Viha ja ahdistus on valtava (sossut & Eerika)
Olen ottanut tapauksen hyvin henkilökohtaisesti ja ahdistus sekä viha näitä sosiaalihuollon ihmisiä kohtaan on aivan valtava, jotka laiminlöivät tehtäviään. En tiedä, miten kestän tätä vihaa. Toivon koko sydämestäni, että he saavat kenkää työstään ja tilalle tulee parempia, alalle sopivampia ihmisiä.
En pysty ajattelemaan muuta kuin että hänestä tehtiin yhden vuoden aikana 11 ilmoitusta ja mikään ei johtanut toimenpiteisiin. Tai sitä, miten äiti sanoi lastaan hakattavan ja sossu pyytää odottamaan neljättä (!) kertaa. Tuntuu, että sossuja vaivaa vakava empatiakyvyttömyys ja kiinnostus lasten oikeuksia ja henkiä kohtaan. Miten tämä muuten olisi mahdollista?
Turha sitten lässyttää mistään resurssipulasta.
Kommentit (26)
Muistetaanpa nyt aikajana. Torstaina Eerikan äiti näki lapsessaan pahoinpitelyn merkkejä, jotka sosiaalityöntekijä kuittasi "Odotetaan vielä neljättä kertaa" ja perjantaina Eerikan koulun rehtori on yhteydessä Eerikan mustelmista sosiaalitoimeen ja sosiaalityöntekijä peräti soittaa isälle (en tiedä puhuivatko puhelimessa). Lauantaiyönä Eerika kuolee. Kyllä minusta Eerika olisi pitänyt perjantaina kiireellisesti huostaanottaa.
[quote author="Vierailija" time="21.03.2013 klo 16:02"]
Muistetaanpa nyt aikajana. Torstaina Eerikan äiti näki lapsessaan pahoinpitelyn merkkejä, jotka sosiaalityöntekijä kuittasi "Odotetaan vielä neljättä kertaa" ja perjantaina Eerikan koulun rehtori on yhteydessä Eerikan mustelmista sosiaalitoimeen ja sosiaalityöntekijä peräti soittaa isälle (en tiedä puhuivatko puhelimessa). Lauantaiyönä Eerika kuolee. Kyllä minusta Eerika olisi pitänyt perjantaina kiireellisesti huostaanottaa.
[/quote]
Juuri tätä tarkoitan ja tämän vuoksi tunnen suurta surua ja katkeruutta asiasta.
ap
Ap saat ihan vapaasti ahdistua ja tuntea vihaa. Ketä kiinnostaa? Suru ja katkeruus on tietenkin ymmärrettävää, mutta jos alat velloa maailman murheissa olet pian aika syvällä. Kuten jo kerrroitkin olevasi.
Jos et ole alalla et voi muuttaa asioita sisältäpäin. Jos olet kotona päivät ja vellot vihassa niin tuskimpa saat netin ääressäkään mitään ihmeempää asian parantamiseksi. Minun puolesta saat velloa vihassasi jos sinusta tuntuu, että se on niin tärkeää elämässäsi:-)
Sijoitusten saaminen on pitkä prosessi ja vie pari vuotta. Murhaaja oli lapsen elämässä sen parivuotta, esitti pari vuotta murteellista suomenkieltä ja huijasi miestään, poliisia, viranomaisia, koulua, jne. Ilmeisesti jälkiviisaus on viisauksista paras, ja av-mammaa ei huijata....Ihmiset on eri tilanteissa erilaisia ja uskon että aloittajakin pystyy kätkemään vihansa normaalitilanteessa ja hymyilemään, vaikka sisältä oli täysi mielipuoli. Äitipuolellahan oli mielenterveysongelmia ja oli heitetty pois asuntolasta ja lapset huostaanotettuja. Ilmankos nimi piti olla ulkomaalainen, ettei olisi huomattu virastoissa mikä henkilö hän oikeasti on.
Ja sitten minun nuorta ollaan ottamassa huostaan vaikkei ole kunnon syitä!!!
Joo se on totta, että monesti lapsille jo aivan vaaralliset vanhemmat voivat päällisin puolin vaikuttaa ihan normaaleilta. Olen itse äitipuoli, ja lapsipuoleni asui monta vuotta äidillään, joka ei ollut henkisesti terve, mistä lapsi todella kärsi, mutta sossut ym. eivät huomanneet mitään. Siis äiti ITSE halusi näennäisesti apua ja tukea ja oli "huolissaan lapsesta" ja siitähän asiantuntijat tykkäsivät. Isän mielestä lapsi käyttäytyi meillä ihan tavallisesti (kuten minunkin mielestäni), mutta se tulkittiin sitten niin, että isä ei välitä aidosti lapsesta ja tämän ongelmista. No, lopulta äidillä keitti yli ja lapsi muutti meille, eikä äiti ole halunnut vuosiin tätä nähdäkään. Sairas ihminen voi olla todella taitava vedättämään mm. hoitohenkilökuntaa. Tämä ei tietysti päästä tässä Eerika-tapauksessa sossuja vastuusta ja on hyvä, että se asia tutkitaan kunnolla. Mutta monessa tapauksessa ei käy sossuja kateeksi, eivät he mitään meedioita ole.