Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

KAUHEAA kun mies on kotona

Vierailija
22.03.2013 |

Lapset hyppivät seinille kun miehellä lomapäivä tai viikonloppu tms. Riitelevät, riehuvat, tappelevat, puhuvat tyhmiä. Mies on sellanen rauhallinen ja touhuilee omiaan, välillä juttelee jne. mutta on tyylillisesti täysin erilainen kun minä. Minä olen jämäkkä ja huomioin lapsia paljon, mutta sitten kun mies kotona niin lapset hakevat kaikkensa miehen huomiota ja meno aivan sietämätöntä. Apua. Tuntuu, että minä sekoan siinä menossa.

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ero

Vierailija
2/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähde jumppaan tai ostoksille tai kaverille kahville. Pakkooks sun on sitä kattoo

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesti tulee mieleen. Toisaalta kun se mies tekee kotihommia, käyttää lapsia ulkona, nukuttaa, tekee juttuja. Mutta ei vaan millään kykene siihen sellaiseen vanhemman rakentavaan huomioimiseen, jämäkkyyteen, sellaiseen että ohjaisi ja neuvoisi ja osaisi huomioida. Onko se syytä potkaista pihalle..?

Vierailija
4/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli myös jossain vaiheessa samanlaista. Esimerkiksi kun lapset vielä nukkuivat päiväunia oli isän vapaapäivinä ihan toivotonta saada lapset päivällä nukahtamaan ja sitten kävi niin, että torkahtivat alkuillasta, eikä yöunille nukahtamisesta taas meinannut tulla mitään. Arkipäivinä menivät ihan mukisematta päikkäreille lounaan jälkeen.

Vierailija
5/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua, tuttua...meillä ei tule mitään mistään löhöilyviikonlopusta, vaan joka päivälle (ja melkein joka tunnille) pitää keksiä jo etukäteen suunnitelma että mitä tehdään. Mahdollisimman paljon ulkoilua ja liikuntaa.

Muuten menee siihen että mies yrittää katsoa telkkaria tai olla netissä ja lapset (3 ja 6v) pyörii sen jaloissa ja kerjää huomiota, joka menee sitten siihen että lapset riehuu, mies ei niitä komenna vaan on täysin omissa maailmoissaan, mä joudun karjumaan kaikille ja sitten ihmetellään mitä se äiti taas hermoilee.

Vierailija
6/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koskaan ei ole hyvä.

Vierailija
7/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 09:47"]

Meillä oli myös jossain vaiheessa samanlaista. Esimerkiksi kun lapset vielä nukkuivat päiväunia oli isän vapaapäivinä ihan toivotonta saada lapset päivällä nukahtamaan ja sitten kävi niin, että torkahtivat alkuillasta, eikä yöunille nukahtamisesta.

Sama. Kaikki mikä arkena sujuu, on sekoilua kun mies kotona. Lapset riekkuvat pöydässä, ei nuku päikkäreitä, tappelevat ja isompi jauhaa pienelle "oot ihan tyhmä, en oo sun kaveri!". Miten teillä sitten helpottui? Minkä ikäisten lasten kanssa? 

Vierailija
8/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 09:51"]

Tuttua, tuttua...meillä ei tule mitään mistään löhöilyviikonlopusta, vaan joka päivälle (ja melkein joka tunnille) pitää keksiä jo etukäteen suunnitelma että mitä tehdään. Mahdollisimman paljon ulkoilua ja liikuntaa.

Muuten menee siihen että mies yrittää katsoa telkkaria tai olla netissä ja lapset (3 ja 6v) pyörii sen jaloissa ja kerjää huomiota, joka menee sitten siihen että lapset riehuu, mies ei niitä komenna vaan on täysin omissa maailmoissaan, mä joudun karjumaan kaikille ja sitten ihmetellään mitä se äiti taas hermoilee.

[/quote]

JUST kuten meillä! Miten saat sen miehen olemaan aktiivinen, että tekee ja osallistuu kaikkeen? Kun meillä miehellä asenne että nyt on vapaa/viikonloppu, ei ota paineita.. ulkoillaan kun keritään jne. Mulle eniten stressiä painostaa sitä miestä että ei tunnin päästä kuin NYT, ja saada tajuamaan ja välittämään.

Vierailija
9/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 09:53"]

[quote author="Vierailija" time="22.03.2013 klo 09:51"]

[/quote]

JUST kuten meillä! Miten saat sen miehen olemaan aktiivinen, että tekee ja osallistuu kaikkeen? Kun meillä miehellä asenne että nyt on vapaa/viikonloppu, ei ota paineita.. ulkoillaan kun keritään jne. Mulle eniten stressiä painostaa sitä miestä että ei tunnin päästä kuin NYT, ja saada tajuamaan ja välittämään.

[/quote]

Jaa-a, mies kai hoksasi itse jossain vaiheessa että ne meidän viikonloput ei oikein ollu rentouttavia kellekään. Yritetään nyt jotenkin vähän jakaa että aamupäivällä mies on lasten kanssa ulkona ja mä saan tehdä ruuat tai käydä vaikka kaupoilla sillä aikaa ja sit mies saa iltapäivästä kattella sitä telkkariansa itsekseen kun olen lasten kanssa ulkoilemassa.

Joskus mennään sitten koko päivä lasten ehdoilla eli hyvällä säällä touhutaan kaikki yhdessä ulkona niin paljon kuin mahdollista. Joskus tulee kuitenkin sit niitä päiviä kun homma menee huutamiseksi, mutta on ne onneksi vähentyneet tässä ajan saatossa.

Vierailija
10/10 |
22.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosissanneko eroa suosittelette?