.

35

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi