Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hesarille tiedoksi: Laivat eivät käytä dieseliä vaan raskasta polttoöljyä! Kyllä tällaiset perusasiat pitäisi tietää.

Vierailija
16.03.2019 |

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000006037409.html

"Keskellä Helsinkiä seisovat Tallink Siljan ruotsinlaivat tupruttelevat edelleen dieselillä aamusta iltaan"

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarin ilmasto-osaaminen on vitsi. Lukekaa Matti Virtasen Ilmastopaniikki-kirja!

Vierailija
2/5 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti laivayhtiö on maksanut diesel-veronsa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten se on pahempi juttu kuin joku Helenin kivihiilivoimala?

Vierailija
4/5 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä puhu ap paskaa.

"SATAMASSA pitkään ollessaan suurin osa aluksista käyttää jo nyt vähärikkistä dieselöljyä."

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002733024.html

Dieselin käytä kyllä on vähenemässä, mutta osa käytää sitä yhä.

Uudet, ensi vuonna liikenteeseen tulevat matkustajalaivat käytävät nesteytettyä maakaasua.

Mitä tulee Matti Virtaseen, niin siinä on harvinaisen puupäinen pelle toimittajaksi. Saanut parikymmentä vuotta sitten päähänsä, että ilmastonmuutosta ei ole olemassa, ja etsii tuekseen kaikenlaisen huru-ukot. Oikeasti asiaa tutkineet eivät ole olleet tuota mieltä enää tällä vuosituhannella, mutta Matti-boy löytää aina jostakin kiven alta jonkun geologin, joka sivuharrastuksenaan on käyttänyt aikaa inttääkseen selviä asioita vastaan.

Matin pääteesi on, että lämpötilamittaukset on epäluotettavia. No ei ole. Eikä ilmastonmuutoksen toteamiseen edes tarvita yhden yhtäkään lämpötilamittausta. Riittää, kun lasketaan ilmakehän kaasukoostumuksne muutos ja hiilidioksidin osuuden kasvu. Sen vaikutus lämmön haihtumiseen on perusfysiikkaa.

Tyhmä saa olla, muttei sen lisäksi itsepäinen päkki. Yhdistelmä on vaarallinen.

Vierailija
5/5 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä puhu ap paskaa.

"SATAMASSA pitkään ollessaan suurin osa aluksista käyttää jo nyt vähärikkistä dieselöljyä."

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002733024.html

Dieselin käytä kyllä on vähenemässä, mutta osa käytää sitä yhä.

Uudet, ensi vuonna liikenteeseen tulevat matkustajalaivat käytävät nesteytettyä maakaasua.

Mitä tulee Matti Virtaseen, niin siinä on harvinaisen puupäinen pelle toimittajaksi. Saanut parikymmentä vuotta sitten päähänsä, että ilmastonmuutosta ei ole olemassa, ja etsii tuekseen kaikenlaisen huru-ukot. Oikeasti asiaa tutkineet eivät ole olleet tuota mieltä enää tällä vuosituhannella, mutta Matti-boy löytää aina jostakin kiven alta jonkun geologin, joka sivuharrastuksenaan on käyttänyt aikaa inttääkseen selviä asioita vastaan.

Matin pääteesi on, että lämpötilamittaukset on epäluotettavia. No ei ole. Eikä ilmastonmuutoksen toteamiseen edes tarvita yhden yhtäkään lämpötilamittausta. Riittää, kun lasketaan ilmakehän kaasukoostumuksne muutos ja hiilidioksidin osuuden kasvu. Sen vaikutus lämmön haihtumiseen on perusfysiikkaa.

Tyhmä saa olla, muttei sen lisäksi itsepäinen päkki. Yhdistelmä on vaarallinen.

Nyt pitäisi vän pystyä perustelemaan niitä väitteitä. Tää kaasukoostumus on ilmastouskovaisten uusi mantra, joka ei kerro syistä yhtään mitään. Kun mittaukset ei anna toivottuja tuloksia. Edelleen mennään tietokonemallinnus edellä. Pelottavaa!