Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

vauvan vihreä limainen löysä kakka, mitä tarkoittaa, mitä pitää tehdä??

19.05.2006 |

miten 1kk vanhaa vauvaa pitää hoitaa ton asian suhteen kun sillä on 2vrk ajan tullu löysää limasta vihreetä kakkaa jossa on mukana vähän limasia ryynejä?? onko sillä vatsatauti, joku bakteeri päässy mahaan?

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän vauvalla (6vk) kans välillä vihreää mutta voi kuulemma johtua ilmavaivoista. Ripuli kuulemma haisee niin pahalle että sen kyllä huomaa. Mutta soita neuvolaan niin saat kaikaista luotettavinta tietoa eikä tartte huolehtia. Ne kumminki tuntee myös sinun vauvan.

Vierailija
2/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vihreä kakka voi joskus olla merkki siitä, että vauva on saanut enemmän sokeripitoista " etumaitoa" , jos hän on rintaruokinnalla...

Jos vihreään limaiseen ulosteeseen liittyy mahdollisia muita oireita (ihottumaa, poskien lehahtelua, kovia vatsavaivoja, rikkoinaisia öitä, isosti pulauttelua, tms.) saattaa kyse olla allergiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

soitinkin neuvolaan mut eivät osanneet sanoa muuta kuin että VOI olla normaalia.. kiva.. täällä nyt houlissaan ja epätietoisena seurataan tilannetta.. tätä on kestänyt nyt 2 vrk. Mitä te tekisitte tässä tilanteessa?

Vierailija
4/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä, että allergiakakka yleensä nimenomaan haisee voimakkaammalle kuin norm.

Jos lapsellasi ei ole esim. kuumetta tai hän ei tunnu muuten kovasti kipeältä, kannattaa seurata tilannetta. Tai tietenkin voit käyttää lastasi varmuuden vuoksi lääkärillä, jos olet epävarma!

Vierailija
5/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä sanottiin, että jos pienen vauvan kakka on vihreää ja limasita tarkoittaa se, että vauva saa liian vähän maitoa.

Vierailija
6/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis nimenomaan liian vähän sitä rasvaista takamaitoa, joka vie nälän.

Vierailija
7/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 vkoa vanhan pojan kanssa ja mulle sanottiin kans vaan, että voi olla ihan normaalia. tai sitten joku pieni bakteeri, mutta ilmeisesti asialle ei mitään tehdä. poika oli kasvanut viikossa 300g, joten liian vähää ruokaa se ei ainkaan tarkoita. käskettiin tarkistamaan omaa ruokavaliota, onko tullu syötyä mausteista ruokaa tms. mutta en kyllä mielestäni ole mitään erikoista syöny. ja käski kokeilla olla ilman d-vitamiinitippoja päivän, jos ne pitäis vaihtaa jos ei sovi masulle.

meidän vauvalla siihen liittyy siis myös voimakkaat ilmavaivat, mutta allergiaa ei silti epäilty.

ja ripuli on kuulemma vaahtomaista ja tosi löysää ja valuu ulos vaipasta, eikä tommosta just limaista, vihreetä ja ryynimäistä niinku meillä ja mitä kuvailit. vaikka munkin mielestä se haisee tosi paljon pahemmalle ku norm.!

kannattaa soittaa neuvolaan ja kysyä, kyllä se varmasti on paras vaihtoehto! mitään paniikkia ei kuitenkaan kannata sitä ennen ottaa.

vaikka on mustakin outoa, että kovat vatsakivut ja ihmeellinen voimakkaan hajuinen vihreä kakka monta päivää on muka normaalia, mutta näin ilmeisesti niin kauan kuhan painoa tulee lisää.

Vierailija
8/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä lienee johtuukaan..

onko muitten vauvoilla ollu sellasta? mistä se on johtunu?

Vierailija
9/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

minä kans olin viime viikonloppuna huolestunut kun vauva sai älyttömiä itkukohtauksia ja rupsutteli älyttömästi. Kyttäsin vainoharhasena kakkoja ja lopulta keskiviikkona soitin neuvolaan. Sieltä sanottiin, että johtuu varmaan ilmavaivoista ja ripuli haisee tosi pahalle. Ja lisäksi että jos ei oo kuumetta ja vauva syö hyvin ja on virkeä niin ei tarvi olla huolissaan. Minusta kans tuntui että se haisi jotenki pahemmalle. Voi kuulemma tulla mustaakin kakkaa ja seki on ihan normaalia.

Toivottavasti sun vauvalla ei ole mitään ikävää, huoli on inhottavaa kun ei tiedä. Minusta vaan tuntuu että kyllä sen huomaa kun vauva on sairas. Allergiastakin tulis varmasti muitakin oireita. Kannattaa varmaan seurailla sitä. Ehkä jo illalla se on samanlaista kuin ennenkin.

Vierailija
10/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

moi,

meidänkin vauvalla vihreää, limamaista ja ryynejä hieman mukana n. 1kk ikäisestä lähtien. Todettiin muna ja maito allergia - paino kehittyi ihan käyrän mukaisesti. Muna ja maito pois minun ruokavaliosta, mutta oireilu ei helpottanut suolistossa ainoastaan iholla. Suolisto-oireet jopa paheni, tuolloin kakka imeytyi täysin vaippaan ja tuli 7-9 kertaa päivässä.

Viljat otettiin pois minun ruokavaliosta - meni n. 4 viikkoa, niin kakka palautui täysin nesteiltä limamaiseksi ja vain 1-2 kertaa päivässä. Meni toiset 4-5 viikkoa ennenkuin näytti normaalilta vauvan kakalta.

Vauva oli jo melkein 5kk kun ensimmäisen kerran voi sanoa hänellä suoliston normalisoituneen.

Nytkun suolisto on ' kunnossa' , niin minun kautta sietää joitain ruoka-aineita (esim. mansikka). Aikaisemmin kakka muuttui limamaisesta täysin nesteille jos söin esim. mansikoita.

Vierailija
11/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

vielä; aivan kuten edellinenkin kirjoittaja kirjoitti, paino voi nousta allergiasta huolimatta normaalisti, vaikka elimistö ei olisikaan kunnossa!

Ja mitä tulee neuvolaan, niitäkin on varmasti monenlaisia, mutta yleisesti ottaen tuntuu, että allergioista tiedetään nykyään vielä ihan liian vähän neuvoloissa niiden yleisyydestä huolimatta, valitettavasti! Minullekin väitettiin, että äidinmaidon kautta ei voi allergisoitua ja viljoille se nyt ei ole ainakaan allerginen (neuvolalääkärin eipäilevä kommentti), mutta pidin pääni ja niinhän tytöllä sitten todettiin maito-muna-vilja-allergiat allergiatesteille, että silleen...

Vierailija
12/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

no tuossapa tuo tulikin.Meidän vauvalla oli juuri kuvaamasi kaltaista kakkaa.Ja meidän kahdella muulla ja minulla itselläni oli mahatauti.Joten tein johtopäätöksen että vauvalla oli myös.Kuume nousi ensin ja sitten alkoi kakkaamaan.Ja ne kakat haisi just semmoselle mahatautikakalle ja oli kirkkaan vihreää ja limaista.Ja todella usein kakkasi.Täytti kaikki mahataudin merkit meillä ainakin.

Vierailija
13/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitenhän helposti neuvolassa käyvät sitten niitä allergioita testailemaan? olen nimittäin itsekkin epäileväinen, ettei tuommoinen kakkailu ole normaalia (vaikka näin siis väittivät neuvolassa)...vihreää ja haisevaa ja ilmavaivoja niin että itku raikaa samaan aikaan kun pylly. ja kakkaa tulee IHAN JOKAIKISEEN vaippaan, vaikka vaihtais 15 min välein!!eli laske se nyt sitten montako kertaa päivässä...2 tunnin välein olen vaihtanut ja aina ollaan kakkapesulla. itse pelkään että kipuilu on koliikkia, mutta jos ulostekin on outoa niin miksei sitten allergiaa? no täytyy munkin tarkastella tilannetta jonkun aikaa, nyt siis meillä 3 päivää tuota vihreätä mömmöä ja vauva todella ärtyisä. ei sentään kuumeen oireiluja. mietin just että eihän aikuinenkaan ihminen jaksais tommosta kakkakrallia montaa päivää, että koko ajan pitäis olla kipristelemässä ja piereskelemässä.

mutta toivottavasti olo sun vauvelilla jo helpottaa tai syy ainakin selviää!

Vierailija
14/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

neuvolassa ei niitä allergioita testaillakaan vaan joko laittavat lähetteen kunnalliselle puolelle tai sitten voi halutessaan mennä itse yksityiselle, jos on vakuutus. Me mentiin suoraan allergologille, jossa tyttö sitten testattiin.

Vierailija
15/15 |
19.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoin sit ne ikävät allergiat.