Voisiko siellä ruuhkaisessa marketissa ajatella muitakin?
- Älä tuo koko perhettä kauppaan ellei ole pakko. (suinkaan kaikki EIVÄT ole yksinhuoltajia)
-Älä mene kauppaan pe 18-19 tai la klo 11-14 jos ei ole pakko
- Älä jää juttelemaan KENENKÄÄN kanssa. Tai jos on pakko, tarkista 2s välein ettet tuki kenenkään kulkureittiä.
- Suunnittele reittisi ja toimi ripeästi, älä arvo äläkä laahusta
- Tarkista aika ajoin ettet tuki jonkun toisen kulkureittiä tai pääsyä jonkin hyllyn ääreen
- Jos kaipaat hintatietoa tai apua, mene infojonoon, älä kassajonoon
- Ota kauppakassit kotoa ja autosta mukaan
- Kassajonossa MIETI miten pakkaat tavarat ja missä järjestyksessä ladot ne hihnalle niin että saat pakattua sujuvasti.
- Lado ostokset hihnalle yllämainitussa järjestyksessä
- Kaiva jonossa ollessasi kaiki liput ja laput ja maksuvälineet esille
- plussat&bonukset voi höylätä heti kun esimmäinen tuote on luettu
- maksukortin voi laittaa lukulaitteeseen kassan edelleen lukiessa ostoksia ja sinun pakatessa ostoksia kasseihin
- maksa ripeästi, poistu ripeästi, älä jaarittele
- poistu nopeasti äläkä tuki kulkuväyliä kuittia lukemalla
Nim. KÄÄMIT PALOI TAAS TÄNÄÄN
Kommentit (34)
Jokainen käy kaupassa juuri niin kuin itse haluaa. Jos ap ei sitä kestä niin jää vaan suosiolla kotiin.
En todellakaan rupea kiirehtimään ja lappaamaan tavaroita pusseihin ennen maksua. Kauppaan ei pidä mennä jos on kiire johonkin. En ole siellä töissä PISTE! Hektistä on tämä koko elämä, pitääkö joka vtun paikassa olla niin vtun tehokas. Hä?
Oon siellä niin pitkään ku haluan.
Sori että mulla kestää hyllyillä, mulla on adhd enkä osaa päättää, kun sielä on liian monta vaihtoehtoa.
Menitkö itse ruuhka-aikaan, oliko ihan pakko?
Ap, mene aamulla ennen klo 8 tai illalla klo 21 jälkeen. Hyvin on tilaa, voit ottaa mukaan vaikka koko suvun.
Elämä ei ole suorittamista. Menen kauppaan kulloisen fiiliksen mukaan ja toimin oman temponi mukaan. Kukaan ei sanele minulle miten minun pitäisi kaupassa toimia enkä minä vuorostani puutu muiden ihmisten toimiin. Jos menen kauppaan niin olen tietoinen, että se vie tietyn ajan elämästäni ja että siellä on todennäköisesti muitakin ihmisiä. En halua menettää hermojani niin mitättömän asian vuoksi kuin asiointi kaupassa. Enkä menetä koska hermojen hallitseminen on valinta ja olen päättänyt tehdä tämän valinnan.
Ehkä sinulla on muita ongelmia elämässäsi, jotka kärjistyvät elämän pienissä vastoinkäymisissä, kuten esimerkiksi kun vietät mielestäsi liikaa aikaa kaupassa. Ehkä luomasi odotukset kaupassa käynnillesi eivät vastaa realiteetteja ja turhaudut syyttä suotta. Et voi laittaa omaa turhautumistasi muiden ihmisten syyksi. Voisit miettiä omia valintojasi ja tehdä elämäsi sinulle miellyttävämmäksi. Voit vaikka aikatauluttaa omat kauppareissusi torstaille tai sunnuntaille kello 21.30.
Miten sinulla noin muuten sujuu, esimerkiksi liikenteessä? Helposti hermostuvat ja muita ihmisiä syyttelevät tyypit ovat riski liikenteessä. Olet minulle riski. Ymmärräthän ettet voi vaikuttaa muiden liikennekäyttäytymiseen. Vaikka huudat ja kiroilet autosssasi niin muut eivät kuule sinua. Sinun täytyy ymmärtää ettet voi vaikuttaa muuhun kuin omaan käyttäytymiseesi.
Yleensä käyn viimeisen tunnin aikana, tänään erehdyin muun aikataulun takia menemään klo13. En tosiaankaan mene taas vuoteen tohon aikaan. Eniten ihmettelen näitä lapsiperheitä ruokakaupassa miksi sinne pitää tulla kahden vanhemman voimin? Eikö yksin pysty? Toinen voisi odottaa autossa niiden lasten kanssa jos toinen on ajokortiton, en keksi yhtään syytä isolle perheelle kaupassa. Enkä vanhuksille, miksi eivät voi käydä ruuhka-ajan ulkopuolella?
ap
Ap:lle tekisi hyvää asennemuutos.
Meillä on vain yksi elämä, mihin sulla on niin kamala kiire ja hoppu, hautaanko. Kannattaa opetella laskemaan kymmeneen ja miettiä, mikä sinua kiukuttaa - ei se oikeasti ole se kassan kanssa muutaman sanan "ekstraa" vaihtava asiakas, vaan sinun oma pääsi, stressaa liikaa ja juoket tulihännän alla kaikkialle. Osaatko pysähtyä lainkaan, kykenetkö elämään hetkessä...
Kenenkään elämä ei voi olla kiinni parista minuutista. Elä toki itse niin kiireista ja stressaavaa elämää kuin haluat, mutta millään tavoin et voi vaatia muilta samaa. Ihmiset saavat ottaa kaiken sen ajan minkä haluavat, katsella tuotteita rauhassa ja jutella kassalle tai ystävälleen hetkisen.
Ei tarvitse ihmetellä miksi nykyihmisen mielenterveys on niin heikolla tolalla, kun pillastutana ihan pikkuseikoista ja stressataan itsensä kuoliaaksi.
Jos häiritsee ruuhka-aika kaupassa, siihenkin on vaihtoehto. Älä käy sillon siellä, käy muina aikoina.
Laitan urheilukuteet päälle, hikinauhan otsalleni ja juoksen kärryn kanssa lapaten ostoksia kärryihin. Otan sekuntikellolla aikaa. Koko ajan päässä raksuttaa... etsi etsi löydä löydä. Pää kääntyilee koko ajan todella nopeasti etsien tuotteita. Lopulta pääsen kassalle ja lappaan ostoksia niin kovalla vimmalla että puolet ostoksista tippuu lattialle. Ai niin unohdin maksaa, vartijat jo perässäni. Huohhh!!!
Pitäisköhän ap:n syödä kunnollinen välipala tai ruoka ennen kauppaan menoa, niin ei olisi hermo niin kireällä. Pieni asennemuutos toisi varmasti lisää onnellisuutta sun elämään: toiset ihmiset eivät ole lähtökohtaisesti sun vihollisia. Susta tuntuu pahalle nuo marketit koska oot liikkeellä sellaisella asenteella.
Toki tää on vapaa maa ja voit olla liikkeellä sotajalallakin. Sun elämä, tee siitä taistelu jos niin tahdot.
Vierailija kirjoitti:
Yleensä käyn viimeisen tunnin aikana, tänään erehdyin muun aikataulun takia menemään klo13. En tosiaankaan mene taas vuoteen tohon aikaan. Eniten ihmettelen näitä lapsiperheitä ruokakaupassa miksi sinne pitää tulla kahden vanhemman voimin? Eikö yksin pysty? Toinen voisi odottaa autossa niiden lasten kanssa jos toinen on ajokortiton, en keksi yhtään syytä isolle perheelle kaupassa. Enkä vanhuksille, miksi eivät voi käydä ruuhka-ajan ulkopuolella?
ap
Mitäs jos sä vaikka et enää menis kauppaan ollenkaan? Vaikutat just semmoiselta tyypiltä, johon _kukaan_ ei siellä halua törmätä. Tilaa vastedes ruokasi kotiinkuljetuksella, joohan?
On totta, että joidenkin ihmisten mielestä marketit ja palvelut yleensä ovat vain heitä itseään varten. Harmi, että näillekin ihmisille myydään näppiksiä, joilla pääsee kirjoittamaan tällaisia aloituksia.
That being said, totta kai itseäni ärsyttää tietynlainen käyttäytyminen kaupoissa, kun itse kuitenkaan en käyttäydy sillä tavalla. Mutta että kauppaan ei saisi muut ihmiset tulla tiettyihin kellonaikoihin, kun ap on siellä... hei haloo. Löytyykö paljonkin nöyhtää sieltä omasta navasta?
No on joillain ylimääräistä aikaa kytätä toisia kaupassa. Senkin ajan kun käyttäis johonkin hyödylliseen.
Miksi siellä pitäisi olla ok laahustaa?
Aamen! Ihan kuin omalta näppäimistöltäni tämä aloitus. Erityisesti hitaat kävelijät ja tientukot ärsyttävät.
Vierailija kirjoitti:
Miksi siellä pitäisi olla ok laahustaa?
Mulla ainakin sairaus pahentuessaan oireilee suht täydellisenä keskittymiskyvyn puutteena, jolloin siellä menee aikaa eikä kykene pohtimaan kovin montaa muuttujaa kerrallaan. Jollain toisella se ongelma voi olla fyysinen.
Tätähän eivät tosin esim. vakuutuslääkärit ymmärrä. Että ihminen on silloin työkyvytön, jos parin ruokatarvikkeen haku kaupasta vie tunteja...
Voisin lisätä aloitukseen, että kun menet kauppaan sisään, niin älä jää ihmettelemään ja miettimään kauppalistaa heti ovien tai porttien sisäpuolelle. Päästä muutkin sisälle.
Asiaa.
Kohtalotoverisi.