"Itä-Helsinkiin ei kannata muuttaa"-ketjut on asuntoa sieltä hankkivien dissauspuheita
Yks tuttu myi taloa Vartiokylästä. Kas kummaa täällä alkoi kova keskustelu alueen vaaroista, huumeista ja moskeijoista. "Ei kannata muuttaa" ja "ne talotkin ihan mätiä".
Hmm. Mielenkiintoinen juttu.
Kommentit (34)
Kannattaa lukea päivän Hesaria.
Itä-Helsingissä on neliöhinnat noussut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Länsi-Herttoniemessä nousua on ollut 34.8 prosenttia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Tsekkaa oikotie, siellä on koko ajan kämppiä kaupan Vartiokylästä.
Itsekin olen kulmilta ja nykyisin asun Kontulassa, ja olen toisaalta sillä kannalla että kyllähän nämä ovat aliarvostettuja alueita hinnaltaan.
Mutta että kyllä ne lieveilmiötkin ihan todellisia ovat. Ei Vartiokylässä mitään tapahdu mutta heti täällä ostari-lähiöissä on eri meininki.
Ihan oikeasti Kontulassa asuvat ovat toista mieltä :)
Mitäpä jos Kontulaankin mahtuu useampia eri mielipiteitä?
Ihan jos katsoo liikkumisen kätevyyttä ja asumisen leveyttä niin kyllä mä olen sillä kannalla että aliarvostettuja nää kulmat on.
Ihan peruslähiömeininkiä. Ei hohdokasta, mutta ei erityisen paljon huonompaa, kuin jossain muuallakaan. Esimerkiksi Länsi-Helsinki taas on yliarvostettu (hintatasoltaan), vaikka ihan samanlaisia lähiöitä siellä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Itsekin olen kulmilta ja nykyisin asun Kontulassa, ja olen toisaalta sillä kannalla että kyllähän nämä ovat aliarvostettuja alueita hinnaltaan.
Mutta että kyllä ne lieveilmiötkin ihan todellisia ovat. Ei Vartiokylässä mitään tapahdu mutta heti täällä ostari-lähiöissä on eri meininki.
Ihan jos katsoo liikkumisen kätevyyttä ja asumisen leveyttä niin kyllä mä olen sillä kannalla että aliarvostettuja nää kulmat on.
Ihan peruslähiömeininkiä. Ei hohdokasta, mutta ei erityisen paljon huonompaa, kuin jossain muuallakaan. Esimerkiksi Länsi-Helsinki taas on yliarvostettu (hintatasoltaan), vaikka ihan samanlaisia lähiöitä siellä on.
Lauttasaarta pidetään fiksuna paikkana, mutta on se kauhea paikka. Vattuniemenkatukin on sekoitus kerrostalo- ja teollisuusaluetta, https://goo.gl/maps/vS3L69VfRUJ2
Kartta näyttää, miltä Helsingin alueilta sijoittajat himoitsevat asuntoja...
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa lukea päivän Hesaria.
Itä-Helsingissä on neliöhinnat noussut viimeisen kymmenen vuoden aikana. Länsi-Herttoniemessä nousua on ollut 34.8 prosenttia.
Eikö siinä jutussa ollut, että Kontulassa ei juurikaan ollut nousua? Toisaalta noita 30% lukemia on Länsi-Helsinki täynnä
Ihan hyvä ettei tänne tule noita nirppanokkaämmiä ja pukupellejä, pysykööt siellä Ulliksessa vaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Ei ole koko Länsi-Helsinki yliarvostettu. Ne jotka yliarvostaa ei edes tiedä mitä sikaloita Länsi-Helsinkiin kuuluu.
Pohjois- ja koillis Helsinki ovat parhaat alueet. Itse pidän pientaloalueista ja näillä alueilla on niitä eniten tilastokeskuksen mukaan..
Pohjois-Helsinkiin en ota kantaa, mutta tuo Koillis-Helsinki parhaana alueena vähän kummastuttaa...
”Koillinen suurpiiri on Helsingin kaupungin koillisten kaupunginosien suuralue. Se kattaa viisi kaupungin suunnittelun, hallinnon ja palvelutuotannon peruspiiriä: Latokartanon, Pukinmäen, Malmin, Suutarilan, Puistolan ja Jakomäen.”
Vierailija kirjoitti:
Vartiokylässä ei ole moskeijaa :)
Näillä dissaajille ja ulkopaikkakuntalaisilla persuilla menee muutkin asiat sekaisin.
He puhuvat mieluusti kauheasta..
- Mellunmäestä, vaikka oikeasti asiat on tapahtunut Länsimäessä Vantaalla
Tai
- Jakomäestä vaikka se pitäisi olla Vaarala, Vantaa..
Niinpä, Mellunmäestäkin puhutaan välillä niin että huomaa että joku junantuoma haukkuja ei tiedä edes missä se on. Mellunmäessä ei ole edes kaupunginasuntoja vaan siellä asuu eläkeläisiä ja lapsiperheitä.
Puistola on ihana, en tarkoita Tapulia samoin osa Suutarilaa johon kuuluu mm Töyrynummi. Olen lto ja monissa päikyissä työskennellyt, nykyisessä tämän alueen päikyssä on 1/20 ongelmalapsia tai s2 lapsia kun idässä suhdeluku 1/3. Malmiin kuuluu myös Tapanila.
Tiedän muutamia jotka on ostanut kaksion tai kolmion näiltä alueilta, laittanut vuokralle ja myynyt muutaman vuoden kuluttua. Kämpän arvo voi nousta kolmessa vuodessa 30 - 50 tuhatta. Ei huono.
Se on kauheeta ghettoa. Konepistooli ulisee öisin ja veri lentää kaduilla. Autot palavat ja raajarikot raahautuvat kaduilla.
Älkää muuttako. Ei ole palveluja. Ei kouluja. Ei päiväkoteja. Pysykää pois.
Ps. Neliöhintakin yli 5000 euroa!
Vuosaaren pohjoisosassa on jonkin verran kaupungin vuokrataloja. En nyt ghetoksi sanoisi..
Vuosaaressa ja Rastilassa asuu valtaosa Helsingin venäjänkielistä. Alueella on kaksi venäjänkielistä päiväkotiakin :)