Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ongelma lapsen synttäreistä. Apua, mielipiteitä!

Vierailija
23.03.2013 |

Lapsi täyttää nyt 9v ja olen aina kutsunut siskoni synttäreille. Kerran on käynyt ja muutoin aina lupaa ja lupaa, mutta peruu aina viime hetkellä (pari tuntia ennen juhlia). Milloin syynä kämpän siivoaminen, väsymys, kaverin siskon kummin kaiman synttärit ym. Ei ole edes voinut lapselle toivottaa onnea tai muuta esim. puhelimitse. Tulee vaan tekstari jossa peruu tulonsa. Mainittakoon, että ei ollut lapsen ristiäisissäkään.

Nyt synttärit taas tulossa ja pohdin tässä, että kutsunko siskon vai en.

Suuttui viime kesänä kun en tullut hänen lapsen synttäreille (lapsi täytti 19v). Soitti ja motkotti etten voinut edes vanhempieni kanssa lähettää lahjaa.

Mielipiteitä...vinkkejä...apuja!

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna olla. 

Vierailija
2/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsu vaan mutta älä odota, että tulee. Vähemmällä pääset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kutsu, ja jos ei tule eikä lähetä vanhempienne mukana lahjaa niin soita ja motkota. Ja muistuta kesän motkotuksesta.

Tai toimi kuten 2 neuvoo.

Vierailija
4/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän siskollasi ole syytä loukkaantua, jos kerta itsekin jättää juhlat väliin. Itse tekisin kuten ylläkin on neuvottu eli kutsuisin hänet juhliin, mutta valmistautuisin siihen ettei hän kuitenkaan tule.

Vierailija
5/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kutsut ja sitten unohdat. Sisko ei tule, mutta so what?

Vierailija
6/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerro vähän itsestäsi. Olen utelias tietämään, millainen ihminen kokee tällaisen ongelmaksi.

Mitä väliä sillä on, kutsutko vai et, kun siskosi ei kumminkaan tule? Minä jättäisin kutsumatta ja jos joku sitä ihmettelisi, kertoisin tilanteen: eihän se ole koskaan tullut vaikka on kutsuttu, nyt loppuivat kutsut ja pelataan samoilla säännöillä kuin siskosi itsekin.

Vierailija
7/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskollasi on selvästi sinusta yliote. Hänen tulemisensa ja tulematta jättämisensä mietityttävät sinua kohtuuttoman paljon, ja koska siedit sen, että siskosi motkotti sinulle, kun et tullut hänen aikuisen lapsen synttäreille, on aika selvää, että olet tässä suhteessa se tallukka ja reppana, joka sietää ja sietää, miettii ja pohtii, miten voisi parhaiten ihmisiä ja siis ennen kaikkea siskoa miellyttää. 

Ryhdistäydy nainen ja näytä, että olet aikuinen eivätkä lapsuuden asetelmat enää toimi. Tee näin:

1) Soita siskolle ja kerro, että lapsellasi on synttärit. Kerro, että hänet on kutsuttu mutta että vain kerran hän on tullut, joten voisi nyt etukäteen kertoa, aikooko edes tulla vai ei. Kerro samalla, että sinulle tärkeintä on, että sisko olisi läsnä, lahja on sivuseikka mutta koska viime kesänä aikuiselle olisi pitänyt lähettää erikseen lahjaa, niin oletat, että siskosi hoitaa lapsesi lahjan jotakin kautta synttäripäiväksi lapselle - tuli tai ei. Lopuksi kerrot, että jos nyt ei tule, et vastaisuudessa viitsi enää kutsua, kun selvästi nämä synttärit eivät siskoa kiinnosta.

2) Lopeta heti puhelimen suljettuasi siskosi miettiminen.  Ihan sama, itkeekö, raivooko, haukkuuko vai mitä. Älä mieti asiaa. Jos siskosi soittaa ja haukkuu sinut, niin se on siskosi valinta. Kuuntele tai älä kuuntele sen mukaan, mikä huvittaa, mutta älä anna siskon valintojen muuttaa omaasi. Teet omat ratkaisut, olet aikuinen. Sinulla on välillä oikeus olla se motkottaja, vaatija ja haukkuja, jos niin haluat. Se oikeus ei ole siskollasi. Tai sitten voit olla aikuinen, joka ei jaksa välittää ja antaa olla.

Olen päinvastoin kuin moni täällä sitä mieltä, että sinun on katkaistava tuo riippuvuusnuora siskosi ja itsesi väliltä. Et elä miellyttääksesi häntä eikä hänen ratkaisunsa muuta elämääsi. Et kykene hiljaisella hymistelyllä muuttamaan tilannetta, joten siksi siis on tärkeää, että teet siskollesi selväksi kerralla, että hän ei käyttäydy sinua kohtaan reilusti vaikka vaatii sitten sinulta toisenlaista käytöstä. Asiaan ei tarvitse palata enää napanuoran katkaisun jälkeen, riittää, että olet kertonut oman mielipiteesi asiasta ja tehnyt siskollesi selväksi, mitä tilanteesta ajattelet. Sen jälkeen voit jatkaa hiljaista hymistelyäsi, jos tahdot.

Vierailija
8/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun 9v. ole kavereita? Mun pojalla viikon päästä synttärit ja vieraina 10 poikaa. Ei todellakaan aikuisia kutsuta.

Vierailija
9/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, en kutsuisi.

Vierailija
10/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

kutsu ja lopeta odotus.

kostoksiko sä jätit hänen lapsensa huomiotta?

esim. mun veljeni ei muista mun lasten synttäreitä mitenkään. mä kyllä aina käy heidän kekkerinsä läpi, paitsi tänä vuonna en päässyt esikoisensa synttäreitä, kun oli oman lapsen leikkaus. niin kyllä mä paketin laitoin. lapset on tärkeitä, ei niiden kärttysät vanhemmat.

Vierailija
11/11 |
23.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 11:32"]

kutsu ja lopeta odotus.

kostoksiko sä jätit hänen lapsensa huomiotta?

esim. mun veljeni ei muista mun lasten synttäreitä mitenkään. mä kyllä aina käy heidän kekkerinsä läpi, paitsi tänä vuonna en päässyt esikoisensa synttäreitä, kun oli oman lapsen leikkaus. niin kyllä mä paketin laitoin. lapset on tärkeitä, ei niiden kärttysät vanhemmat.

[/quote]

En jättänyt menemättä kostaakseni, vaan en pääsyt koska olin kamalassa flunsassa ja synttäreille oli myös tulossa pieni vauva.

Ja 9:lle tiedoksi, me tarjoamma myös kahvit sukulaisille. Lasten juhlat on sitten erikseen.

Tod. näk jätän nyt siskon kutsumatta...

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän seitsemän