Oletko tämän vaalikoneen mukaan oikeistolainen vai vasemmistolainen?
Olen voimakkaasti oikeistolainen tuon mukaan. Vähän oli yllätys, että noin oikeistolaiseksi luokiteltiin. Liberaali/konservatiivi jaolla olen keskellä. Puolueista tarjottiin KOK, PS sekä pari pikku puoluetta kuten Liberaalit sekä 7 tähden liike. Vähiten samaa mieltä ovat Feministinen puolue, Eläinoikeuspuolue sekä Vasemmistoliitto.
Se mikä tästä tekee erikoisen on se, että nuorena äänestin Vasemmistoa, joskus Vihreitä. Kokoomusta vihasin. Nykyään saan täysin vastaikkaisen tuloksen vaalikoneissa.
Onko maailma muuttunut vai minä?
https://www.iltalehti.fi/eduskuntavaalit-2019/vaalikone#/
Kokeile..
Kommentit (29)
Erittäin oikeistolainen, niukasti liberaalin puolella. Sopivimmat puolueet Kokoomus, Keskusta, Siniset. Epäsopivimmat Feministit, Vasemmistoliitto, Vihreät. Ei siis mikään yllätys.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto-konservatiivinen. Haluan tukea köyhiä ja pienituloisia kantasuomalaisia sen sijaan, että Suomi olisi koko maailman sosiaalitoimisto.
Tämä ei sitten sovikaan vasemmistopuolueille.
Sain jonkin tl:n ehdokkaita ja en edes tiedä mikä on tl??
Tunnetpa huonosti poliittisen kentän ja omat arvosi, jos vastauksesi tuli sinulle yllätyksenä. Mä kyllä tiesin olevani liberaalia vasemmistoa ennen vaalikonettakin, miten ihmeessä se olisi voinut olla jotain uutta.
Suht keskellä, mutta just ja just konservatiivin ja oikeiston puolella.
Järkytti itteäkin ensin, olin olevinaan ennen niin Viher-Vassari. Mutta kai iän myötä alkaa ajatella asioita vähemmän radikaalisti. Nykyään en edes haluaisi elää tuossa viher-punaisessa kuplassa.
Olen vasemmistoliberaali. Tosiaan itselläkin pisti silmään tuo vanhustenhuoltokysymys. Pääomaverotus on Suomessa hyvin korkea, miksi kukaan haluaisi korottaa sitä, kun turhat rahat menevät osakeenomistajien salkkuun.
Vierailija kirjoitti:
Tuon vaalikoneen kysymykset olivat tarkoitushakuisia. Esimerkiksi esitettiin, että vanhustenhoidon tason parantamiseksi pitäisi nostaa veroja. Jos vaikka sitä rahaa ei lapattaisi pääomasijoittajien taskuun vaan koko rahalla hoidettaisiin? Ehkä tämä kritiikki joutuu myös banniin, koska sanoma?
Kysymyksenasettelu vaalikoneissa on vähän niin ja näin. Olet oikeassa, että ei ole mikään pakko nostaa veroja. Raha voidaan ottaa muualta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuon vaalikoneen kysymykset olivat tarkoitushakuisia. Esimerkiksi esitettiin, että vanhustenhoidon tason parantamiseksi pitäisi nostaa veroja. Jos vaikka sitä rahaa ei lapattaisi pääomasijoittajien taskuun vaan koko rahalla hoidettaisiin? Ehkä tämä kritiikki joutuu myös banniin, koska sanoma?
Kysymyksenasettelu vaalikoneissa on vähän niin ja näin. Olet oikeassa, että ei ole mikään pakko nostaa veroja. Raha voidaan ottaa muualta.
Karsia menoja muista momenteista?
Melkein ihan täysin keskellä, vain pallon itsensä mitan verran oikealla keskipisteestä. Äänestän persuja protestiksi, muuten olen aika vasemmistolainen. Tosin en intersektionaalinen sellainen.