Jos haluatte ilmaista tukenne miehen ja naisen avioliitolle
käykää allekirjoittamassa tuo
http://www.adressit.com/avioliitto_on_naisen_ja_miehen_valinen_julkinen_liitto
Kommentit (59)
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 08:22"]
Siis mää en ymmärrä tota asennetta, että joku asia toisen hyväksi on suoraan itseltä pois. Se, että homot saavat avioitua, ei millään tavalla vähennä miehen ja naisen välisen avioliiton arvoa. Sitäpaitsi, kyllähän kaikkea paskaa näyttää tapahtuvan myös heteroavioliitoissa - perheväkivaltaa, lapsista kasvaa kouluampujia, koulukiusaajia, huumeidenkäyttäjiä, tekevät itsemurhan, vanhemmat saattavat jopa aiheuttaa oman lapsensa kuoleman niinkuin viime aikoina on mediassa ollut paljon esillä. Voisitko ap kertoa, miten homoparit voisivat enää tätä huonommin pärjätä avioliitossa? Minä en ainakaan keksi yhtään syytä, miten huonompia pariskuntia/vanhempia he voisivat olla, kuin nykyään monet heterot ovat.
[/quote]
Aivan *sensuroitu* hyvin sanottu!! Kiitos!
Minua todella kiusaa ajatus siitä, että joku uskis tuttu on voinut käydä "avuliaasti" laittamassa munkin nimeni tuohon adressiin. Mistä voin varmistua, ettei näin ole käynyt?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 09:42"]
Miksi homojen ja lesbojen pitää päästä avioliittoon? Sehän on Jumalan säätämä liitto MIEHEN ja NAISEN välille! Mun puolesta saavat rekistertöidä suhteensa, jos haluavat, mutta pitääkö niiden väkisellä tunkea ittensä avioliittoon. En ymmärrä. Adoptio-oikeus taas kuuluu mielestäni vain sellaisille pareille, joilla on edes teoreettinen mahdollisuus lisääntyä.
[/quote]
No tuota, avioliitto on ollut olemassa jo ennen kuin kristiuskoa edes keksittiin. Kannattaisi tutkia avioliiton historiaa vähän enemmän.
Mä kuulisin myös mielelläni, miten kenenkään heteroparin elämä vaikeutuisi siitä, että myös homot saisivat avioitua? Miten tämä konkreettisesti vaikuttaisi teidän elämään heteroina? Miksi kaikkien ihmisten tasa-arvoisia oikeuksia pitää vastustaa? Suomessa on jo lain mukaan ihmisten eriarvoinen kohtelu kielletty sukupuolisen suuntautumisen perusteella. Miksi avioliiton pitäisi olla tästä poikkeus?
Homous on synnynnäinen ominaisuus, ei mikään itse valittu suuntautuminen tai sairaus. Jos homojen avioitumista pitää vastustaa niin samalla periaatteella voisi vastustaa vaikka punatukkaisten oikeutta avioitua.
Voisiko joku homoavioliittojen vastustaja avata mulle näitä kysymyksiä. Mä en vaan voi ymmärtää teidän ajattelutapaa.
Rekisteröity parisuhde on jo osa avioliittolakia, ollut jo 10 vuotta. Tuo vihkiminen, kirkossa, hindutemppelissä jne on muutama sivulause koko laissa. Ilmeisesti siitä puhutte kun puhutte avioliitosta.
Avioliittolaki käsittää puolisoiden väliset omistussuhteet, erotilanteet, perimiset jne.
"Adoptio-oikeus taas kuuluu mielestäni vain sellaisille pareille, joilla on edes teoreettinen mahdollisuus lisääntyä. "
Aika outo väite, koska sehän sitten poistaa adoption piiristä vaikkapa Antti Kaikkosen perheen, koska heillä lapsettomuus oli ongelma.
Tai sijaisynnyttämisen ja hedelmöityshoitojen.
601 allekirjoitusta tullut tänään tähän mennessä ja kaiken kaikkiaan noin 15 300
kiinnostaisi kovasti tuo, miten homojen avioliitto heikentää heteroliittoja. Näin näppituntumalla arvioisin avioliiton aseman paranevan.
Pitäisikö arvon allekirjoittaneiden mielestä mummujen erota vaareista ettei mene vaarien arvokas lisääntymiskyky hukkaan?
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 08:27"]
mullakin on menny usko heteropareihin viimeistään tässä Erika-tapauksessa.
[/quote]
niin ja lesbot ja homotko olis sitten lapsien pelastus? Hah hah haa.. Ollaa hintit onnellisia ettei teitä kivitetä suomessa niinkuin joissain maissa tehtäisiin. Ja lopettakaa tuo helevetin ininä! Pysykää kaapeissanne niin kaikki on paremmin. Tsiisus..
Tuollainse adressin voi allekirjoittaa vaikka Aku Ankka ja yleensä allekirjoittaakin. Täysin höpölöpöä verrattuna pankkitunnuksilla tehtävään tunnistautumiseen.
Allekirjoituksen jälkeen tulee sähköpostiin vahvistamispyyntö joten ei nyt ihan höpölöpöjuttu ole
On siellä sitten monta "akuankkaa", 17 520 ja tänään tullut 850
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 14:25"]
On siellä sitten monta "akuankkaa", 17 520 ja tänään tullut 850
[/quote]
No niin on. Kyllä uskovaisillekin muunneltu totuus kelpaa, kun tarkoitus pyhittää keinot.
Meillä virallisessa kansalaisaloitteessa on muuten nyt liki 136 000 nimeä, eilisestä tullut jotain 2000 lisää.
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 09:42"]
Miksi homojen ja lesbojen pitää päästä avioliittoon? Sehän on Jumalan säätämä liitto MIEHEN ja NAISEN välille! Mun puolesta saavat rekistertöidä suhteensa, jos haluavat, mutta pitääkö niiden väkisellä tunkea ittensä avioliittoon. En ymmärrä. Adoptio-oikeus taas kuuluu mielestäni vain sellaisille pareille, joilla on edes teoreettinen mahdollisuus lisääntyä.
[/quote]
On myös heteropareja, joilla ei ole teoreettista mahdollisuutta lisääntyä. Naiselta voi puuttua kohtu synnynnäisesti tai se on voitu joutua poistamaan. Miehelta voivat puuttua siittiöt. Tai voi olla jokin muu hyvin vakava lisääntymisterveydellinen ongelma. Miksi nämä heterot sitten saisivat adoptoida? Vai oletko sitä mieltä, että he eivät saisikaan? Jos, niin miksi? Jos et, niin eikö ajattelusi nyt ole himpun verran epäloogista...?
Onko noin vaikeaa uskoa, että noin moni olisi oikeasti adressin kannalla?
[/quote]
No niin on. Kyllä uskovaisillekin muunneltu totuus kelpaa, kun tarkoitus pyhittää keinot.
[/quote]
Lue muutama sivu addressin allekirjoituksia, niin sieltä löytyy aika monta Aku Ankkaa, Bög Jävlania sun muuta mukavaa...
[quote author="Vierailija" time="23.03.2013 klo 10:57"]
Mä kuulisin myös mielelläni, miten kenenkään heteroparin elämä vaikeutuisi siitä, että myös homot saisivat avioitua? Miten tämä konkreettisesti vaikuttaisi teidän elämään heteroina? Miksi kaikkien ihmisten tasa-arvoisia oikeuksia pitää vastustaa? Suomessa on jo lain mukaan ihmisten eriarvoinen kohtelu kielletty sukupuolisen suuntautumisen perusteella. Miksi avioliiton pitäisi olla tästä poikkeus?
Homous on synnynnäinen ominaisuus, ei mikään itse valittu suuntautuminen tai sairaus. Jos homojen avioitumista pitää vastustaa niin samalla periaatteella voisi vastustaa vaikka punatukkaisten oikeutta avioitua.
Voisiko joku homoavioliittojen vastustaja avata mulle näitä kysymyksiä. Mä en vaan voi ymmärtää teidän ajattelutapaa.
[/quote]
Mä arvasin, ettei kukaan vastaa mulle tähän. Koska oikeasti ei ole mitään syytä vastustaa tätä asiaa.
[quote author="Vierailija" time="24.03.2013 klo 18:51"]
Lue muutama sivu addressin allekirjoituksia, niin sieltä löytyy aika monta Aku Ankkaa, Bög Jävlania sun muuta mukavaa...
[/quote]
Mä en päässyt vielä niihin asti, mutta sen huomasin jo, että aika paljon ulkomailla asuvia ihmisiä, muutama ulkomaille naitu rouvashenkilö on laittanut ulkomaalaisen miehensäkin nimen. Mitähän esim. jollain ruåtsalaisella muka oikeasti olisi sanomista ja päätösvaltaa Suomen lainsäädäntöön?
Mutta sinänsä siis huomattavasti vähemmän kannatusta kuin kansalaisaloitteella tasa-arvoisen avioliittolain puolesta, vaikka se sentään on virallinen aloite, johon pitää tunnistautua pankkitunnuksilla. Meillä on tällä hetkellä 136 268 kannattajaa eli määrä lisääntyy edelleen sadoilla päivässä uskomattoman alkukirin jälkeenkin.
http://www.adressit.com/?page=statistics&petition=avioliitto_on_naisen_ja_miehen_valinen_julkinen_liitto
Aikamoisen harppauksen kuitenkin tehnyt tällä viikolla...