Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Salmonellasalamia Espanjasta tällä kertaa, nam nam.

Vierailija
21.03.2013 |

Kylläpäs ulkosuomalaismammat voivat taas kehua tätä ulkomaisen ruoan ylivertaista laatua suomalaiseen verrattuna.

Halpaa on, mutta koskaan ei tiedä saako mukana jonkun taudin, myrkytyksen tai muuta sellaista mukavaa.

http://yle.fi/uutiset/espanjalaisessa_salamissa_salmonellaa/6548457

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no hemmetti, mua harmittaa, vaikka olen ihan suomimamma.. tuota salamia meinasin juuri ostaa viikonlopuksi. On nimittäin parasta salamia mitä marketeista saa : (

Vierailija
2/5 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:46"]

no hemmetti, mua harmittaa, vaikka olen ihan suomimamma.. tuota salamia meinasin juuri ostaa viikonlopuksi. On nimittäin parasta salamia mitä marketeista saa : (

[/quote]

Jep, niin on. 

Ikävää että noita sattuu välillä. En kuitenkaan Espanjassa asuneenakin osaa pitää Espanjaa yleisesti minään takapajuisena maana mistä rutiinisti tulee vaarallisia ruokavalmisteita. Enkä siis aio jatkosas yrittää vältellä espanjalaisten tuotteiden ostamista, sen enempää kuin vaikka saksalaisten sen jälkeen kun siellä oli aikoinaan se salaattikohu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sinulla ap joku ulkosuomalaistrauma, kun säännöllisesti postaat löytämiäsi "ruokaskandaaleja" tänne? Ei sua kukaan pakota ostamaan yhtään mitään ulkomaista elintarviketta eikä sun tarvitse edes lomailla ulkomailla, joten miksi tämä aihe on niin sydäntä lähellä?? Aika outoa. Ei minua ainakaan ulkosuomalaisena kiinnosta pätkääkään Suomen hevosenlihakohut tai muutenkaan sikäläiset ruuat.

Vierailija
4/5 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta salmonella on kyllä asia, joka pitää pitää mielessä matkaillessa. Ent tarkkaan muista tilastoja esim salmonellan esiintymisestä jalostuskanaloissa Euroopassa, mutta prosentit suurenevat mitä etelämmäksi mennään...Pohjoisesta lähdetään noin nollasta päädytään ehkä noin 70 % asti etelässä! Ja nämä ovat siis jalostukanaloita...

Vierailija
5/5 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 15:52"]

Onko sinulla ap joku ulkosuomalaistrauma, kun säännöllisesti postaat löytämiäsi "ruokaskandaaleja" tänne? Ei sua kukaan pakota ostamaan yhtään mitään ulkomaista elintarviketta eikä sun tarvitse edes lomailla ulkomailla, joten miksi tämä aihe on niin sydäntä lähellä?? Aika outoa. Ei minua ainakaan ulkosuomalaisena kiinnosta pätkääkään Suomen hevosenlihakohut tai muutenkaan sikäläiset ruuat.

[/quote]

Mitään ulkosuomalaistraumaa ei ole ja olen itsekin sellainen ollut aiemmin usean vuoden ajan. Järkeväähän se on miettiä mitä suuhunsa laittaa, oli sitten missä päin maailmaa tahansa. Nämä ruokaskandaalit nyt vain useimmiten koskevat ulkomaisia elintarvikkeita. Nämä hevosenlihakohut eivät sitä paitsi edes koske pelkästään Suomea, joten syytä olisi olla kiinnostunut. Ulkomaillahan se hevosenliha on sinne jauhelihaan jauhettu.

AP

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yhdeksän