Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

LoKaMaAtUsKaT Perjantain pippaloihin!

19.05.2006 |

Huomenta!

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä nukuttiin hyvin viimeyönä, pimu heräs vasta puol kuus ekan kerran, eli nukkui semmoset 11.5h putkeen heräämättä kertaakaan yhtään ollenkaan. :)

Minä tosi pyörin ja hyörin vielä puolenyön jälkeenkin kun ei meinannut uni tulla.. piti vessassa rampata ja käydä ukkoa tönimässä viereisessä huoneessa kun kuorsasi niin kovaa jne jane..

Joo, mitäs täällä onkaan viime aikoina kyselty, kun tuppaa multakin AINA unohtua vastata kymysyksiin.. En siis tee sitä tahalleni, älkää olko vihasia, vaan ihan vaan lahopäisyyttäni aina unohdan kaiken mitä on kysytty.

Mutta nyt muistan ainakin et Jopotiti kysyi jotain.. mitäköhän se oli.. heh. Ei hittolainen, meinas jo oikeesti unohtua, mut onneks muistin! Siis niistä voiteista:Mä oon laittanu Dinalle oikein aurinkoisina päivinä naamaan ja käsiin aurinkorasvaa, varsinkin jos tiedän että ollaan pitkään ulkona. Lyhyillä koiranpissatuslenkeillä en välttämättä laita.

Jennikö se kirjotteli siitä kun vaunut oli karanneet? Hurja juttu, onneks ei sattunu pahemmin! Kyllä mäkin monesti mietin tuolla kun koirien kanssa mennään kun välillä saa lähteä nopeesti laittaa koiraa esim kiinni jos vastaa tulee toisia koiria, ja jättää vaunut hetkeks " yksin" , et täytyy aina muistaa laittaa ne jarrut. Mielessäni oon käyny jo kaikenlaisia kauhukuvia läpi siitä että vaunut karkaakin ja syöksyy just jonnekin ojaan tai puuta päin tms.. ei onneks vielä ole käynyt niin! kop kop!

Jaahas posti tuli, (päivän koho kohta! ;)) käynpäs sen läpi ja palajan taas!

-Mari-

Vierailija
2/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sauna-ilta..

Kyllä eilen sain melkein stidit laittaa silmiä auki pitämään, kun olin päättänyt katsoa Lordin esityksen siltä varalta, ettei sitä toistamiseen näissä bileissä nähdä. Justiin jaksoin katsoa ja nukkumaan..Olipa kiva yllätys, että suomi-poika pääsi finaaliin, tuleepa vähän vaihtelua noihinkin kekkereihin. En siis ole mikään euroviisu-fani, mutta jotakin hupia noihinkin on hyvä saada, kun aina justiin ne tietyntyyliset biisit ja dantsu-esitykset alusvaatteissa menee läpi:O).

Ilma on taas aika ankean näköinen, ja vielä viileäkin..Ukko-kulta meinaa lähteä huomenna lapsilauman kanssa Linnanmäelle..En kyllä aio mukaan Milon kanssa mennä, kun ei tuo poju mitenkään hirmuisesti viihdy vaunuissa, eikä siellä väenpaljoudessa muutenkaan ole mikään nautinto vaavelin kanssa olla..Sitte pitäs vielä mennä kahdella autolla ja löytää parkkipaikka ym.ym.Ei jaksa, ei.

Mitäs viikonloppusuunnitelmia maatuskoilla on? Taitaa mun osalta viikonloppu kulua vanhaan malliin, eli kotosalla ollessa:O(.

Yöllä taas tein hyviä päätöksiä, ja päätin, että pitäs alkaa hiukan noita syömisiään tarkkailemaan, kun toi vararengas vyötäröllä uhkaa kummasti pullistua..Nyt vaan on jo niin kauhea nälkä, että enköhän kohta jo ratkee ja unohda hyvät aikomukseni. Ällöttää, kuinka aina iltasin sorrun syömään kaikenmaailman voileipiä, tai vaikka ihan kunnon ruokaakin..Usein en syö silloin viiden mailla, ku muut meillä syö, vaan oikeen säästän sen nautinnon iltamyöhään, että saan rauhassa nauttia, mutta voi tätä ketutuksen määrää, sitten ku massu on täynnä, yöks!

Eilen soittivat töistä, ja kyselivät, että pidänkö mammaloman perään kesälomani? Minäpä kyselemään, että onko muita vaihtoehtoja, ja juu..en pidä.Haluan vain mulle maksettavan kesisrahat, mutten pidä mitään lomaa, vaan jään suoraan hoitovapaalle mammiksen jälkeen.. Nyt maksavat sitte kesäkuussa vähän tiliä mulle, ja se on sitten pistettävä tiukasti jemmaan pahan päivän (lue kotihoidontuen) varalle..Ettei paljon kesälomasuunnitelmia tartte tehdä, kun ei tota massia oo ylimääräistä.

Meinasin mennä mulle jotain sähköpostiosoitetta availemaan, mutta tääkin ala on näitä mun bravuureita, etten sitten avannutkaan..Voi vi***u, kun voi joku ihminen olla kädetön, UGH!

Eipä paljon taida eilisiin jutskiin olla kommentoitavaa tällä päällä, notta oottelen muitten tilityksiä ja palajan takasin..

Huisin hauskaa perstaita, ja Onnea päivän juhlijoille!

Truide

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tääl yks amppari! Grrr! " Pieni" tilitys rakkaat maatuskat: En päässyt eilen sinne Jumboon, koska kuskasin esikoista uimakouluun. Tänään olen noussu väärällä jalalla, penskat on saanu päivän huutiannoksen heti aamusta. Kestitsen tänään KYMMENEN kolmasluokkalaista poikaa, joten kyökkihommissa oon ollu ja kylmää kahvia muistaessani hörppinyt. Pyykit pyörii (taaaas!!!) ja imuri huutelee kaapista, moppi siinä vieressä myös. Pöytäliina odottaa silitystä, kääretortusta ei tietookaan, ja vielä pitäis ehtiä mansikkaostoksille! MULLA ON STRESSI!!

Eikä tässä vielä kaikki. Anoppi tupsahtaa tänään meille (en tiedä mihin aikaan, enkä tiedä kuinka kauan viipyy.. aaargh!), ja vaikka se onkin ihan jees tyyppi anopiksi, niin en nyt YHTÄÄN jaksais sen lässytystä. Tosin en taida jaksaa kenenkään lässytyksiä.. :( Ja joo, on mulla menkatkin.

Huomenna tulee mummit ja kummit juhlimaan pyöreitä (siis 10v), mutta siitä en jaksa stressata.. vielä. Taidan pistää anopin keittiövuoroon, on siitäkin sit jotain iloa.. Hyi mua.

Sitten nopee silmäys muihin aiheisiin. En oo käyttäny vauvelilla aurinkorasvaa.. ja voi pe****e en muista enää mitään muuta!! Ei oo mun päivä ei.. Mä lähden nyt siivoomaan, meneepähän tähän samaan v**utukseen sitten sekin homma.

Jos en palaa ennen ens viikkoo, niin se on anopin syy.. ja kaikkien muidenkin. Grrr vielä kerran! Sorry nyt vaan tää huono tuuli, koittakee te muut viettää parempi päivä!

Pähkis :/

Vierailija
4/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä arvotaan saamattomina että mihinkä suuntaan sitä suuntaisi ulos...ei osaa päättää että onko se pelkkä vaunulenkki, vai Jumboon vai Budget Sportiin...äiti siis täällä. Eilen meni mukavat 3h Jumbossa, shoppaillen ja Chico' sissa syömingeissä (AINA yhtä pettynyt Chico' sin ruokiin).

Meillä ei myöskään ole 7 KK-neuvolaa, 8 KK on sekä lääkäri samalla. Meillä se on ensi viikolla, poika silloin tosin vasta 7.5 kk.

JENSKULIINI onneksi tytölle ei sattunut mitään. Hyvä muistutus oli taas että kannattaa tosiaan sitä jarrua pitää päällä. Meidän vaunuissa aina olleet jäykät jarrut ja siitä syystä joskus jäänyt laittamatta. Eipä kestänyt kuin nyt kevääseen asti että mies sai laitettua öljyä jarruihin, johan toimii kuin unelma.

VÄRIKYLPY on sellainen ' työpaja' jossa vauvat - 1v saavat läträtä värien kanssa. Uusimmassa Kaksplussassa oli juttua siitä.

VIIKONLOPPUNA taitaa olla suht normaalia ohjelmaa. Sunnuntaina käymme veljeni tytön (kummityttöni) 7v-synttäreillä. Tosin täytti jo maaliskuussa mutta silloiset kutsut peruttiin koska heillä sattui vesivahinko.

Poika nukkui 12 h yhdellä aamusyötöllä, mormor oli saanut pojan nukkumaan klo 20 kieppeillä ja syötin hänet 06.

Oltiin eilen illalla uuden ravintolan, Virgin Oil, avajaisissa pari tuntia. Olisi voinut vetää vaiks lärvit ilmaisen juomingin parissa mutta mutta...muut velvoitteet kutsuu näin arkisin. Ruoka oli hyvää ja porukkaa kuin pipoo (mistäköhän tuollainenkin sanonta?). Tosin oli sellainen fiilis että mitä mä täällä teen...kun ei voisi ravintolassa bailaaminen yhtään kiinnostaa, noin normaalisti. Mun mielestä on kivaa viettää iltaa ravintolassa jos syödään ja maistellaan jotain viiniä jne, mutta kyllä ne päivät on ohi jolloin bailaamaan lähdettiin 04 asti. Enkä yhtään kaipaa niitä aikoja, huhheijaa kun tuli juostua ravintoloissa liiakseenkin.

Poikasemme on juuri syötetty, kyllä se on vaan ulos lähdettävä. Ehdin tuossa tehdä osan valmiiksi päivällistä varten. Meillä syödään tänään uuniperunoita kastikkeen kera sekä sallaadia.

Kiva kun Eekkiskin noin nopeaan sai netin auki.

Jeps jeps, nyt se on moro!

Vierailija
5/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meijän nimi pitää tätä menoa vaihtaa lokamaatuskoista lokalaiskureiksi...Nyt ei voi ees auringonpaistetta syyttää, ettei koneelle joudeta:O).

Romillahan on ollut vallan vauhdikasta, kun ulkona syömässä päivällä ja illalla...Tota oon kyl kans muutamatkin kerran miettinyt, että onneksi ennen vanhaan ei kapakat ollu auki kuin kahteen, Luojan kiitos, en sitte millään ois varmaan ennenkään jaksanu juhlia noin aamuun asti, kuin nykyään kuppilat vaatii..Ja toinen jutska on kans se, etten ymmärrä sitä, miksi sinne ravinteliin nykyään lähdetään joskus puolen yön aikaan?? Silloinhan normaali ihminen lähtee jo tukka takussa kotio päin ja nukkumaan! Oi aikoja, oi tapoja... Ei tääkään pähkäily nyt sinänsä liittynyt mihinkään asiaan, että aiheen vierestä taas, mutta suonette sen mulle, hehheh.

Mähän voisin semmosta värijutskaa ihan pitääkin kesällä tossa pihalla vaikka; laittas vaan sormiväripurnukat riviin ja lapsi nakkena niitä sormeilemaan, niin ois varmaan ihana kokemus tolle pikku-äijälle; Sais sotkee hurjasti ja sitte vaikka nakkais ammeen pihalle, ja siinä sitten kylvettäis tuhrailujen jälkeen..Tuleekin mieleen Heinähatun ja Vilttitossun taikinaterapia!En oo siis lukenut kyseistä artikkelia, mutta voisi kait sitä äitinäkin joskus käyttää mielikuvitusta, eikä olla aina niin kaavoihin kangistunut tylsimys!

Jokos se Mari on yhtään piristynyt siitä " masennuksen alhosta" , josta eilen(kö) mainitsit!?

Pähkikselle vaan hirveesti lämpimiä ajatuksia sinne anoppi-arkeen ja juhlaankin..Ja mukavia 10-bileitä teijän poitsulle!

En nyt tosiaankaan aatellu teitä muita yksinpuhelullani rankaista, kuhan vaan pienimuotoinen nettiriippuvuus taas nostaa päätään....

Hejpådig!

Truutta

Vierailija
6/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten mä kadena täällä lueskelin Romin ravinteli reissuista... eilen kyllä oli tosiaan sellanen fiilis et nyt pitäs päästä ja nopeesti johonki tuulettumaan! Mieskin sano et mee vaan mut mihin sitä nyt tästä muka menis... plääh.

Käyn tuolla hevostalli.netin sivuillakin pölisemässä ja siellä oli porukka lähössä nyt viikonlopuks viroon Ruilaan ratsastusreissulle ja voi että miten olis tehny mieli lähtee mukaan!!! Luvassa olis ollut esteratsastusta ja iltasin saunomista ja skumppaa.. ;) Saa nähä koska sitä viittii/uskaltaa/kehtaa jättää pimun koko viikonlopuks iskän harteille...

Kohta lähen koirien kanssa tekee kunnon lenkin, sitten saunaan! Eiköhän se elämä siitä taas ala sitten hymyilemään...

Viikonloppusuunnitelmia ei ole muita kun että huomenna olis ne talkoot.. toivonmukaan kelit nyt suosis edes jotenkuten kun pimunkin pitää " osallistua" kun iskä lähtee Malmille kattoo jotain motorshowta.

Mut nyt lenkille.. kattellaan jos sitä vaikka saunan jälkeen käväsis vielä jälkilöylyissä täällä teidän kanssanne. :)

-Mari-

Vierailija
7/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

VASTA nyt kerkis koneeen kimppuu. Päivä vierähti pankki asjoissa. Lähettii yheksän jälkee tykittää tonne kaupunkii. Kymmeneltä oli se kaupan purku..kyllä oli kiva pidellä käsissä sekkiä, 158donaa, joka otettiin kyllä ikäväksemme pois meiltä..Nyyhhh. No uusi lainakin on käyty jo puljaamassa. Jotekii tuli niiiiiiiin helpottunu olo kun sai ton kaupanpurun hoidettuu. Pitännee laittaa seinälle se uuden talon kuva, joka muistuttaa joka päivä tulevasta, jos ja kun tulee huono hetki täällä ahtaassa ja aika kammottavassa paikassa. Tuo naapurin ukkokii oli sillo muutto päivänä täällä pyörimässä ja pummailemassa, meinasin jo tokaista, että loiki nyt jänis v**tuu ja hanki samalla oma elämä..argghhh

Tytykii nukku viime yön aika mukavasti, klo 20-06, aamulla annoin maituu ja jatkettiin vielä tovi.. kaheksalta ylös. Tää päivä onkii ollu sit taas erikoinen, nyt on kukkumassa päikkäreitä, yleensä ei tähän aikaa nuku.. Taitaa kyllä nyt pientä kitinää kuulua...

Auri voidetta en oo vielä käyttänyt, mut mielessä on kyllä ollut..

Viikonloppu suunnitelmia...hmmmm.. ei oo. Tosin huomenna pitänee mennä " viimeistelemään" se " vanha" kämppä, vielä muutamia tavaroita jäi sinne. Maanantaina annetaan avaimet pois..

Jep jep..nyt hommiin..vielä ois tytyn kylpy hetki tänää. Saunaa on kyllä ikävä jo nyt. Onhan täälläkin sauna mut se on tos viereisessä talossa, yhteinen..

palajan vielä..

-eekkis-

Vierailija
8/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

lokalaiskureiksi niin kuin Truuttis ehdotti!

Päädyimme sitten jälleen Jumboon ja Fasulle kaffeille äidin kanssa. Samalla sitten muisinkin että vaipparoskiksesta juuri aamulla loppui kasetti joten sainpa ne hankittua samalla reissulla.

Poju nukahti matkalla kotiin ja nukkui 2h päikkärit veden ropistessa vaunun sadesuojaan. Pikkusen herkkä on tuo meidän itkuhälytin kun sateen ropinaa sitten kuunneltiin sisällä...

Nyt on syöty ja kohta lähden viemään mormoria Espooseen. Mies on kait saamassa flunssan kun valittelee että on niiiiiiin väsynyt...no kidding...mä en ole koskaan enkä ollut kun flunssaakaan podin!

Enivei, tarttee mennä....mukavaa sauna-iltaa, synttäreitä ym ym kaikille!

P.S Milloins otetaan uudet maatuska (laiskuri) treffit? Ehdotuksia!

Vierailija
9/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidanpa ottaa loppukirin tälle illalle. Tyty nukahti jo puolen seiskan aikaa, oli kyllä tosi väsynyt taas tähän päivään. Toivoisin jot saatais nää hommelit nyt nopiaa hoidetuu jot tytykin pääsis takaisn normaaliin rytmiin...

Oli nimittäi pakkase sumplimista tytyn kylvetyksen kanssa. Siis meidän kylppäri on pien ku hiiren hitto, ja vielä kun pesukone sinne tuotiin ni paikat kävi vielä ahtaammaks, ja tosiaa siellä on vanna. Noooh, kyllä se hätä keinot keksii, laiton tytyn ammeen siihen isoon ammeeseen, ite istuin siinä ison ammeen reunalla ja kylvetin tyttöä. Ite oon 175cm pitkä, joten voitte vaan kuvitellä et voi viddi kun tuli selkä kipiäks. Oisinhan tietty voinu laittaa siihen isoo ammeeseen vettä ja ite olla polvillaa lattialla, mut jotenkii tuntui sillä hetkellä et ite ku on käyny siinä seiste suihkussa ja kaikki " lika hikiset varpaat on ollu siinä" ni eiiiii... No joo en oo niuho mut... Ja vaikka amme silloin pestiin " myrkyllä" ku muutettii, ni.. en vaa laittais tytyä vielä siihen isoon ammeeseen istumaan, voipi tulla ikävä niin isossa ammeessa...

Mies tuossa just soitteli, on jo tulossa kotia päin sieltä rääkkylästä, sen ukon luota joka meille sen tontin myy.. viikolla 22 se haluaa kuulemma rahat siitä.. ja meillehän se passaa jos vaa pankki asjat luistais nopiaa..

Nyt mänen aterimen kimppuu, kaalilaatikkoa..nammmm.. minun herkkua... Kaikessa tässä kiireessä huomasin eilen illalla kun menin kukkumaan jotten oo syöny kunnolla muutamaan päivään, ei vaa oo nälkä ollut.. Palajan vielä... Vaikken saunassa oo käyny ni meinaan silti aukasta yhen sihi pullon...

-eekkis&annimanni-

Vierailija
10/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunan raikkaana taas! :)

Toi on EEKKIS hyvä idea laittaa joku kiva kuva siitä tulevasta uudesta talosta seinälle! Uskon että välillä saattaa alkaa ahdistaa ja masentaa siinä nykyisessä asunnossa, vaikken kyllä tiedäkään miten kiva se on, mutta kuvauksistasi päätellen...

Ai teillä on niin mukavia naapurin setiä siellä että ensimmäisenä tulee jo pummailemaan.. :/ Todella ärsyttävää! Sano vaan napakasti niin että ymmärtää jättää seuraavan kerran tulematta. ;)

Jaksamista teille sinne " uuteen kotiin" ja voimia tavaroiden purkuun yms.

Jokos se yks AMPIAINEN on saanut hommat hoidettua? Ja vieraat ulostettua? :)

Jaahas, tuleekohan sieltä tänään mitään telkusta? Tuskinpa.

Lähdenpä kuitenkin kattelemaan jos nyt kuitenkin jotain...

Se on soronnoo tytöt, katotaan missä vaiheessa ehdin huomenna teidän arvokkaaseen seuraan kun pitää tuolla pihalla pyöriä ja näyttää siltä että tekis jotain tärkeetä...

-Mari-

Vierailija
11/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikapikapikaseen tulin sanoo, että oon jo ihan oukkeituulella. Kiitos sympatioista! Äijä lähti hakemaan äiteensä junalta, mä siivosin tossa juhlan jälkiä, ja totesin taas, että ENNEN lastenjuhlia ei kannattais imuroida.. Kivat kemut, mukavia poikia koko sakki ja niiiiin äänekkäitä! :)

Tää jauhopeukalo (keskellä kämmentä?) aikoo vielä nykästä yhen suklaakaakun huomista varten, ja sit voinki lepuuttaa. Huomenna kun on vaan pienimuotoset " aikuisten juhlat" , niin voi ottaa vähän rennommin.. ehkä.

Mut nyt mä valmistaudun ottamaan vastaan sen paljonpuhutun anopin, joten viikonloppuja teille kaikille! Käyn lukasee pinkan aina kun a... ei hengitä niskaan (en taida ehtiä naputtelemaan mitään), joten kirjotelkaa kovasti! Tuun sit taas kun mummo on häädetty! ;)

Muiskuja!

Pähkis :)

Vierailija
12/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukkeli just äske soitti, et on puolen tunnin kuluessa hempassa. Meil on muute tää titsikka tässä olohuoneessa soffan kupeessa, aika paha paikka... Toivon mukaa muistan ainakii sulkea omat " jätökset" koneelta lähdettyä..

Vai meinaa Pähks olla vielä reipas.. leipoa..tähän aikaa illasta... Oot kyllä hirmu reipas..

Meikä vetäytyy nyt lukee vauva lehtee, en oo vielä kerinny...

Huomiseen uusin kujein.. Yötä tumma ja murusen kuvia..

-eekkis-

Vierailija
13/13 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..täältäkii..Meijän saunareissun yhteydessä aloin ihmettelemään tota " vitosta" , kun niin punaposkinen ja valitti pään särkyä, ja ihan ilman mittariakin voin todeta, että kuumeessa on:O(. Voi surku, toivottavasti on joku ihan pika-tauti!

Annoinpa Milolle vaaleeta leipää vähän makusteltavaksi tossa illan suussa ja näytti siltä, että vain silppusi sen syliinsä..Sitten kylpyyn mennessä aloin katselle, että mitä vaaleeta sillä on suussa, niin voi Härreguud, kauhea mälli " pullamössöä" kitalaessa kiinni! Sainpas ihan kunnolla " raaputella, että sain kaikki palat irti sieltä. No, onneksi ees hokasin, huh.

Marille hauskoja talkoita, ja muistahan sitten nauttia makkaraa ja virvoketta oikein kunnolla..Ja täällä yks aina valmiina treffilöille..

Aattelehan eekkis positiivisesti; nyt voitte elellä hyvällä omalla tunnolla ku " siat pellossa" , kun voi aina lohduttaa sillä, että väliaikaista kaikki on vain..Ei no(Leino), eihän se kauhian kiva oo pienissä nurkissa asustaa, varsinkaan, kun ehti jo tottua omaan kotiin ja neliöihin..Mutta uusi koti onkin sitten varmaan i-h-a-n-a! Jo se uuden asunnon tuoksu on niiiiiiin mahtava, että...

Nyt tää lähtee taas unta etsimään, tai sellasta koiran unta, kun tulee kuiteski vahattua tota kuumepotilasta, mutta muille oikein ihania unia ja levollista yötä!

Truitsuli