Allergiaa, refluksia vai mitä tämä on?
Olen kärsinyt jonkinlaisesta hengenahdistuksesta yli kymmenen vuotta mutta olen vain ajatellut, että vika on korvien välissä.
Mutta nyt olen saanut kaksi kertaa viikon sisällä inhottavan ahdistuskohtauksen. Kävinkin lääkärissä ja lääkäri arveli että voisi olla refluksia/närästystä. Hengenahdistuskohtaus tuli molempina kertoina ruokailun jälkeen. Tuntui, että kurkunperä on täynnä limaa ja oli hankala hengittää ja jouduin röyhtäilemään. Itsekin epäilin jotain närästykseen liittyvää.
Mutta nyt on hengenahdistusta ollut ilman, että yhdistäisin sitä ruokailuun. Lisäksi nenä on mennyt yhtäkkiä ihan tukkoon ja kovasti kutisee. Työskentelen (viitenä päivänä viikossa, muutaman tunnin päivässä) sellaisessa paikassa missä on kissa ja nyt mietinkin että voiko se aiheuttaa myöskin näitä oireita?
Otin äsken heinixin ja se helpotti oloa. En tiedä mikä tässä nyt on vikana? Onko luulosairautta vai voiko tässä olla sekä refluksia että allergiaa? Mutta voiko allergia tulla vasta nyt vaikka olen kolmisen kuukautta työskennellyt tässä kissataloudessa?
Kommentit (2)
No mulla on refluksia ja hengenahdistusta ja liman nousua on vähän väliä. Nenäkin on jatkuvasti tukkoinen, mutta se johtuu luultavasti muusta.
Jos sulla kerran allergialääke auttoi oloon, niin olisiko se sitten sitä.
Pidä tarkasti kirjaa syömisistäsi (siis ihan kaikesta lääkkeistä jokaiseen suupalaan herkkuja) ja voinnistasi. Lisäksi kirjaa mitä teet (liikuntaa, kissa altistus jne). Vertaile sitten kirjanpitoa ja mitä olet syönyt/tehnyt ennen kohtausta.
Mielestäni voisi olla allergistakin. Itselleni tuli voimakas peruna-allergia ja kohtaukset oli pelottavia ja kovia aina jos olin ollut useamman päivän syömättä perunaa ja sitten taas söin. Jos taas söin jokapäivä oli olo "tasaisen" kurja.