Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säästääkö joku vielä kolikoita sääatölippaaseen vai onko se vanhanaikaista?

Vierailija
15.03.2019 |

Säästätkö kolikoita sääatölippaaseen vai onko se jo vanhanaikaista? Veloittavatko pankit kolikoiden viemisestä jotain?

Tavallisista kaupoista ei ainakaan enää oikein löydy säästölippaita kun yritin etsiä.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En erikseen mitenkään säästämällä säästä, mutta kerään pois lompakosta painamasta jos on päässyt kertymään. Yleensä katson tasarahan niin ne kolikot palaa aika nopeasti takaisin kiertoon.

Seteleitä kyllä jemmaan ihan tarkoituksella talteen. Ei kolikoilla oikein mitään tee, liian pientä rahaa säästettäväksi.

Vierailija
2/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heitän hiluja jos jostain sattuu tulemaan, mutten muuten säästä tarkoituksella lippaisiin tms

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten säästöpossuihin tyhjennän aina 20senttiset ja pienemmät. Kun possut on täynnä viedään ne otto automaattiin minne voi laittaa kolikoita.

Vierailija
4/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästän tilille, käytän kolikot kaupassa.

Vierailija
5/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me laitetaan hilukippoon. Mies just vei ne automaattiin ja sai 80e.

Vierailija
6/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästölipas tosiaankin on kolikoille, sentti on euron alku. Vanhanaikaisuudesta en tiedä mutta järkevää se on.

Vierailija
7/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lasten säästöpossuihin tyhjennän aina 20senttiset ja pienemmät. Kun possut on täynnä viedään ne otto automaattiin minne voi laittaa kolikoita.

Minulla on semmoinen jalkapallon muotoinen säästölipas, jonne laitan alle 50 senttiä pienemmät kolikot, jotta lompakko ei täytyisi niistä pikkukolikoista.  Kun se on täynnä, laitan rahat omalle tilille tallennusautomaatin avulla.

Vierailija
8/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta se on kätevä tapa. Saa ylimääräset kolikot pois pyörimästä taskuista ja pöydiltä. Lippaan täyttyessä sinne onkin ihan huomaamatta säästynyt 100e.

Vierailija
9/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä löytyy sääatölipas jonka voi itse avata tai mikä olisi joku kätevä astia mihin voisi säästää ja helposti kuljettaa pankkiin? Kun vien välillä eri pankkeihin niin sellainen yleispätevä lipas olisi hyvä koska eri pankeillq erilaiset avaimet.

Vierailija
10/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aito säästäväinen ei osta lipasta vaan siihen kelpaa mikä tahansa muovi tai lasikippo.

Vierailija
11/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä löytyy sääatölipas jonka voi itse avata tai mikä olisi joku kätevä astia mihin voisi säästää ja helposti kuljettaa pankkiin? Kun vien välillä eri pankkeihin niin sellainen yleispätevä lipas olisi hyvä koska eri pankeillq erilaiset avaimet.

Ei pankit ota kolikoita vastaan ja itse tyhjennän kipon kangaskassiin jonka vien talletusautomaattiin.

Vierailija
12/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me kerätään purkkiin hilut ja silloin tällöin viedään pankin talletusautomaatille. Rahat saa kätevästi tilille.

Vierailija
13/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säästän kaikki kolikot sellaiseen King Size-hippo säästöpossuun, vaikka olen jo nelikymppinen. Kerran vuoteen kun sen tyhjää niin sieltä kilahtaa tilille 700-900€. On jo yli kymmenen vuoden kokemus tuosta. Joten säästäminen kannattaa, edelleenkin.

Vierailija
14/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikkukolikot heitetään kippoon ja kipon täyttyessä viedään talletusautomaattiin, rahat tulee tilille.  Kun on hyvä rahatilanne, laitetaan isompiakin kolikoita sinne ja sitten taas niitä on hyvä kerätä sieltä pikkuostoksiin "huonoina aikoina". Hitaasti niitä tosin kertyy, pieniä tai isoja, koska maksetaan pääosin korteilla kaikki. Harvoin nostetaan käteistä.

Vierailija
15/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aito säästäväinen ei osta lipasta vaan siihen kelpaa mikä tahansa muovi tai lasikippo.

Ei kelpaa mikä tahansa, kansi pitää olla etteivät kolikot karkaa. Sillipurkki tai kahvia sisältänyt purkki taas haisevat.

Vierailija
16/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä säästän kaikki kolikot sellaiseen King Size-hippo säästöpossuun, vaikka olen jo nelikymppinen. Kerran vuoteen kun sen tyhjää niin sieltä kilahtaa tilille 700-900€. On jo yli kymmenen vuoden kokemus tuosta. Joten säästäminen kannattaa, edelleenkin.

Muutaman vuoden kokemuksella tuosta joutuu pankkiin selittelemään, mistä rahat ovat peräisin.

Vierailija
17/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuusikymmentä, laitan kaikki kolikot maitohinkin malliseen pieneen purkkiin, jossa on kolikkoaukko. Siinä oli alunperin jotain toffeekarkkeja.

Kun purkki on täynnä niin ostan niillä jotain turhaa, esim. konjakkia. Menen Alkoon klo 10, ei ole jonoja. Aika harvoin tosin nykyään käteistä käytän, lähinnä torikaupassa ja kirppareilla, kun kortti ei kelpaa.

Vierailija
18/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutaman vuoden kokemuksella tuosta joutuu pankkiin selittelemään, mistä rahat ovat peräisin.

En minä sinusta tiedä, mutta eipä se Otto / Talletus-automaatti ainakaan minulle ole hirveästi vastaan päkättänyt kun sille on syöttänyt noita kolikoita. Kovasti on ollut tyytyväinen ja lopuksi oksentanut kuitin talletuksesta.

Vierailija
19/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minä sinusta tiedä, mutta eipä se Otto / Talletus-automaatti ainakaan minulle ole hirveästi vastaan päkättänyt kun sille on syöttänyt noita kolikoita. Kovasti on ollut tyytyväinen ja lopuksi oksentanut kuitin talletuksesta.

Kun itse talletin automaatilla 4000€, tuli noin parin viikon päästä kutsu pankkiin selittämään, mistä rahat ovat peräisin.

Vierailija
20/33 |
15.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No käy sitten sanomassa että taskunpohjien hilut vuoden ajalta ja eikö se ole sillä selvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme