Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletko tämän vaalikoneen mukaan oikeistolainen vai vasemmistolainen?

Tai liberaali vai konservatiivi
16.03.2019 |

Olen voimakkaasti oikeistolainen tuon mukaan. Vähän oli yllätys, että noin oikeistolaiseksi luokiteltiin. Liberaali/konservatiivi jaolla olen keskellä. Puolueista tarjottiin KOK, PS sekä pari pikku puoluetta kuten Liberaalit sekä 7 tähden liike. Vähiten samaa mieltä ovat Feministinen puolue, Eläinoikeuspuolue sekä Vasemmistoliitto.

Se mikä tästä tekee erikoisen on se, että nuorena äänestin Vasemmistoa, joskus Vihreitä. Kokoomusta vihasin. Nykyään saan täysin vastaikkaisen tuloksen vaalikoneissa.

Onko maailma muuttunut vai minä?

https://www.iltalehti.fi/eduskuntavaalit-2019/vaalikone#/

Kokeile..

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivinen vasemmistolainen. Jaan vasemmiston kanssa samoja näkemyksiä suurimmalta osin, mutta esim. maahanmuuttopolitiikassa näkemykset eroaa täysin.

Vierailija
2/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liberaali vasemmisto. Tämän toki tiesin ilman vaalikonettakin. Mieluiten äänestän vihreitä, myös vassarit voi tulla kysymykseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus tehnyt vastaavaa, tuloksissa ei ollut päätä eikä häntää. Voin olla liberaali tai konservatiivi, vasemmalla tai oikealla. Kaikki riippuu itse kysymyksestä.

Vierailija
4/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka kumma haluaa äänestää Feministipuoluetta ja miksi?

Vierailija
5/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto-konservatiivinen. Haluan tukea köyhiä ja pienituloisia kantasuomalaisia sen sijaan, että Suomi olisi koko maailman sosiaalitoimisto.

Vierailija
6/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieman konservatiivinen keskustalainen. Aikasemmin olin kyllä tuolla liberaalivasemmiston puolella, vaikka mielipiteeni eivät mielestäni ole niin paljoa muuttuneet. Tuntuu ennemmin siltä että he ovat menneet kauemmas ja kauemmas. 10 vuotta sitten puhuttiin homojen avio- ja adoptio-oikeuksista, joidenka puolesta itsekin olin. Nyt sitten löytyy vaalikoneista kysymyksiä, että pitäisikö alle 18-vuotiaille sallia sukupuolenkorjaus. Jos olen konservatiivi sen takia, että ajattelen ettei lapsi ole tuollaisesta valmis päättämään, niin olkoot.

Vierailija
7/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivinen oikeistolainen kysyy: mikä on kolmas sukupuoli?

Vierailija
8/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Konservatiivinen vasemmisto tuli vastaukseksi. Paras ehdokas löytyisi kuulemma seitsemän tähden liikkeestä. Ei ole ilmeisesti tullut hirveästi seurattua politiikkaa, kun jouduin googlaamaan koko puolueen.😅

Vierailija
9/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon mukaan olen oikeistoliberaali. Eipä siinä mitään, kokoomusta olen viimeiset kymmenen vuotta äänestänyt poislukien Haavistoa kerran pressan vaaleissa. Viimeksi äänestin Niinistöä, jotta ei tarvitsisi tuhlata aikaa ja rahaa toiseen kierrokseen.

Vierailija
10/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeisto-konservatiivi olen ollut kaikkien vaalikoneiden mukaan. En kuitenkaan enää äänestä Sekoomusta vaan Sinistä Vaihtoehtoa tai Kristillisdemokraatteja. Vihreitä tai Vassareita en ikinä.

Vierailija
11/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto - liberaali, sama suunta kuin ennenkin.

Hieman yllättäen korkeimmalle nousi SDP:n ehdokas, Filosofian tohtori ja valtiotieteen tohtori.

Kyseinen puolue ei ole aiemmin tällä tavoin korostunut. Toisaalta en ole vieläkään erityisen perehtynyt vaalikoneen aiheisiin, joten vastauksissa on jonkin verran hajontaa.

Vierailija
12/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuon vaalikoneen kysymykset olivat tarkoitushakuisia. Esimerkiksi esitettiin, että vanhustenhoidon tason parantamiseksi pitäisi nostaa veroja. Jos vaikka sitä rahaa ei lapattaisi pääomasijoittajien taskuun vaan koko rahalla hoidettaisiin? Ehkä tämä kritiikki joutuu myös banniin, koska sanoma?

Vierailija
13/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto, lähellä konservatiivia.

Sanotaan että porvariksi synnytään, sosialistiksi kehitytään.

Vierailija
14/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Konservatiivinen oikeistolainen kysyy: mikä on kolmas sukupuoli?

Se mikä tulee ennen 4. sekä viidettä sukupuolta.

Vierailija
15/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vasemmisto-liberaali, lähin puolue on Piraattipuolue.

Vierailija
16/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa.. mä synnyin vasemmistolaiseen työläisperheeseen. Vasemmistolainen olin nuorena, mutta nykyään oikeistolainen. Koulutus ja sen mukana tullut tietämys asioista ajoi oikeistolaiseen suuntaan.

Vierailija
17/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vasemmisto, hieman konservatiivinen. Wanhan ajan wasemmistolainen, työläisen ja köyhän puolella siis!

Vierailija
18/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jaa.. mä synnyin vasemmistolaiseen työläisperheeseen. Vasemmistolainen olin nuorena, mutta nykyään oikeistolainen. Koulutus ja sen mukana tullut tietämys asioista ajoi oikeistolaiseen suuntaan.

Minulle kävi päinvastoin: synnyinkodin oikeistolaisuus karisi vauhdilla, kun opiskelin ja aloin ajattelemaan itse. Nykyään keski-iässä olen entistäkin enemmän vasemmistolainen.

Maailma on sillä lailla kummallinen paikka.

Vierailija
19/29 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohitin aika monta kysymystä, ei varmaan kovin tarkka tulos. Enemmän vasemmisto ja hieman enemmän liberaali.

Sopivimmat puolueet: SDP, Liike Nyt ja Vasemmistoliitto. Vähiten sopivat: PS, Piraattipuolue ja Kansalaispuolue. Sopivuusprosentit kaikkien kanssa oli kuitenkin 67 - 87 %.

Vierailija
20/29 |
18.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entinen vihreiden äänestäjä, nykyisin oikeassa reunassa. Jotain rajaa haittamaahanmuuttoon, kiitos.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi kaksi