"Itä-Helsinkiin ei kannata muuttaa"-ketjut on asuntoa sieltä hankkivien dissauspuheita
Yks tuttu myi taloa Vartiokylästä. Kas kummaa täällä alkoi kova keskustelu alueen vaaroista, huumeista ja moskeijoista. "Ei kannata muuttaa" ja "ne talotkin ihan mätiä".
Hmm. Mielenkiintoinen juttu.
Kommentit (34)
Jaa.
Tsekkaa oikotie, siellä on koko ajan kämppiä kaupan Vartiokylästä.
Itsekin olen kulmilta ja nykyisin asun Kontulassa, ja olen toisaalta sillä kannalla että kyllähän nämä ovat aliarvostettuja alueita hinnaltaan.
Mutta että kyllä ne lieveilmiötkin ihan todellisia ovat. Ei Vartiokylässä mitään tapahdu mutta heti täällä ostari-lähiöissä on eri meininki.
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Itsekin olen kulmilta ja nykyisin asun Kontulassa, ja olen toisaalta sillä kannalla että kyllähän nämä ovat aliarvostettuja alueita hinnaltaan.
Mutta että kyllä ne lieveilmiötkin ihan todellisia ovat. Ei Vartiokylässä mitään tapahdu mutta heti täällä ostari-lähiöissä on eri meininki.
Ihan oikeasti Kontulassa asuvat ovat toista mieltä :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jaa.
Ihan oikeasti Kontulassa asuvat ovat toista mieltä :)
Mitäpä jos Kontulaankin mahtuu useampia eri mielipiteitä?
Ihan jos katsoo liikkumisen kätevyyttä ja asumisen leveyttä niin kyllä mä olen sillä kannalla että aliarvostettuja nää kulmat on.
Ite asuin pari vuotta Vesalassa näillä mailla,
https://goo.gl/maps/nCWzfWYGUgT2
Kilometri puutaloja lähes joka suuntaan. Mutta joku täällä kirjoitteli että "samaa slummia kuin Hervantakin"...
Jos olisin ostamassa asuntoa, niin saattaisin kyllä dissata kohdealuetta täällä. Kuka nyt haluaisi AV-mammoja naapureikseen?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on nyt hiljaa. Olen ostamassa sijoitusasuntoja ja myyn ne korkealla hinnalla 20 vuoden päästä. Matinkylästä tienasi paljon..
Metro nosti Matinkylän hintoja melkein 500 e per neliö. Myös Tapiola kallistui, mutta ei niin paljoa.
Kun Itä-Metro päätös tulee alkaa Itä-Helsingissä kuulua kolikouden kilinä ja setelien suhina.
Vierailija kirjoitti:
Jos olisin ostamassa asuntoa, niin saattaisin kyllä dissata kohdealuetta täällä. Kuka nyt haluaisi AV-mammoja naapureikseen?
AV-mammat ei asu siellä missä neliöhinta on yli 5000e, siinä yks vinkki jolla pärjäät.
Vartiokylässä ei ole moskeijaa :)
Näillä dissaajille ja ulkopaikkakuntalaisilla persuilla menee muutkin asiat sekaisin.
He puhuvat mieluusti kauheasta..
- Mellunmäestä, vaikka oikeasti asiat on tapahtunut Länsimäessä Vantaalla
Tai
- Jakomäestä vaikka se pitäisi olla Vaarala, Vantaa..
Vierailija kirjoitti:
Helsinki on nykyään persläpimaa, jossa pyöriin kaiken maailman Abu-Papuja ja Bingo-Bangoja. Helsingillä on nykyään hyvin vähän tekemistä Suomen tai suomalaisuuden kanssa. Onneksi ei tarvitse koskaan kulkea kyseisen alueen läpi. Pysykää vain siellä etelässä. Tänne ei ole asiaa.
Sitä samaa minäkin. Halla-ahon ei kannattaisi asua täällä. Hänellä on vielä lapsia jotka ovat alituisesa vaarassa.
Kyllä ja kiitos. Ei tänne kannatakkaan tulla jos ajatusmaailmasi on noin kapea-alainen.
Itä-Helsingissä on tosi erilaisia alueita. Marjaniemi, Jollas ja Tammisalo ovat jopa tasokkaita, Itäkeskus, Kontula ja Vuosaari ei ihan niin tasokasta.
Missä päin helsinkiä on rauhallisimmat alueet ja halvimmat vuokrat?
Vierailija kirjoitti:
Itä-Helsingissä on tosi erilaisia alueita. Marjaniemi, Jollas ja Tammisalo ovat jopa tasokkaita, Itäkeskus, Kontula ja Vuosaari ei ihan niin tasokasta.
Marjaniemi ja Tammisalo voi ottaa seuraksi Ramsinrannan, Kaitalahden ja Vartiokylänrannan luksuksen.
Kontulassa on myös ok-puutaloja. Vuosaaren Aurinkorannalla neliö voi maksaa 6000e. Kannattaa katsella vähän tarkemmin ympärilleen
Vierailija kirjoitti:
Katso Oikotieltä. Täältä et apua oikein saa.
Mun äiti myi viime vuonna saunallisen kolmion Vuosaaren Aurinkorannalta hintaan 525 tuhatta.
Ihan hyvä "itähelsinkiläiseksi asunnoksi". Tosin uimarannalle ja venepaikkaan oli 200 m.
Myös Halla-ahon porukalla on paineita dissata itäisiä alueita.
Jussi kyllä tietää että hankalinta on Espoon ja Vantaan köyhimmillä alueilla, ei niinkään Helsingissä jossa neliöhinnat/vuokrat on liian korkeita sossullekin.
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja on nyt hiljaa. Olen ostamassa sijoitusasuntoja ja myyn ne korkealla hinnalla 20 vuoden päästä. Matinkylästä tienasi paljon..
Ei tarvi odottaa niin pitkään. Mun työkaveri osti pari vuotta sitten Vuosaaresta 3h+k+s ja nyt ovat myymässä sitä. Kämpän arvo on noussut 30000 e.
Vuosaari on kyllä edelleenkin vähän ghettoa, vaikka Aurinkoranta on yritetty brändätä hienoksi. Liikaa sosiaalisesti tuettua asumista.
Vierailija kirjoitti:
Nuo kaksi ovat vähän toisensa poissulkevia.