Mitä ruokaa kanasuikaleista?
Jääkaapissa on paketti kanasuikkua ja siitä pitäisi huomenna tehdä jokin ruoka. Olen kyllästynyt ainaiseen Aurajuusto-kanakastikkeeseen, jota on tullut tehtyä liian usein, joten vinkkejä olisin vailla :)
Kommentit (9)
Mulle tuli ekaksi mieleen kanawokki, eli kanasuikaleet ja paljon erilaisia kasviksia ja vaikka cashew pähkinöitä tai pinjansiemeniä sekaan. Tadaa!
Calzoneja!
Ja alkoikin aloituksen luettuani tehdä niitä mieli.
Kanakeitto? Kanarisotto? Sitä meillä syötiin tänään :)
Hapanimelä kana riisillä?
Bongo pandan banaanibroileri on myös namia!
Meillä on usein "pikaruokana" broilerit pannulla, sekaan inkivääriä, sitruunamehua, ja sit pakastevihannessuikaleita ja kermaa, lisäksi sitten riisi.
Kiitos vinkeistä. Jotainnoista voisinkin väsätä :)
Tässä meidän perheen suosikki:
Paista kanat pannulla ja jätä hellan kulmalle jäähtymään ulkoilun tai jonkun kotityön ajaksi. Jätä mies vahtimatta keittiöön. Tiskaa pannu.
Kukkakaalia ja parsakaalia voideltuun vuokaan, paista kanat paistinpannulla sipulin kanssa ja mausta mieleisilläsi mausteilla (mun suosikki on Santa Maria mango curry), kaada kanat kaalien päälle vuokaan. Sekoita kulhossa n.100g tuorejuustoa, 2-3dl kermaa ja reilusti juustoraastetta, kaada vuokaan päällimmäiseksi.
Paista uunissa, kunnes pinnassa on kaunis väri ja kaalit ovat kypsiä.
Oih, toi viimeinenkin kuulostaa niin hyvältä :)
-AP
1) Paista kanat pannulla, lisää kypsennyksen lopuksi soijakastiketta, osterikastiketta, currya, inkivääriä ja chiliä.
2) Sillä aikaa paista toisessa pannussa pussillinen wok-vihanneksia ohjeen mukaan.
3) Yhdistä kana + vihannekset. Tarkista suola ja mausteet.
4) Lisäksi voi tarjoilla halutessaan jasmin-/basmatiriisiä.