Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten ilmastolakko lähti alulle?

Vierailija
15.03.2019 |

Kuvittelisin kuitenkin, että ilmastonmuutos ei ole ihan se asia, mitä nuoriso vapaa-ajallaan salaa googlettelee ja josta kuvia katselevat. Mietinkin, että miten tämä ilmastolakkojupakka lähti käyntiin? Marssiko joku oppilas vain yhtenä päivänä kirjastoon ja luki kaiken materiaalin sen tiimoilta ja valistui asiasta. Seuraavana päivänä hän marssi koulun pihalle ja julisti suureen ääneen :"KERÄÄNTYKÄÄ YMPÄRILLENNE RAKKAAT VELJET JA SISKOT! MINULLA ON TEILLE KERROTTAVAA!" ja alkoi suuren profeetan tavoin saarnata muille lapsille ilmastonmuutoksen vaaroista, ja tätä paasausta muut lapset kuuntelivat herkeämättä ja äärimmäisen kiinnostuneina ja ottivat hekin asian omakseen kuultuaan suurta ilmastoprofeettaansa Nico-Petteria.

Kommentit (17)

Vierailija
1/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa tutustua nykypäivän nuoriin. Ovat ihan eri tasolla tiedostavuudessaan, yhteiskunnallisessa keskustelussa ja näkökulmissaan mitä esim. itse olin. Enkä minäkään ole mikään muinaismuisto, vaan ihan kasarin loppupuolen tuotantoa.

Vierailija
2/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50-luvulla pelättiin ydinsotaa, 60-luvulla hurrattiin kommunismille, viimeksi toivotettiin syyttä Suomeen syöksyvät tervetulleeksi. Irrationaalista huuhaata. Tietysti lapset lähtevät melkein mihin tahansa, jos voivat lintsata koulusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ap vissiin hirveästi seuraa uutisia tai maailman menoa ylipäätään, googleta Greta Thunberg. Ehdolla Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi.

Vierailija
4/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua kuvottaa tämä lasten hyväksikäyttö. Samanlaista ideologista aivopesua ovat aikoinaan harrastaneet kommunistit ja nat sit.

Vierailija
5/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ap vissiin hirveästi seuraa uutisia tai maailman menoa ylipäätään, googleta Greta Thunberg. Ehdolla Nobelin rauhanpalkinnon saajaksi.

Rauhanpalkinto, voi pyhä sylvi. Onko ihan pakko vetää sekin pysti lokaan? Tai no, senhän on pokannut myös jenkkien ex-presidentti, joka soti koko virassaoloaikansa, että sikäli aivan sama. En oikeasti ymmärrä mitä tekemistä ilmastonmuutoksella on rauhan kanssa. Vai onko kaikki sodat nykyisin ilmastonmuutoksen seurausta, kuten ihan kaikki muukin? Menkää pliis terapiaan, tämä ei ole enää normaalia.

Vierailija
6/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rauhanpalkinto, voi pyhä sylvi. Onko ihan pakko vetää sekin pysti lokaan? Tai no, senhän on pokannut myös jenkkien ex-presidentti, joka soti koko virassaoloaikansa, että sikäli aivan sama. En oikeasti ymmärrä mitä tekemistä ilmastonmuutoksella on rauhan kanssa. Vai onko kaikki sodat nykyisin ilmastonmuutoksen seurausta, kuten ihan kaikki muukin? Menkää pliis terapiaan, tämä ei ole enää normaalia.

Hmmm.. tulevaisuuden sodat tullaan käymään asumiskelpoisesta maasta, ruuasta ja puhtaasta juomavedestä.

Vierailija
7/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minua kuvottaa tämä lasten hyväksikäyttö. Samanlaista ideologista aivopesua ovat aikoinaan harrastaneet kommunistit ja nat sit.

Voi hyvää päivää. Koko liikkeen aloitti ruotsalainen 16-v tyttö ja lakkoilu on ollut maailmanlaajuinen tempaus tänään. Vain suomalaisissa viestimissä on näitä pölhökustaita kommentoimassa negatiivisesti. On tämä vain ihme takapajuinen junttila.

Vierailija
8/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pieni "tiedostava" osa siellä vain lakkoilee. Veikkaan, että vähintään 85 % ei kiinnosta mitenkään.

Vierailija
9/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pieni "tiedostava" osa siellä vain lakkoilee. Veikkaan, että vähintään 85 % ei kiinnosta mitenkään.

90-luvulla ja 2000 luvun alkupuolella vanhemmat kurkkiessaan lastensa olan yli näiden ollessa tietokoneella ja katsellessa kiellettyjä sivuja: "Hetkinen vilahtiko siellä p!llu!!!!"

Vanhemmat vuonna 2019 kurkkiessaan lastensa olan yli näiden ollessa tietokoneella ja katsellessa kiellettyjä sivuja:"Hetkinen vilahtiko siellä hiilidioksidipäästöt!!!!"

Vierailija
10/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olihan siellä suuri rauhan ja veljesrakkauden ystävä Yasser Arafat myös ehdokkaana ja palkinnonsaajanakin. Miten tämä tai kommenttisi liittyy asiaan jää minulle epäselväksi.

Vierailija
11/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hmmm.. tulevaisuuden sodat tullaan käymään asumiskelpoisesta maasta, ruuasta ja puhtaasta juomavedestä.

Oi tiedostava, ole hyvä ja kerro millä mekanismilla ilmakehän lisääntynyt hiilidioksidi pilaa maan asumiskelvottomaan kuntoon, pilaa sadot ja juomavedet? Ilmastolakossa on kysymys hiilidioksidista, ei saasteista. 

Vierailija
12/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvää päivää. Koko liikkeen aloitti ruotsalainen 16-v tyttö ja lakkoilu on ollut maailmanlaajuinen tempaus tänään. Vain suomalaisissa viestimissä on näitä pölhökustaita kommentoimassa negatiivisesti. On tämä vain ihme takapajuinen junttila.

Ei, vaan hänen vanhempansa, jotka härskisti työnsivät julkisuuteen oman autistisen tyttärensä pönkittääkseen oman kirjansa myyntiä. 

13/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama tuli mulle mieleen, Kiinan kulttuurivallankumous etunenässä.

Jos nuoret saavat tuosta jotain harhaista tunnetta siitä, että voivat paasaamalla vaikuttaa johonkin, niin siitä vaan. Kyllä tähän maailmaan älämölöä mahtuu. Kyllä se maailma sitten aikanaan ottaa idealisteilta luulot pois.

uskon, että sen ajan voisi käyttää hyödyllisemmin vaikka kuntoiluun tai itsensä sivistämiseen, mutta jokainen valitkoon itse mihin aikansa käyttää. Itse en viitsisi uhrata kallista aikaani tuollaiseen. Mieluummin vaikka käyn töissä ja tienaan rahaa.

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
14/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä teitä ilmastoasian vastustajia vaivaa?

Eikö ole erinomaista, että nuorisoa kiinnostaa - ympäri maan?

Pelkäättekö, että omat etuoikeudet ja mukavuudet katoaa, jos tulevallekin sukupolvelle jäisi jotain kivaa maan päälle?

Vierailija
15/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä teitä ilmastoasian vastustajia vaivaa?

Eikö ole erinomaista, että nuorisoa kiinnostaa - ympäri maan?

Pelkäättekö, että omat etuoikeudet ja mukavuudet katoaa, jos tulevallekin sukupolvelle jäisi jotain kivaa maan päälle?

Hiilidioksidi ei ole vastustettava saaste, siinä tämä vouhotus menee aivan metsään. Maapallo ei katoa jos CO2-pitoisuus nousee tai laskee, se on tehnyt niin ennenkin. Eikä kukaan osaa kertoa mitä se nykyisin jo "hurjan korkea" CO2-pitoisuus on aiheuttanut. Käsitteitä sotketaan sujuvasti ja siinä samalla pikkulasten päät.

Vierailija
16/17 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmasto on nyt pelastettu.

Vierailija
17/17 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä hoidettiin lapsenne koulussa? Kuulin, että ainakin yhdessä koulussa oli jopa hieman painostettu lapsia osallistumaan mielenosoitukseen.